گوناگون

قبری برای سیمین بهبهانی در امامزاده طاهر(ع) خریداری نشده بود

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کرج گفت: دفن اموات در امام زاده‌ها و اماکن متبرکه به سازمان آرامستان‌ها مربوط نمی‌شود.

مجتبی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: متولی دفن اموات در امام‌زاده‌های کرج اداره کل اوقاف و امور خیریه است سازمان آرامستان های شهرداری در این امر دخالتی نمی‌کند.

وی با اشاره به موضوع عدم دفن سیمین بهبهانی در امام زاده طاهر( ع) کرج، افزود: اکثر قبور امام زاده طاهر (ع) ازچندین سال پیش فروخته شده، بنابراین امکان دفن افرادی که از قبل قبری برای خود خریداری نکرده‌اند در این امام‌زاده وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: اگر فردی در کرج فوت کند برای غسل و کفن به بهشت سکینه کرج ارجاع داده می‌شود وبعد از اتمام مراحل غسل و کفن خانواده متوفی تصمیم نهایی در رابطه با این که فرد فوت شده کجا دفن شود را اتخاذ می‌کنند.

اسکندری ادامه داد: سیمین بهبهانی کرجی نبود و در کرج هم فوت نشده ولی وصیت کرده بود که در کنار یکی از بستگانش در امام زاده طاهر( ع) دفن شود.

وی یادآورشد: اگر سیمین بهبهانی در امام زاده طاهر( ع) دفن می‌شد با توجه به محدودیت فضایی این امام‌زاده برای دفن اموات، بدون شک حق افرادی که از مدت‌ها پیش قبور خود را خریداری کرده بودند، نادیده گرفته می‌شد.

اسکندری تصریح کرد: هرچند تولیت امام زاده‌ها با اداره کل اوقاف است ولی این مجموعه علاقه‌ای به قبرستان‌داری در فضاهای مذهبی ندارد و ترجیح می‌دهد در امام‌زاده‌ها تمرکز خود را بر انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی معطوف کند.

مدیر سازمان آرامستان‌های کرج ابراز کرد: بدون شک اگر سیمین بهبهانی وصیت می‌کرد که بعد از فوت در بهشت سکینه دفن شود حتماً وصیت وی عملی می‌شد وقبری در قطعه نام‌آوران به او اختصاص داده می‌شد.

این مسئول افزود: اکثر نام‌آورانی که طی سال‌های گذشته در امام زاده‌های کرج دفن شده‌اند یا از قبل قبری خریداری کرده بودند نظیراستاد ذوالفنون، ویا اصالتاً کرجی مانند مرحوم داداشی، بوده‌اند.

اسکندری در پایان گفت: اگر مرحوم بهبهانی وصیت می‌کرد که در امام زاده محمد (ع) دفن شود بازعمل به وصیت وی امکان پذیرتر بود ولی متاسفانه به دلیل محدودیت فضایی امکان دفن او در امام زاده طاهر( ع) وجود نداشت.

گفتنی است حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز نیز در مصاحبه 30 تیرماه خود با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفته بود: با تمهیدات اندیشیده شده صدور فیش‌های جدید فروش قبر در امامزاده‌های البرز ممنوع شده و تنها افرادی می‌توانند متوفیان خود را درامامزاده‌های استان دفن کنند که از قبل فیش خرید قبر به نام متوفی را داشته باشند و در طی سالیان گذشته قبر مورد نظر خود را خریداری کرده باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا