گوناگون

باقري: تيم ملي به شدت مراقب نيجريه باشد

کريم باقري در ارزيابي‌اش از عملکرد تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني 2014 برزيل معتقد است صرف در نظر گرفتن ضعف‌ها يا نقاط قوت تيم ملي صرفا بايد انتظار يک نمايش خوب را از ملي‌پوشان داشته باشيم و آنها را با تيم‌هاي ملي ادوار گذشته مقايسه نکنيم.

** تيم ملي به شدت مراقب بازي اول باشد

وي در ابتدا با بيان اينکه نمي‌توان گفت نيجريه حريف آسان‌تر يا قدرتمندتري براي تيم ملي ايران نسبت به تيم بوسني است، اظهار کرد: همه مردم و فوتبال دوستان ايراني انتظار دارند تيم ملي با تمام قوا در جام جهاني 2014 برزيل شرکت کند. معتقدم تيم ايران تنها در صورتي که تمرکز بالايي در زمين داشته باشد شانس کسب امتياز خواهد داشت. از طرفي تجربه حضور تيم ملي در جام‌هاي جهاني نشان داده بايد به شدت مراقب بازي اول جام باشيم.

** نيجريه حريف دست و پا بسته‌اي براي ايران نيست!

باقري با بيان اينکه نيجريه حريف دست‌وپا بسته‌اي براي ايران نيست! افزود: از الان نمي‌توان گفت نيجريه حريف سخت‌تري براي تيم ماست يا بوسني چون هر تيم فوق‌العاده قدرتمند هستند و از طرفي تمام تيم‌هاي راه يافته به جام جهاني به ويژه در بازي‌هاي اول با تمام قوا وارد زمين مي‌شوند. همچنين هر مربي افکار خودش را دارد و کي‌روش هم مربي بزرگ و باتجربه‌اي است؛ بنابراين مي‌توان انتظار داشت مناسب‌ترين رويکرد را براي بازي با نيجريه انتخاب کرده و فقط اميدواريم ملي‌پوشان بتوانند تاکتيک مدنظر او را در زمين اجرا کنند.

** همه تيم‌ها در جام جهاني اول به فکر دفاع هستند

کاپيتان اسبق تيم ملي در واکنش به اينکه تيم ملي بايد تدافعي در بازي‌هاي جام جهاني شرکت کند، به ايسنا گفت: فکر نمي‌کنم اين تاکتيک تنها مختص به تيم ملي ما باشد. همه تيم‌ها در اين بازي‌ها ابتدا سعي مي‌کنند گل نخورند و بعد از آن به فکر گلزني هم خواهند بود. از اين رو تيم ما هم همينطور است و معتقدم با اين رويکرد وارد مسابقات مي‌شود.

** تيم‌ ملي را با تيم جام‌هاي جهاني قبلي مقايسه نکنيم

باقري که سابقه پوشيدن پيراهن تيم ملي ايران در جام‌هاي جهاني 1998 فرانسه و 2006 آلمان را دارد در پاسخ به اينکه ويژگي‌ تيم ملي 2014 نسبت تيم‌هاي ملي ادوار گذشته چيست، تصريح کرد: تيم ملي در هر دوره شرايط خاص خودش را دارد و به هيچ وجه نمي‌توان وضعيت تيم‌هاي ملي، توانايي فني و ويژگي‌هايشان را نسبت به هم بيان کرد. در حال حاضر ما فقط اميدواريم تيم ملي در برزيل عملکرد خوبي داشته باشد.

** تا تيم ملي بازي نکند نمي‌توان گفت چند درصد صعود مي‌کنيم

مربي پيشين پرسپوليس در پايان درباره پيش‌بيني‌اش از صعود تيم ملي به مرحله بعدي جام جهاني نيز خاطرنشان کرد: تا تيم ملي مسابقه‌اي انجام نداده هيچ پيش‌بيني از امکان صعود تيم نمي‌توان داشت. باز هم مي‌گويم فقط اميدوارم نمايش خوبي از ملي‌پوشان را شاهد باشيم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا