Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

اپلیکیشن هایی برای مقابله با کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش میهن پست –  بی تردید، هیچ اپلیکیشنی نمی تواند زورگیری سایبری را به طور کامل متوقف کند، اما نمونه هایی به بازار عرضه شده که در تلاش هستند تا حدودی این مساله را محقق سازند. در ادامه این مطلب برخی از آنها را بررسی می کنیم.

Professor Garfield Cyberbullying
این اپلیکیشن برای سیستم عامل iOS و دستگاه آی پد در اپ استور اپل موجود است. این اپلیکیشن که بر اساس داستان مصور گارفیلد شکل گرفته به کودکان در شناسایی رفتارهای ظالمانه کمک کرده و راهبردهایی را برای مقابله و رسیدگی به زورگیری سایبری مانند اهمیت ویژه دریافت کمک از افراد بالغ و مورد اعتماد برای برخورد با این شرایط ارائه می کند.

Web Safety, Inc.’s “Cell Safety”
این اپلیکیشن برای استفاده در تلفن های همراه هوشمند طراحی شده و به والدین کمک می کند تا بر فعالیت های فرزند خود که با تلفن های همراه انجام می دهد، نظارت داشته باشند. هنگامی که کودکان کلیدواژه های مشخص و مشکل آفرینی را ارسال می کنند، این اپلیکیشن به والدین هشدار می دهد.

به گفته شرکت Web Safety، این برنام دارای بزرگترین پایگاه داده از این نوع در جهان بوده و هنگامی که کودک در معرض خطر قرار دارد، والدین را مطلع می سازد. اپلیکیشن Cell Safety دارای ابزارهای دیگر نظارت بر کودک نیز بوده که از آن جمله می تواند به ردیابی GPS و جلوگیری از ارسال پیامک حین رانندگی اشاره کرد.

GoGoStat Parental Guidance
گوگواستات اپلیکیشنی برای تلفن های همراه آی فون بوده و توسط “Schakra” توسعه داده شده که یکی از پشتیبانان مالی کنفرانس انجمن بین المللی پیشگیری از زورگیری محسوب می شود. هنگامی که کودکان اقدام به ارسال و یا دریافت پیام های نامناسب می کنند، این اپلیکیشن به والدین هشدار داده و یا سن و موقعیت مکانی افرادی که فرزندشان قصد دوستی با آنها در فیس بوک را دارد، نمایش می دهد. همچنین، این اپلیکیشن دارای ویژگی دکمه وحشت (Panic Button) بوده که در مواقع اضطراری می تواند به صورت خودکار گزارشی را برای پلیس ارسال کند.

Destructive Issues
این اپلیکیشن قابلیت نصب روی تلفن های همراه آیفون و تبلت های آی پد را دارد. این اپلیکیشن توسط ویلیام و اریک نیدیفر به همراه “Southern Nevada Community Gang Task Force” توسعه داده شده است. این اپلیکیشن موضوعاتی مانند زورگیری سایبری، افسردگی و سو مصرف مواد مخدر را مد نظر قرار داده و با ایجاد سناریوهایی از نقاط ضعف و قوت به تشریح دلایل رفتارهای نوجوانان می پردازد.

منبع:socialtimes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا