گوناگون

افزایش دمای کشور در 3 روز آینده

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، برای استانهای واقع در شمال غرب و دامنه های مرکزی البرز، بارش باران در پاره ای نقاط رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

به گفته وی، در این مدت به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب کرمان، برخی نقاط استان های هرمزگان و فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ می دهد. همچنین در سه روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور همچنان تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: امشب برای دامنه های زاگرس مرکزی بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود. همچنین تا اواسط هته افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور خواهیم داشت.

وی افزود: فردا آسمان تهران کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده خواهد بود. بیشینه دمای پایتخت با دو درجه افزایش نسبت به امروز برابر 37 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دما همانند امروز معادل 26 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

وظیفه یاد آور شد: به سبب رگبار شدید باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید طی امشب و فردا در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: با توجه به بارش های محلی شدید و کوتاه مدت ، توصیه می شود برای پیشگیری ازخسارات احتمالی ، توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها با احتیاط لازم انجام شود و تا حد امکان خودداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا