گوناگون

اولویت‌بندی کشاورزان خسارت‌ دیده از سوی جهاد کشاورزی در کامیاران

رییس بانک کشاورزی کامیاران بر اولویت‌بندی کشاورزان خسارت‌ دیده از سوی جهاد کشاورزی در این شهرستان تأکید کرد و گفت: بیش از90 درصد از مجموع تسهیلات و خدمات بانکی به بخش کشاورزی و باغداری ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کردستان،”محمد ابراهیمی” در جلسه کمیته خسارات شهرستان کامیاران با اشاره به محرومیت این شهرستان، اظهار کرد: راه‌اندازی سد گاوشان در چند سال گذشته در تغییر و تحولات کشاورزی بسیار مؤثر بوده است اگر چه پوشش کامل در این بخش صورت نگرفته است.

وی به اولویت‌بندی طرح‌ها و کشاورزان واجد شرایط دریافت و تمدید تسهیلات از سوی جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: بانک کشاورزی بازوی کشاورزی بوده و بیش از 90 درصد از مجموع تسهیلات و خدمات آن ویژه کشاورزان و باغداران است.

ابراهیمی به تخلف عده‌ای از کشاورزان در خصوص بازپرداخت اقساط خود به این بانک اشاره کرد و افزود: باید با همکاری جهاد کشاورزی نسبت به غربال‌گری و حذف کشاورزان و دامداران متخلف و تمدیدی مهلت بازپرداخت تسهیلات اقدام کرد.

وی حمایت از کشاورزان فعال و نیازمند را اولویت مهم این نهاد عنوان کرد و افزود: کمک و حمایت از کشاورزان و دامداران موجب توسعه بیش از پیش صنعت کشاورزی و توسعه هر چه بیشتر استان و شهرستان خواهد شد.

این مسوول تمدید مهلت حمایت بانک کشاورزی از کشاورزان را به ضرر آنها دانست و گفت: از کل تسهیلات پرداختی این نهاد به کشاورزان، 55 درصد آن فاقد سود و 45 درصد آن سوددار است.

به گفته وی، تسهیلات تمدید شده جزو 45 درصد تسهیلات سود‌دار بوده که به نفع کشاورزان نیست.

ابراهیمی بهترین راه حمایت از کشاورزان خسارات دیده را از محل اعتبارات بلاعوض یارانه‌ای دانست و اضافه کرد: پرداخت یارانه یکی از راه‌های کنترل اثرات سود بانکی و حمایت مناسب برای بخش کشاورزی است و دولت باید در این زمینه بانک‌ها را حمایت کند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از راه‌اندازی بانک کشاورزی حمایت از کشاورزان است و این بانک از هیچ خدماتی به نفع کشاورزی کوتاهی نخواهد کرد.

رییس بانک کشاورزی کامیاران در پایان ضمن اشاره به پرداختی بالا و دریافتی کم این بانک به کشاورزان، یادآور شد: در راستای دریافت و تمدید تسهیلات بانکی شناسایی و اولویت‌بندی افراد خسارات دیده حائز اهمیت است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا