گوناگون

9500 تن برنج پرمحصول در مازندران خرید توافقی شد

به گزارش خبرنگار مهر، دلاور حیدرپور عصر سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز خرید برنج استان افزود: تاکنون بیش از 12 میلیارد تومان از مطالبات برنجکاران در استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان یک مرکز برای خرید ارقام محلی و پرمحصول برنج دایر شده است بیان داشت: کارهای اداری پرداخت 24 میلیارد تومان از مطالبات برنجکاران انجام شده است و تا پایان هفته جاری به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی اظهار داشت: به این ترتیب، مطالبات کشاورزانی که تا یک هفته قبل اقدام به فروش برنج مازاد کرده اند، پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل و کمبودی از نظر مراکز خرید وجود ندارد گفت: بیشترین میزان خرید توافقی برنج در شهرستانهای آمل و بابل صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: برنج پرمحصول و بومی و محلی را تعاون روستایی به دستور دولت خریداری می کند و هر کیلوگرم طارم را با 10 درصد شکستگی 59 هزار ریال خریداری می کند، همچنین هر کیلوگرم برنج فجر و خزر را به ازای هر کیلوگرم 35 هزار و 500 ریال از کشاورزان خرید توافقی می کند و علاوه برنج برنج شیرودی 34 هزار ریال و ندا و نعمت 28 هزار و 500 ریال بصورت توافقی خریداری می شود.

حیدرپور پور با بیان اینکه در هر شهرستانی یک مرکز خرید دایر شده است گفت: این مراکز زیر نظر تعاون روستایی فعالیت می کنند و کشاورزان می توانند برنج مازاد مصرف را تحویل دهند و پرداخت مطالبات کشاورزان نیز پس از ثبت خرید از طریق سامانه به حساب کشاورز واریز می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه 45 هزار هکتار سطح ارقام پرمحصول برنج است عنوان کرد: پیش بینی می شود که 300 هزار تن شتوک برداشت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا