Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

جزئیاتی از انتخاب جوان سرباز کشور و مزایای انتخاب شدگان این طرح ؟

به گزارش میهن پست – به انتخاب ۶۰۰ نفر از ۱۵ هزار نفر شرکت‌کننده در این جشنواره اشاره کرد و افزود: از این ۶۰۰ نفر نیز ۱۲۹ نفر به مرحله داوری وارد شدند که در نهایت ۳۶ نفر به مناسبت سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در سطح ناجا انتخاب شدند.

معاون نیروی انسانی ناجا گفت: برای اولین بار در نیروی انتظامی سربازانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند به شکل سرباز عمومی دیده نمی‌شوند و صاحب شغل می‌شوند .به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدتقی عصار در نشست خبری هفتمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (جوان سرباز) به زمان برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: شنبه ۹ خرداد ماه جشنواره حضرت علی‌اکبر در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که برگزاری هفتمین جشنواره را نیروی انتظامی بر عهده دارد تصریح کرد: سربازان، فداکارترین قشر نیروی مسلح و از جمله نیروی انتظامی هستند و پایه استقلال و امنیت کشور را تشکیل می‌دهند بنابراین بسیار حائز اهمیت است که با توجه به سن جوانان سرباز برنامه‌ها در نیروهای مسلح و از جمله ناجا متناسب با سربازان جوان باشد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به برگزاری مراحل مقدماتی این جشنواره در بین ۱۵ هزار نفر از سربازان سراسر استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: ۱۰ محور برای انتخاب جوان سرباز در نظر گرفته شده است. معاون نیروی انسانی ناجا این ۱۰ محور را به شرح ذیل اعلام کرد: ۱- سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ۲- سرباز، ایثارگری و فداکاری ۳- سرباز، وظیفه‌شناسی و اقدام برجسته ۴- سرباز، امور فرهنگی و تبلیغاتی ۵- سرباز، دینداری و بصیرت ۶- سرباز، خلاقیت و فناوری ۷- سرباز، ورزش و تربیت بدنی ۸- سرباز، نظم و انضباط اجتماعی ۹- سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی ۱۰- سرباز، مسئولیت‌پذیری و خانواده.

سردار عصار در ادامه به انتخاب ۶۰۰ نفر از ۱۵ هزار نفر شرکت‌کننده در این جشنواره اشاره کرد و افزود: از این ۶۰۰ نفر نیز ۱۲۹ نفر به مرحله داوری وارد شدند که در نهایت ۳۶ نفر به مناسبت سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در سطح ناجا انتخاب شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: نیروی انتظامی برای اینکه سربازان در ۲۱ ماه خدمت خود بهترین بهره‌برداری را از اوقات حضور خود در سربازی ببرند طبیعی است که در زمینه انگیزش و نشاط آنها باید کاری کند چرا که وظایف ناجا بسیار پیچیده است و سربازان ناجا در معرض مأموریت‌های مختلف و پیچیده قرار دارند.

وی به اجرای دوره‌های فنی و حرفه‌ای در همه یگان‌ها و استانها اشاره و تصریح کرد: ما دوره‌های فنی و حرفه‌ای را در سطح ناجا به فراوانی توسعه داده‌ایم.

یکی از کارهای بسیار خوب به منظور خوشایندسازی محیط برای سربازان را آمایش سرزمینی کارکنان وظیفه عنوان کرد و بیان داشت: هم اکنون محور ۳۰۰ کیلومتر را برای سربازان قرار داده‌ایم تا هر سربازی حداکثر تا ۳۰۰ کیلومتر از محل زندگی خود دور باشد؛ بر آنیم که سربازان را در شهرستان خود به کار گیریم اما اگر شهرستان کوچک و محدود بود در استان و در نهایت در استان همجوار خود به سربازی می‌رود و این امر مطلوبیت خدمت سربازی را بالا می‌برد.

سردار عصار در ادامه به بهینه‌سازی اوقات فراغت و در اختیار گذاشتن وسایل ورزشی در عمده پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها پرداخت و گفت: امروزه سربازان در ناجا مورد تکریم قرار می‌گیرند و در محاسبات، سربازان نیز لحاظ می‌شوند چرا که سرباز را بخشی از پیکره عظیم نیروی انتظامی می‌دانیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار در نیروی انتظامی سربازانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند به شکل سرباز عمومی دیده نمی‌شوند و مثل یک پرسنل رسمی برایشان حکم صادر می‌شود و صاحب شغل می‌شوند و دیگر برای کارهای عمومی از آنها استفاده نمی‌شود.

سردار عصار به تقدیر از سربازان ساعی ناجا اشاره و بیان داشت: سالانه بیش از ۳ هزار سرباز ساعی در نیروی انتظامی معرفی می‌شوند که یک ماه از سربازی‌شان به عنوان تشویق کسر می‌شود.

وی در ادامه به سربازان شهید اشاره کرد و گفت: در قسمت ایثارگران ناجا یک سرفصل جدی سربازان هستند چرا که برای سربازان شهید نیز مثل کادر رفتار می‌کنیم و سربازان جانباز نیز مستمری‌بگیر می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی در مورد سهمیه سربازان نمونه برای شرکت در جشنواره جوان سرباز اظهار داشت: از ارتش ۱۲ نفر، سپاه ۹ نفر، ناجا ۱۰ نفر، وزارت دفاع ۳ نفر و ستاد کل ۲ نفر راهی هفتمین جشنواره جوان سرباز می‌شوند.

وی در مورد هدیه پیش‌بینی شده برای این ۳۶ نفر جوان سرباز نمونه نیروهای مسلح گفت: ۲ میلیون تومان پول به همراه لوح تقدیر و نشان به این ۳۶ جوان سرباز تعلق می‌گیرد.

سردار عصار در پاسخ به پرسشی در مورد به کارگیری سربازان حرفه‌ای تر در مرزهای شرقی کشور اظهار داشت: تنها آموزش در این رابطه کافی نیست و ابعاد گوناگونی مدنظر است.

معاون نیروی انسانی ناجا افزود: برای به کارگیری سربازان در نقاط مرزی برای آنکه به دنبال فرسودگی و تکراری شدن محیط ، ذهنشان خسته نشود مواردی چون جابجایی، کم کردن میزان حضور، مسابقات فرهنگی ورزشی و … مدنظر است؛ به طور مثال به جای ۲۱ ماه خدمت ۱۸ ماه خدمت در نظر گرفته شده تا محدودیت خدمت برای سربازان این مناطق بیشتر شود.

سردار عصار در مورد میزان خدمت در انواع مناطق عملیاتی، درگیر و غیر درگیر گفت: خدمت در مناطق آرام ۲۱ ماه، در مناطق غیردرگیر ۱۹ ماه و در مناطق درگیر و عملیاتی ۱۰ ماه با احتساب مدت آموزش است.این مقام ارشد انتظامی در خاتمه تعداد سربازان شهید نیروی انتظامی را ۸ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۹ هزار سرباز نیز در نیروی انتظامی از بدو انقلاب تاکنون به درجه جانبازی نائل شده اند.

منبع : مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا