Mihanpostپیشنهاد سردبیرسایر رشته هاعلمی و فناوری

تولید لباس‌های هوشمند توسط یک خانم ایرانی !

لباس‌های هوشمند که به نگاه های اطراف واکنش نشان می دهد در حالی توسط خانوم بهناز فرهی طراح لباس ایرانی و فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیا طراحی و تولید شده است که بسیاری این لباس را نسل آینده پوشش انسان ها می دانند . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید.

بهناز فرهی فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا است و او  در رشته معماری و طراحی تحصیل کرده و حالا پس از تحقیقات فراوان این خانم ایران لباس هوشمندی طراحی کرده است که بسیاری از دانشمندان برا این باورند که آن نسل آینده پوشش مردم همین لباسی خواهد بود که توسط فرهی ساخته شده است.

در این لباس هوشمند تعدادی دوربین و حسگر وجود دارد که با استفاده از آن ها اگر کسی به شما خیره شود با توجه به سن و سال و همچنین جنسیت او شکل ظاهری لباس شما تغییر کرده و نسبت به آن نگه واکنش نشان می دهد.

در حقیقت یک نوع دوربین و حسگر که به خیره شدن حساس هستند در لباس به کار رفته که در صورت لزوم به قطعه ای که لباس را تغییر فرم می دهد فرمان تغییر شکل خواهد داد.قطعه تغییر شکل لباس رشته‌ هایی روی لباس هستند که می توانند  تکان بخورند.

این پروژه با حمایت مالی شرکت های Autodesk Pier 9 و MADWORKSHOP ساخته شده و قرار است در آینده به واکنش های افرادی که در حال خیره شدن به شما هستند هم واکنش نشان دهد . مثلا در صورتی که حسگر های لباس احساس کنند فردی که به شما خیره شده است ترسیده و یا اضطراب دارد به شکل خاصی تغییر ظاهر می دهد.

بهناز فرهی در مورد لباس‌های هوشمند چنین توضیح می دهد :

این لباس  جدید کاملا هوشمند و سه‌ بعدی بوده همچنین مانند پوست دوم انسان عمل خواهد کرد حتی می توانم بگویم که نفس می‌کشد!.

بهناز فرهی همچنین پیش از این یک کلاه ایمنی با فناوری چاپ سه‌ بعدی  به نام سیناپس ساخته که با توجه به نوع فعالیت های ذهنی کاربر واکنش نشان داده و چراغ هایی را روی کلاه روشن و خاموش می کند .

با هم در میهن پست تصاویری از لباس‌های هوشمند را تماشا می کنیم.

 

منبع : behnazfarahi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا