اخبار خودرو

نحوه تست رانندگی قبل از خرید ماشین ؟

در تست رانندگی عجله نکنید. قبل از اینکه روی صندلی راننده بنشینید، یک بار ماشین را به طور کامل بررسی کنید. برخی از مواردی که باید به دنبال آنها باشید را در ادامه با هم مرور میکنیم...

بخش مهمی از خرید یک ماشین جدید، آزمایش رانندگی است. این آزمایش ها هیجان انگیز هستند، ماشین برای شما جدید است و احتمالاً امیدوارید که این ماشینی است که دوستش خواهید داشت.

در مورد ماشینی که تست می کنید خیلی احساساتی نباشید. ماشین های زیادی را رانندگی کنید که در محدوده قیمت شما هستند. راندن چندین ماشین به شما این امکان را می دهد که هیجان را پشت سر بگذارید و منطقی بمانید.

ماشین سرمایه‌گذاری است که احتمالاً حداقل یک سال با آن زندگی خواهید کرد. تست رانندگی به شما بینش خوبی از مشکلات آینده می دهد. اگر قصد خرید یک ماشین کارکرده دارید، باید بدانید که قیمت خودروهای کارکرده چگونه محاسبه می شود. پس از آن می توانید در صورت توافق با فروشنده ماشین را خریداری کنید.

پیش از نشستن در ماشین

در تست رانندگی عجله نکنید. قبل از اینکه روی صندلی راننده بنشینید، یک بار ماشین را به طور کامل بررسی کنید. برخی از مواردی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

  1. نشتی روغن: یافتن لکه روغن در محفظه موتور یا در زیر آن ممکن است نشان دهنده بسیاری از مشکلات آینده باشد.
  2. لاستیک های ساییده شده: لاستیک های فرسوده باید به زودی تعویض شوند. این یک هزینه قابل توجه خواهد بود.
  3. سایش قطعات متحرک: هر قسمتی که حرکت کند سایش خواهد داشت. سیستم تعلیق و تسمه ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به زودی مشکلی ایجاد نمی کنند.
  4. آرام باز شدن درها / کاپوت / صندوق عقب: به راحتی می توان حدس زد که از آنجایی که درهای راننده و سرنشین جلو به خوبی کار می کنند، بقیه نیز خوب هستند. همه درها را باز کنید. آیا صندوق عقب و کاپوت آن طور که باید باز می مانند؟
  5. گیر نکردن پنجره ها/ قفل ها: مراقب باشید دکمه قفل فقط روی برخی از درها کار نکند.
  6. زیر پایی را نگاه کنید: آن ها را بلند کنید تا از نظر آب یا زنگ زدگی در تخته‌ها آسیب ندیده باشند.

نحوه تست رانندگی

در صندلی راننده

یک ابزار متداول برای فروشنده ماشین های دست دوم این است که با ضبط حواس شما را پرت کند. ابتدا آن را خاموش کنید و:

  1. به موتور گوش کنید: صدای تیک می شنوید؟ موتور در دور آرام تحت فشار است؟
  2. ترمزها را فشار دهید: آیا نرم هستند؟ چند ثانیه طول میکشد تا خودرو متوقف شود؟ ترمز دستی را بکشید. آیا مقاومت وجود دارد؟ آیا وسیله نقلیه را نگه می دارد؟
  3. دنده عوض کنید: به سر و صدای به وجود آمده گوش دهید.
  4. ماشین را هم با سرعت کم و هم با سرعت بالا برانید: این باعث می شود تا احساس کنید که آیا وسیله نقلیه رانش نرمی دارد یا خیر. اغلب مشکلاتی وجود دارد که با سرعت کم خود را نشان نمی دهند.
  5. یک دور خوب و محکم داشته باشید: به صدای فرمان گوش دهید و چرخش را احساس کنید. صداهای عجیب و غریب یا احساس لقی در فرمان ممکن است نشان دهنده مشکلات فرمان یا تعلیق باشد.
  6. آیا ماشین به یک طرف می کشد؟: برای آزمایش به یک منطقه خالی بزرگ مانند پارکینگ بروید. دستان خود را از فرمان دور نگه دارید. بین 15 تا 20 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرید. منحرف شدن در حین شتاب گیری می تواند نشان دهنده تراز ضعیف یا فشار لاستیک باشد در حالی که کشیدن هنگام ترمزگیری ممکن است نشان دهنده عملکرد نامناسب کالیپر ترمز یا سیستم تعلیق فرسوده باشد.

بعد از رانندگی

پس از تست رانندگی، یک فروشنده ممکن است از شما دعوت کند که وارد شوید و شروع به صحبت کردن با ارقام کنید. آرامش خود را حفظ کنید و به آنچه دیدید فکر کنید. لازم نیست فوراً تسلیم فشار فروشنده شوید. حتما حواستان به افت قیمت خودروهای کارکرده باشد. اگر می خواهید از نمایندگی فاصله بگیرید، این کار را انجام دهید. اگر قبلاً ماشین دیگری را تست کرده اید، یک مقایسه بین این دو را شروع کنید. اگر تمام وسایل نقلیه‌ای را که قصد رانندگی دارید آزمایش کرده‌اید، از آن مقایسه استفاده کنید تا بفهمید چه خودرویی برای شما بهترین است.

خرید خودرو احتمالاً دومین سرمایه گذاری بزرگی است که بعد از خانه خود انجام خواهید داد. تست رانندگی ماشین بهترین راه برای قضاوت شما برای اینکه وسیله نقلیه جدید چقدر در زندگی شما جا می گیرد است. یک بار تکرار عجولانه و ذهنی منجر به مشکلاتی در مسیر می شود که باعث می شود از خرید خود پشیمان شوید و پول بیشتری از آنچه در نظر دارید خرج کنید.

منبع
bimeh

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا