اخبار خودروپیشنهاد سردبیرماشين

اپسیلون هیبرید اکوشیک Ypsilon Hybrid EcoChic معرفی شد + عکس

اپسیلون هیبرید اکوشیک Ypsilon Hybrid EcoChic محصول جدید کمپانی لانچیا چندی پیش بصورت رسمی معرفی شد. در ادامه با بررسی این خودرو می پردازیم.

همانگونه که سال قبل خبر پرفروش بودن لانچیا اپسیلون نسبت به محصولات آلفارومئو در اروپا منتشر شد باید گفت این خودرو هنوز هم زنده است. لانچیا به بهبود تنها محصول خود ادامه می‌دهد و هم‌اکنون جزئیات کامل از اولین خودروی هیبریدی‌اش را منتشر کرده است. این خودرو اپسیلون هیبرید اکوشیک نام داشته و البته قوای محرکه آن از نوع هیبریدی ملایم است نه هیبریدی کامل.

قوای محرکه اپسیلون هیبرید اکوشیک از پیشرانه 3 سیلندر 1 لیتری و استارتر ژنراتور 12 ولتی و یک باتری لیتیوم-یون کوچک تشکیل شده است. این مجموعه قدرت 70 اسب بخاری و گشتاور 92 نیوتون متری تولید می‌کند.

این مجموعه در مقایسه با پیشرانه 1.2 لیتری 69 اسبی قبلی 24 درصد کم‌مصرف‌تر است. به‌طور دقیق باید گفت مصرف سوخت اپسیلون هیبرید اکوشیک 4 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر نیز 90 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

این در حالی است که دستیار هیبریدی اپسیلون هیبرید اکوشیک پرفورمنس و راحتی بهتری داشته و درعین‌حال باعث شده استارت دوباره پیشرانه در ترافیک شهری بدون لرزش انجام شود. همانند فیات 500 و پاندا هیبریدی ملایم، این خودرو فقط با گیربکس 6 سرعته جدید عرضه خواهد شد.

به منظور گرامیداشت عرضه اولین خودروی هیبریدی تاریخ لانچیا، اپسیلون هیبرید اکوشیک با رنگ سفارشی مارین الهام گرفته از رنگ دریا عرضه خواهد شد. از سایر ویژگی‌های خاص خودروی موردبحث می‌توان به نشان هیبریدی روی درب پشتی و لوگوی اکوشیک روی ستون‌های C اشاره کرد.

عناصر خاکستری تیره در جلوپنجره، آینه‌بغل‌ها، دستگیره درب‌ها و نوشته‌های روی درب پشتی از دیگر ویژگی‌های اپسیلون هیبرید اکوشیک هستند. رینگ‌های 15 اینچی نیز ظاهر مشکی دارند.

داخل کابین می‌توان پوشش پارچه‌ای را مشاهده کرد. متریال پایدار بکار رفته در این بخش از پلاستیک بازیافتی گرفته شده از دریاها ساخته شده‌اند.

این خودرو نسبت به تریم های پایین‌تر از تجهیزات بیشتری سود می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان شیشه‌های تیره، کروز کنترل، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و چراغ‌های جلوی خودکار را نام برد. قیمت اپسیلون هیبرید اکوشیک از 16400 یورو شروع می‌شود.

باهم در میهن پست تصاویری از اپسیلون هیبرید اکوشیک Ypsilon Hybrid EcoChic را تماشا خواهیم کرد.

منبع: enzari

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا