Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

ارزشمندترین سیارک در فضا که تا کنون کشف شده

ارزشمندترین سیارک در فضا 16 Psyche نام دارد که ناسا قصد دارد یک فضاپیما برای بررسی های بیشتر به آن ارسال کند. در ادامه با جزئیات بیشتر این خبر آشنا خواهید شد.

ناسا ساخت یک فضاپیما برای بررسی سیارک غنی از فلز با نام «16 Psyche» را آغاز می‌کند. ارزش این سیارک بیش از ۱۰ هزار کوادریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

در این سیارک فلزهای باارزش زیادی وجود دارد و هر فردی که بتواند آن‌ را به زمین برگرداند، میلیاردر می‌شود. بر اساس گزارش Daily Mail، ناسا طراحی این کاوشگر را به پایان رسانده و شروع به تولید آن می‌کند. این فضاپیما با استفاده از راکت «فالکون هوی» اسپیس ایکس در مرداد/شهریور ۱۴۰۱ به سمت فضا پرتاب می‌شود.

ماموریت ناسا هزینه‌ای برابر با ۱۱۷ میلیون دلار دارد. طراحی این فضاپیما اخیرا تاییدیه دریافت کرده و ناسا هم اکنون می‌تواند تولید آن را آغاز کند. به گفته این سازمان فضایی، 16 Psyche مشابه با هسته زمین بوده و سرشار از آهن و نیکل است. فضاپیمای ناسا از مریخ فراتر می‌رود تا به کمربند سیارک‌ها در میان سیاره سرخ و مشتری برسد.

ارزشمندترین سیارک در فضا
ارزشمندترین سیارک در فضا

به گفته ناسا، فضاپیمای این سازمان از مغناطیس سنج برای اندازه‌گیری میدان مغناطیسی استفاده خواهد کرد و یک دوربین چند طیفی از سطح آن عکس می‌گیرد. در این ماموریت درباره ترکیب و توپوگرافی این سنگ فلزی اطلاعات جمع‌آوری می‌شود تا به درک بهتری از هسته سیاره‌ها دست پیدا کنیم.

سیارک 16 Psyche برای اولین بار در سال ۱۸۵۲ کشف شد و به اعتقاد دانشمندان، بقایای یک برخورد سیاره‌ای در زمان شکل‌گیری منظومه شمسی است. کاوشکر ناسا روی سطح 16 Psyche فرود نمی‌آید و از اطراف آن اطلاعات جمع آوری خواهد کرد.

به گفته محققان تنها ارزش آهن موجود در آن به ۱۰ هزار کوادریلیون می‌رسد و در صورتی که بتوان منابع آن را به زمین منتقل کرد، اقتصاد جهانی نابود می‌شود. این سیارک حاوی طلا، پلاتینیوم و مس است، البته ماموریت ناسا ارزش علمی و نه تجاری دارد.

ناسا اعلام کرده که ساخت و آزمایش این فضاپیما از بهمن ۱۳۹۹ آغاز می‌شود و تمام تجهیزات باید تا فروردین ۱۴۰۰ به اتاق تمیز اصلی آزمایشگاه پیش‌رانش جت برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا