گوناگون

با نوسازی 4هزار تاکسی در ماه های آتی،5هزارتن آلاینده از هوای تهران کم می شود

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مدیرعامل سازمان تاکسیرانی پایتخت با ابراز خوشحالی از اینکه اصحاب رسانه دراین بازدید از نزدیک با مشکلات و معضلات این سازمان و قشر زحمت کش تاکسیرانان آشنا شدند، خواستار کمک اهالی رسانه برای ارتقای فرهنگ استفاده ازناوگان حمل و نقل عمومی بخصوص تاکسی شد .

میثم مظفر در ادامه به تشریح عملکرد سازمان تاکسیر انی شهرتهران پرداخت و گفت: ناوگان تاکسیرانی پایتخت در کنار ناوگان اتوبوسرانی، مترو و مسافربران شخصی نقش مهمی در سفرهای درون شهری برعهده دارد.

وی با بیان اینکه بیش از22 درصد از سهم سفرهای درون شهری به ناوگان تاکسیرانی اختصاص دارد، افزود: روزانه 80 هزار تاکسیران درشهر تهران بیش از4 میلیون مسافر را در پایتخت جابجا می کنند .

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرتهران با بیان اینکه تاکسیران ها یکی از لایه های اجتماعی تاثیرگذار در کشور هستند، تصریح کرد: در تهران بیش از 105 هزار راننده تاکسی و کمک راننده تاکسی داریم که این تعداد را اگر با خانواده های آنان جمع کنیم بیش ازنیم میلیون از جمعیت شهرتهران را خانواده بزرگ تاکسیرانی تشکیل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دردوسال اخیر برنامه های خدماتی و رفاهی گسترده ای برای رانندگان برگزار کردیم که هفته خدمات – رفاهی بشارت ، بیمه تکمیلی رایگان عمرحوادث، تخفیف بیمه نامه های شخص ثالث و بدنه، استفاده رایگان از مجموعه های ورزشی شهرتهران و… ازاین قبیل اقدامات بودند.

مظفر با اشاره به اینکه دردوره جدید مدیریت شهری به مرور به مسائل آموزشی و تربیتی هم پرداختیم، گفت: اعتقادمان بر این بوده و هست که اگر در تاکسیرانان عزیز یک ارتقای فرهنگ رفتاری صورت گیرد، آن را در فرهنگ جامعه مشاهده خواهیم کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرتهران افزود: درحال حاضر دانشگاه عملی و کاربردی تاکسیرانی نیز شهر تهران را آماده افتتاح و بهره برداری داریم که در این مرکز رشته کاردان حرفه ای تاکسیرانی قرار است تدریس و به دانش آموختگان موارد آموزشی ارایه شود.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهرتهران یکی دیگر از دغدغه های ما در سازمان است، تصریح کرد: هم اکنون در نظرداریم بیش از4 هزار خودروی فرسوده پیکان و پراید را در چندماه اینده تبدیل به احسنت کنیم .

مظفری افزود: با این نوسازی که در یکی از ناوگان های مهم حمل ونقل عمومی شهرتهران انجام می شود ما شاهد کاهش 5 هزار تن ذرات آلاینده در این شهرخواهیم بود.

درادامه بازدید خبرنگاران حوزه شهری از سازمان تاکسیرانی شهرتهران، رییس مرکز کنترل و نظارت هوشمند این سازمان توضیحاتی درخصوص کارکردهای این مرکز ارایه داد. تجهیز واحدهای گشتی تاکسیرانی بهgps و امکان رصد انها درسراسرشهر تهران ، صدور پروانه هوشمند برای تاکسیرانان ، تجهیز پایانه های تاکسی به دوربین های پلاک خوان و… از مهم ترین اقدامات و کارکردهای مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی شهرتهران بود که توسط این مرکز برای خبرنگاران تشریح شد.

این گزارش می افزاید: بازدید خبرنگاران از تاکسیرانی نوبنیاد به همراه مسوولان ارشد تاکسیرانی وآشنایی با مشکلات رانندگان خطوط تاکسیرانی از دیگر برنامه های شبگردی سه شنبه شب بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا