Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

شرایط جالب ایلان ماسک برای استخدام کارمند در شرکت اسپیس‌ ایکس SpaceX ؟!

شرایط جالب ایلان ماسک برای استخدام کارمند در شرکت اسپیس‌ ایکس SpaceX در حالی این روزها مورد توجه کاربران کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است که این شرکت اعلام کرده  حتی اگر دیپلم و مدرک دانشگاهی هم ندارید اما یک فرد باهوش هستید و دنبال کار می گردید، می‌توانید فردی باشید که ایلان ماسک به دنبال آن است.

گمانه زنی رسانه ها برای بوده که این شرایط استخدام کارمند در شرکت اسپیس‌ ایکس SpaceX توسط ایلان ماسک برای فعالیت بر روی پروژه ی استارشیپ Starship  است که شرکت اسپیس‌ایکس SpaceX نیز امروز پنجشنبه 17 بهمن یک روز استخدامی را در ساختمان “استارگیت” در بوکا چیکا واقع در تگزاس برگزار خواهد کرد تا مهندسان، سرپرستان و پرسنل پشتیبانی جدید را برای سرعت بخشیدن به پیشرفت و توسعه فضاپیمای استارشیپ به شکل شبانه‌روزی به کادر خود بیفزاید.

فضاپیمای استارشیپ یک فضاپیمای جاه‌ طلبانه است که برای انتقال خدمه و محموله به مدار زمین، ماه، مریخ و فراتر از آن طراحی شده است. تخمین زده می‌شود این فضاپیما با قابلیت حمل بیش از 100 تن بار به مدار زمین، قدرتمندترین وسیله نقلیه پرتابی جهان باشد که تاکنون توسعه یافته است.

توضیح بیشتر این که استارشیپ Starship نام نسل بعدی موشک‌  های اسپیس‌ ایکس است که به‌زودی جایگزین موشک‌های فالکون 9 خواهد شد و بنا به ادعای ایلان ماسک، قرار است انسان را به مریخ برساند. موشکِ درحال ساخت اسپیس‌ایکس که زمانی BFR (مخفف Big Falcon Rocket) نام داشت و چندی پیش به استارشیپ تغییر نام داد، درصورت عملیاتی‌شدن با اختلاف قوی‌ترین موشک حال حاضر دنیا لقب خواهد گرفت. درواقع اگر اسپیس‌ایکس بتواند به اعداد و ارقام ادعایی دست پیدا کند، استارشیپ حتی موشک ساترن 5 ناسا که انسان را به ماه رساند نیز پشت سر خواهد گذاشت و قوی‌ترین موشک ساخته‌شده در تاریخ نام خواهد گرفت.

استخدام کارمند در شرکت اسپیس‌ ایکس SpaceX
شرایط جالب ایلان ماسک برای استخدام کارمند در شرکت اسپیس‌ ایکس SpaceX

حتی خواندن درباره استارشیپ هم کافی است که همه را به هیجان آورد چه برسد به کار کردن روی آن که یک رویای مطلق خواهد بود و اکنون ایلان ماسک در دعوتنامه خود گفته است که از همه افراد با پیش زمینه‌های مختلف برای مشارکت در این پروژه استقبال می‌کند.

ماسک در مصاحبه‌ ای گفته است:

حتی نیازی به داشتن مدرک دانشگاهی یا حتی دیپلم دبیرستان نیست. اگر کسی از یک دانشگاه بزرگ فارغ‌التحصیل شده باشد، ممکن است نشانه‌ای باشد مبنی بر اینکه می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد، اما لزوماً اینگونه نیست. اگر نگاه کنید می‌بینید که افرادی مانند “بیل گیتس” یا “لری الیسون” و “استیو جابز” از هیچ دانشگاهی فارغ‌التحصیل نشده‌اند، اما اگر شانس این را داشته باشید که افرادی مانند آنها را استخدام کنید، ایده خوبی خواهد بود.

اولویت اصلی پروژه استارشیپ این است که کارکنان در تمام ایام هفته به صورت شبانه روزی و چهار شیفت به توسعه و ساخت استارشیپ کمک کنند که اسپیس‌ایکس برای این کار به مهندسان، سرپرستان و پرسنل پشتیبانی جدید نیاز دارد.

استارشیپ Starship
استارشیپ (Starship) نام نسل بعدی موشک‌های اسپیس‌ایکس است که به‌زودی جایگزین موشک‌های فالکون ۹ خواهد شد و بنا به ادعای ایلان ماسک، قرار است انسان را به مریخ برساند.

اما در واقع ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا و پی‌پال و اسپیس‌ اکس،با انتشار این مطلب در صفحه‌ی توییترش که علاقه‌مندان و متخصصان هوش مصنوعی برای کار در تسلا به مدارک دانشگاهی خاصی نیاز ندارند ، خیال همه را در خصوص اما و اگر های این شرایط برای استخدام در پروژه ی استارشیپ (Starship) را به کلی رد کرد.

ایلان ماسک دستورالعمل استخدام کارمند در شرکت اسپیس‌ ایکس SpaceX را منوط به دارا بودن شرایط زیر دانسته است:

سخت‌کوشی فوق العاده

استعداد ساختن وسایل

عقل سلیم یا قضاوت عقلانی به معنای توانایی فهمیدن و قضاوت کردن درباره موضوعات مختلف

امانتداری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا