گوناگون

احمدزی: ترسی از بازشماری آرا نداریم

اشرف‌غنی احمدزی یکی از 2 کاندیدای دور دوم انتخابات افغانستان با تأکید بر اینکه تاریخ اعلام نتیجه نهایی انتخابات نباید تغییر کند، گفت: آرای وی پاک است و ترسی از بررسی و بازشماری مجدد آرا ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اشرف غنی احمدزی یکی از 2 کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شب گذشته در یک نشست خبری در کابل، با تأکید بر اینکه تاریخ اعلام نتیجه نهایی انتخابات نباید تغییر نکند، اظهار داشت: از تأخیر در اعلام نتایج ابتدایی به منظور شفافیت بیشتر استقبال می‎‎کند.

احمدزی تأکید کرد: آراء وی، پاک است و این تیم (تحول و تداوم) هیچ ترسی از بررسی مجدد آرا ندارد.

وی از «عبدالله عبدالله» رقیب انتخاباتی خود خواست تا دوباره به روند اصولی و قانونی انتخابات بپیوند.

نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار بود روز گذشته (چهارشنبه 11 تیر) اعلام شود اما «یوسف نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات این کشور بامداد روز گذشته به خبرنگاران گفت: زمان اعلام نتیجه ابتدایی انتخابات به خاطر شفافیت بیشتر در این روند، به تعویق افتاده است.

وی افزود: قرار است ابتدا آراء هزار و 930 محل رأی‌گیری در 30 ولایت افغانستان بررسی شود و سپس با پایان‎ این بررسی، در تاریخ 16 تیر(2 شنبه هفته آینده) نتایج ابتدایی انتخابات اعلام می‎شود.

تلاش‎های سیاسی برای پیوستن تیم «اصلاحات و همگرایی» به روند انتخابات در جریان است؛ تیمی که با جانبدارانه خواندن اعمال کمیسیون‎های انتخاباتی رابطه خود را با این کمیسیون‎ها قطع کرد و روند انتخابات در غیبت ناظران وی ادامه دارد.

قرار است طبق جدول زمانی انتخابات، نتایج نهایی 31 تیر اعلام شود و «حامد کرزی» رئیس جمهور افغانستان نیز بر این مسئله تأکید کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا