گوناگون

برای عبور از بحران کم‌آبی در نظرآباد نیازمند مشارکت همگانی هستیم

فرماندار نظرآباد در آستانه هفته دولت خدمات ارائه شده به مردم را تشریح و گفت: دولت ذره‌ای از حقوق ملت عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهریار آقایی، روز گذشته(31مرداد)، به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در حضور اقشار مختلف مردمی، مسئولان شهری، اعضای شورای اداری، شهرداران و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهر روستا به تشریح برنامه‌ها و اهداف دولت و مدیریت ارشد شهرستان نظرآباد به مردم پرداخت و گفت: 24 خرداد سال 92 حماسه بزرگی در کشور با حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌های رأی خلق شد.

وی افزود: در زمانی که استکبار برای جدایی مردم از مسئولان تمام توان خود به کار گرفته بود، مردم ایران اسلامی بار دیگر پای صندوق‌های رای آمده و با حضور پرشور برگ‌زرین دیگری به کارنامه افتخارات خود افزودند.

فرماندار نظرآباد خاطرنشان کرد: اعضای دولت و تمام مدیران دولتی در کشور، طی ماه‌های اخیر در حوزه‌های مختلف خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کرده‌اند که مهم‌ترین آن مربوط به سیاست خارجی و اعمال راهکار تنش‌زدایی است.

آقایی ادامه داد: همه شاهد هستیم که دولت به خوبی بحث تعامل با دیگر کشورها به غیر از رژیم منفور و اشغالگر قدس را بر اساس حفظ اصول و عزت ایران و مردم مسلمان ایران را در دستور کار قرار داد و با قدرت در مذاکرات بین‌المللی حضور پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: به طور قطع دولت ذره‌ای از حقوق ملت عقب‌نشینی نکرده و در مذاکره با 5 + 1 با رعایت چارچوب‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و خطوط قرمز طرح‌ها و اهداف خود را پیش می‌برد و امروز نیز شاهد هستیم که به جهانیان ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و اتهامات بی‌اساس و کذب است.

رئیس شورای اداری شهرستان نظرآباد گفت: آنچه که در مذاکرات 5 + 1 انجام می‌شود به طور کامل با حفظ عزت و کرامت ملت ایران است و آنهایی که ابراز نگرانی می‌کنند، باید توجه داشته باشند که ما رهبری فرزانه و بینا داریم و تمام عملکرد دولتمردان را رصد می‌فرمایند.

آقایی گفت : به طور قطع با وجود رهبری آگاه، هوشیار و با بصیرت دیگر جای نگرانی نیست؛ چرا که رهبری عزیز انقلاب با هیچ دولتی تعارف نداشته و هر جا احساس انحراف کنند، تذکرات جدی بیان فرموده و جلوی انحراف را می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت را در حوزه اقتصادی دانست و گفت: در این زمینه توفیقات بسیار خوبی را شاهد بودیم و دیدیم که تورم بالای 40 درصد بر جای مانده از گذشته مهار شده ودر این دولت نه تنها افزایش تورم نداشتیم، بلکه خوشبختانه آمارها کاهش چشم‌گیر نرح تورم را نشان می‌دهد.

فرماندار نظرآباد ادامه داد: از سوی دیگر بسته خروج از رکود را دولت ارائه کرده و با اجرای این برنامه تا پایان امسال شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی یادآور شد: کارشناسانی که در مباحث اقتصادی تخصص دارند، می‌دانند که ما طی سال‌های گذشته با رشد منفی اقتصادی روبه‌رو بودیم که این شرایط اصلاح شده و مردم دستاوردهای مثبت آن را مشاهده می‌کنند.

عدم ارائه آمارهای نادرست و بیان وعده‌های بی دلیل و غیر واقع از جمله اولویت‌های دولت بود که آقایی با اشاره به آن اظهارکرد: رئیس جمهوری همواره بر رعایت قانون و صداقت در اعمال و رفتار مسئولان را مورد تاکید قرار داده است.

وی یادآورشد: این دولت هیچ وعده غیر قابل اجرایی را به مردم نداده و نخواهد داد و تنها وعده‌های برای مردم بیان می‌شود که کارشناسی بوده و قابلیت اجرا داشته باشد.

این مسئول با اشاره به حمایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی از مجموعه دولت، تأکید کرد: به طور قطع سرمایه اصلی این دولت و مدیران حمایت‌های رهبری فرزانه انقلاب است و نمی‌توان پشتوانه‌ای بالاتر از این را برای مجموعه‌ای متصور شد.

آقایی همچنین تعامل و همگرایی میان سران سه قوه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز شاهد هستیم روسای قوای سه‌گانه بیشترین تعامل را با هم دارند که به طور قطع این شرایط پس از انقلاب اسلامی کم نظیر است.

وی تأکید کرد: خوشبختانه این تعامل و همگرایی میان مسئولان ارشد شهرستان نظرآباد از جمله فرماندار، امام جمعه محترم و نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی وجود دارد و شاهد بیشترین همکاری‌ها در این حوزه هستیم.

رئیس شورای تامین شهرستان نظرآباد افزود: از جمله خدمات مهمی که طی ماه‌های اخیر به مردم نظرآباد ارائه شده، در حوزه تامین امنیت شهروندان است که این مهم با تلاش همه اعضای شورای تامین محقق گردد.

وی تصریح کرد: با ‌تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای نظامی، اطلاعاتی، قضایی و مجموعه فرمانداری شاهد هستیم که در سطح شهرستان هیچگونه جرائم خشنی از جمله سرقت مسلحانه، قتل و آدم‌ربایی نداریم که البته بخش مهمی از این موفقیت مرهون فرهنگ والای مردم شهیدپرور نظرآباد است.

فرماندار نظرآباد افزود: در حوزه جرایم خرد مانند سرقت و مواد مخدر نیز تمام تلاش مجموعه مدیریت ارشد شهرستان این است که این جرایم را نیز به حداقل ممکن برسانیم و در این زمینه موفقیت‌های بزرگی حاصل شده است.

آقایی ادامه داد: دغدغه دیگری که از ابتدای حضور در فرمانداری نظرآباد داشتیم مربوط به بحث بهداشت و درمان است که با همکاری مسئولان شهرستان امروز شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی هستیم که از آن جمله می‌توان به استقلال مرکز درمان تأمین اجتماعی شهرستان اشاره کرد.

وی افزود: افزایش امکانات بیمارستانی از جمله تخت‌های بیمارستانی، بخش دیالیز و رادیولوژی نیز از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در شهرستان نظرآباد است.

تلاش برای رفع بحران کم آبی گزارش دیگری بود که فرماندار نظرآباد در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه به مردم ارائه داد و گفت: من از سال گذشته وضعیت تابستان امسال را پیش‌بینی کرده و دستگاه‌های اجرایی مربوطه را موظف کردیم که به طور جدی پیگیری کار باشند.

آقایی با بیان اینکه میزان بارندگی‌ها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 46 درصد کاهش داشته است، گفت: برای تامین آب مورد نیاز مردم و همچنین بخش‌های کشاورزی و صنعتی کارهای بزرگی از جمله برخورد قاطع با چاه‌های غیر مجاز انجام شده است، اما به طور قطع عبور از بحران کم آبی نیازمند مشارکت همگانی و صرفه‌جویی است.

وی اعلام کرد: از سوی دیگر طی نامه‌ای با امضای فرماندار، امام جمعه محترم و نماینده مردم در مجلس از وزارت نیرو خواسته‌ای که حق آبی از سد طالقان برای شهرستان نظرآباد نیز در نظر گرفته شود که این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

فرماندار نظرآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه جذب سرمایه‌گذاری در این شهرستان گفت: یکی از مسائل و مشکلاتی که به طور جدی برای برخورد با آن برنامه داریم مربوط به معضل بیکاری است و به طور قطع راه برون‌رفت از این وضعیت استفاده از سرمایه‌گذاری خصوصی است.

آقایی افزود: در این راستا تلاش‌های بسیاری انجام شده و راهکارهایی را در دستور کار داریم که بر اساس آن بتوانیم فضای شهرستان نظرآباد را به گونه‌ای آماده کنیم که بخش خصوصی با امید و اشتیاق در نظرآباد سرمایه‌گذاری کرده و مطمئن باشد که می‌تواند از تمام تسهیلات و حمایت‌ها برخوردار گردد.

وی همچنین از تدوین سند توسعه راهبردی نظرآباد توسط یک گروه نخبه و کاردان خبر داد و گفت: با تدوین و اجرایی شدن این سند راهبردی می‌توانیم برنامه‌ای بلند مدت برای دست‌یابی به توسعه پایدار داشته باشیم.

رئیس شورای اداری شهرستان نظرآباد در بخش دیگری از سخنان خود یکی از نیازهای مردم این شهرستان را دسترسی به حمل و نقل مناسب عنوان کرد و گفت: در این زمینه به طور جدی پیگیر اجرایی شدن طرح اتصال قطار شهری هشتگرد هستیم و در این زمینه رایزنی‌های بسیاری را مدیران استانی و ملی داشته‌ایم.

آقایی از اجرای برنامه‌ای ویژه برای جذب سرمایه‌گذار خصوصی برای احداث نخستین فاضلاب شهری با اعتباری بالغ بر 110 خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذاران مختلف برای مشارکت در این پروژه بزرگ دعوت‌ کرده‌ایم که به زودی گزارش کار به مردم ارائه می‌شود.

طرح احداث ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری نظرآباد، بازسازی گلزار شهدا، رفع مشکلات مسکن مهر و استقرار یکی از کارخانه‌های ایران خودرو در نظرآباد از جمله دیگر برنامه‌هایی بود که فرماندار این شهرستان در آستانه هفته دولت گزارش کاملی درباره آنها به مردم ارائه کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا