Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

اشکودا اکتاویا RS بصورت رسمی معرفی شد + عکس

اشکودا اکتاویا RS در حالی به تازگی معرفی شده که این خودرو در حقیقت نسخه جدیدی از RS  محسوب می شود. در ادامه به معرفی و بررسی این خودرو می پردازیم.

اوایل سال جاری اشکودا از اکتاویا RS iV پلاگین‌هیبریدی به‌عنوان اولین محصول RS الکتریکی‌شدهٔ خود رونمایی کرد و حالا این خودروساز اهل چک نسخه‌های سنتی بنزینی و دیزلی اکتاویا RS را هم معرفی کرده که مثل قبل در دو نسخهٔ سدان لیفت‌بک و استیشن ارائه می‌شوند. اکتاویا RS بنزینی هم مثل نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی خود ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارد اما این قدرت در اینجا توسط یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو تولید می‌شود. این موتور ۳۷۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد که بین دورهای ۱۶۰۰ تا ۴۳۰۰ rpm ارائه می‌شود.

نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم برای آن قابل سفارش است. اکتاویا RS بنزینی در صورت تجهیز به گیربکس دوکلاچه ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۶ ثانیه از اکتاویا RS iV پلاگین‌هیبریدی سریع‌تر است. حداکثر سرعت این مدل نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نسخهٔ دیزلی اکتاویا RS هم به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخهٔ دیزلی صرفاً با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه عرضه می‌شود و تنها مدل اکتاویا RS است که امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. اکتاویا RS دیزلی در صورت تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

صرف‌نظر از نوع پیشرانه، هر سه نسخهٔ اکتاویا RS به کیت بدنهٔ اسپرت مجهز هستند که اوایل امسال در مدل RS iV معرفی شد. این کیت شامل‌ سپرهای خاص RS، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، تریم مشکی در قسمت‌های مختلفی مثل قاب آینه‌های جانبی، چراغ‌های مه شکن LED اختصاصی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ می‌شود. چراغ‌های جلوی تمام LED ماتریکس هم که برای اولین بار در نسل چهارم اکتاویا معرفی شد نیز در نسخه‌های RS به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

کابین اکتاویا RS نیز تقریباً به‌طور کامل مشکی‌رنگ بوده و به‌صورت استاندارد از صندلی‌های اسپرت، غربیلک فرمان چرمی سه پره، تریم آلکانترا، دوخت قرمزرنگ و نوارهای تزئینی با نمای خاص RS برخوردار است. صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر بزرگ‌تر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هردو با گرافیک مخصوص RS هم از دیگر تجهیزات استاندارد این نسخهٔ اسپرت هستند.

تمام مدل‌های اکتاویا RS به سیستم فرمان پیشرفته و تعلیق اسپرت با طراحی چند اتصالی در عقب مجهز هستند که ارتفاع خودرو از سطح زمین را ۱۵ میلی‌متر کمتر کرده است. علاوه بر این، برای این ماشین سیستم تعلیق تطبیقی کنترل پویای شاسی هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ بنزینی آن دیفرانسیل لغزش محدود با کلاچ چندصفحه‌ای را هم ارائه می‌کند.

باهم در میهن پست تصاویری از اشکودا اکتاویا RS را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا