Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

برلیانس اچ ۳۲۰ خودرویی شبیه BMW سری یک + عکس

برلیانس اچ ۳۲۰ خودرویی اسپرت و زیبا و محصول کشور چین است که از نظر طراحی بدنه تا حدی به نسل اول ب ام و سری یک شباهت ‏دارد،اما به جای پلت فرم دیفرانسیل عقب ب ام و از ساختار دیفرانسیل جلو با یک موتور ۱٫۵ ‏لیتری چهار سیلندر و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره می گیرد.طراحی ظاهری به خوبی ‏محصولات چانگان نیست،اما جذابیت های خاص خود را دارد . با میهن پست همراه شوید.

برلیانس اچ ۳۲۰ همان مدل هاچ بک محصول H330 می باشد که در دو مدل دستی و اتوماتیک در گروه خودروسازی پارس خودرو تولید می شود . این محصول به دلیل ظاهری جوان پسند و امکانات و تجهیزات مناسب ایمنی و رفاهی می توان گزینه مناسب برای قشر جوان محسوب که استاندارد آلایندگی یورو ۵ برای این خودرو  نشان دهنده سازگاری مناسب آن با طبیعت است .

خودرویی با ظاهری زیبا که در فضای داخلی هم استفاده هوشمندانه از پلاستیک و پارچه با تریم داخلی کِرم به ‏چشم می خورد که در مجموع از نظر زیبایی و کیفیت نمره قبولی می گیرد.

در خصوص پیشرانه این خودرو نیز باید گفت که موتور ۱٫۵ لیتری کمی بیش از ۱۰۰ اسب قدرت تولید می کند که برای جثه سبک ‏وزن این هاچ بک چینی کافی است.گیربکس عملکرد نسبتا مناسبی دارد و در مجموع باید ‏گفت که برلیانس ‏H320‎‏ تنها خودرو حضار در این تست با نسبت نیرو به وزن قابل قبول ‏است.ترمزها همچون سایر خودروها رضایت بخش به نظر می رسند و فرمان پذیری هیجان ‏انگیز،لذت بخش با چاشنی کم فرمانی فراوان است.

شرکت برلیانس در سال ۱۹۹۲ میلادی و توسط شخصی به نام یانگ رو بنیان نهاده شد؛ محل استقرارش نیز شهر شن یانگ چین می‌باشد. این مجموعه تا سال ۲۰۰۲ میلادی تنها به ساخت مینی‌بوس اشتغال داشت. در سال ۲۰۰۳ میلادی قراردادی بین این شرکت و کمپانی خودروسازی ب ام و امضاء شد که در پی آن مقرر گردید که تولید و فروش و پشتیبانی مدل‌های گوناگون ب ام و در سراسر خاک چین، به برلیانس واگذار شود. گرچه برخی از همتایان چینی برلیانس تمامی همت خویش را به این امر معطوف نمودند که وارد بازار آمریکا شوند، ولی برلیانس این ایده را از همان سال ۲۰۰۸ میلادی کنار نهاد و تنها به فروش مختصری به بازار اروپا اکتفا نمود، که البته آن‌هم در سال ۲۰۱۰ میلادی متوقف شد. در حال حاضر محصولات این شرکت به کشورهایی همچون روسیه، استرالیا، کره جنوبی، شیلی، کلمبیا، مصر، کویت و الجزایر و …. صادر و هم‌اکنون انواع مختلفی از خودروهای BMW در این شرکت ساخته می‌شود که به ترتیب عبارت‌اند از: انواع سری ۳ سدان (۳۱۶I و ۳۱۶I sport و…) و سری ۵ سدان ۵۲۰LI)،۵۲۵LI،۵۳۰LI،۵۳۵LI) و خودروی کراس‌اوور X1 (18I،۲۰I،۲۸I). همچنین قرار است که به‌زودی از پیشرانه‌های ساخت چین هم در این خودروها استفاده شود.

برلیان H320‎‏ بعد از یکی دو دور به مرحله ای ‏می رسید که در تمامی پیچ ها از شنیدن جیغ تایر لذت ببرید و در تلاشی هیجان انگیز برای ‏غلبه بر کم فرمانی و سبکی محور عقب غرق شوید.به نظر من رانندگی با این ماشین از پژو ‏‏۲۰۶ لذت بخش تر است و اگر سایپا بتواند این مدل را با قیمت رقابتی راهی بازار کند،به ‏حاشیه امن فروش انواع پژو ۲۰۶ های بی کیفیت راه خواهد یافت.

‏برلیان H320‎‏ یک مدل صندوق دار ‏‏(سدان) هم دارد که در حاشیه تست حضور داشت اما اجازه رانندگی با آن برای ما صادر نشده ‏بود.این مدل هم از طراحی خوب، کیفیت قابل قبول و فضای داخلی نسبتا کافی برای چهار یا ‏پنج سرنشین برخوردار بود و در صورت عرضه می تواند به خودرویی موفق در بازار فروش بدل ‏شود.‏

مشخصات فنی برلیان H320‎‏ 

تجهیزات ایمنی و رفاهی

کیسه هوای جلو( راننده و سرنشین جلو)
سیستم ترمز ABS+EBD
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
سانروف برقی
سنسور دنده عقب
بسته شدن پنجره ها با استفاده از ریموت کنترل
قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت به همراه تنظیم گودی کمر
تنظیم الکتریکی آینه های جانبی
چراغ مه شکن جلو
سیستم تاشو برای صندلی عقب
میله ضربه گیر درهای جانبی
میله فرمان جمع شونده
باز شدن خودکار درها هنگام تصادف
سیستم ضد سرقت موتور
صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس( صندلی کودک)

h320 برلیان

ابعاد برلیان H320

طول/عرض/ارتفاع: ۴۲۱۰/۱۷۵۵/۱۴۶۰ میلی‌متر برای هاچ بک H320 و

۴۵۱۰/۱۷۵۵/۱۴۶۰ میلی‌متر برای سدان H330

وزن: ۱۲۷۰ کیلوگرم

اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۹۵/۶۵ R 15

حجم صندوق بار: ۴۶۰ لیتر برای مدل سدان H330 و ۳۱۴ لیتر برای مدل هاچ بک

منبع: chinaautoweb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا