Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

خودروهایی که در سال ۲۰۱۶ تولید نمی شوند + عکس

قبل از توضیح در مورد خودروهایی که در سال ۲۰۱۶ تولیدشان متوقف می شود لازم است بدانید که با آغاز سال جدید میلادی همزمان با آمادگی کمپانی ها و شرکت های مختلف از جمله شرکت ها و کمپانی های تولید کننده خودرو برای معرفی محصولات جدید است و بازار داغی در حوزه های مختلف اقتصاد ایجاد می شود. اما روی دیگر سکه این است که کمپانی هایی که در راستای تعالی و پیشرفت خود و توجه به بازار قدم بر می دارند مجبورند که از ادامه تولید بعضی از محصولات خود دست بکشند.با میهن پست همراه باشید.

بنابراین شرکت های خودرو سازی بزرگ بر خلاف این که بعضی از محصولاتشان دارای کیفیتی فوق العاده عالی هستند اما برای این که در بازار خود تنوعی ایجاد نمایند به ناچار از تولید بعضی از محصولاتشان که پرچمدار نیز هست  در فاصله زمانی تولید دوساله آن را از خط تولید خارج میک نند.

در این میان یکی از مهمترین بخش های صنعت که با تغییر سال انتظار معرفی محصولات جدید از آن می رود، صنعت خودروسازی است که نقش مهمی در افزایش شاخص تولید ناخالص داخلی کشورها برعهده دارد. معرفی مدل های جدید جذابیت بسیاری زیادی برای مخاطبان دنیای خودرو در سراسر جهان دارد. آنها در انتظار نشسته اند تا بزرگان بازار از بنز و ب ام و گرفته تا تویوتا و جنرال موتورز آخرین دستاوردهای خود را روانه بازار کنند. تا بینند مدل های سال گذشته در سال جدید با چه تغییراتی می آیند و چه آپشن هایی بدان ها افزوده شده است.
اما همانطور که از عنوان مطلب مشخص است ما برای امروز از سال جدیدی ها نخواهیم گفت بلکه محصولاتی را نام می بریم که به عقیده کارشناسان امکان ارائه مدل جدید آنها بسیار اندک است.

مرسدس بنز جی ال کی

درست سال ۲۰۰۸ میلادی بود که در نمایشگاه خودرو دیترویت کمپانی مرسدس بنز (Mercedes Benz) مدلی با نام جی ال کی ویژن (GLK Vision) به نمایش گذاشت که خودرویی بود شاسی بلند و از حیث طراحی کاملا متفاوت با سایر تولیدات این خودرو ساز با ابعادی کوچکتر از مرسدس بنز کلاس ام (M-Class).

مرسدس بنز – جی ال کی (Mercedes Benz GLK) اولین خودروی شاسی بلند کمپانی است که در کشور آلمان تولید می شود و در پلت فرم سی کلاس (W204) قرار دارد . از اصلی ترین رقبای این خودرو می توان به ب ام و – ایکس ۳ (BMW X3)، آکورا – آر دی ایکس(Acura RDX)، اینفینیتی – ای ایکس (Infiniti EX) و تازه واردی از کمپانی آئودی با نام کیو ۵ (Audi Q5) اشاره کرد. قویترین پیشرانه دیزل مرسدس بنز – جی ال کی موتوری است شش سیلندر (V) به حجم ۳ لیتر و قادر به تولید ۲۲۱ اسب بخار می باشد که به اعتقاد کارشناسان، ورود کلاس جی ال سی مقداری فضا را برای جولان جی ال کی محدود خواهد کرد.

میتسوبیشی لنسر اولوشن

برای هر کسی که با کنسول پلی استیشن سر و کار داشته، خبر عدم تولید “اِوو” بسیار ناراحت کننده خواهد بود. این پای ثابت مجموعه بازی های نید فور اسپید به عقیده کارشناسان مقداری از جذابیت های بازاری خود را از دست داده اما فراموش نکنیم این طراحی یکی از پرطرفدارترین و کم نقص ترین طراحی های دنیای خودرو به شمار می رود.

البته این خودرو مراحل زیادی را نیز پشت‌سر گذاشته است. امریکایی‌ها برای دیدن مدل اولوشن از نزدیک، تا نسل هشتم این مدل در حدود یک دهه پیش صبر کردند؛ خودرویی که با طراحی گیرا، یک موتور توربوی چهار سیلندر قدرتمند، دو دیفرانسیل و یک گیربکس دستی در دل خیلی از مشتریان جای گرفت.

مینی رودستر، مینی کوپه

با آنکه مینی ارائه این دو محصول را برای سال ۲۰۱۶ قبل ها تایید کرده بود اما به اعتقاد کارشناسان این محصولات هم موجب غافلگیری مخاطبان نخواهد شد. مینی بازها به مقدار بیشتری از خلاقیت از جانب کمپانی تولیدکننده نیاز دارند.

اینفینیتی کیو ۴۰

پلتفرم سری جی اینفینیتی با محصولاتی مانند کیو ۴۰ و کیو ۶۰ از اوایل دهه ۹۰ تا کنون روی خط تولید قرار داشته است. برخی کارشناسان سال ۲۰۱۶ را زمان بازنشستگی این پلتفرم می دانند.

لندروور ال آر ۲

لندرور، Land Rover شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که به جهت ساخت خودروهای چهارچرخ محرک، مشهور بوده و هم‌اکنون نیز زیرمجموعه‌ای از گروه جگوار لندرور به‌شمار می‌آید، این شرکت از سال ۲۰۰۸ متعلق به کمپانی هندی تاتا موتورز شد که خود شرکت تابعه‌ای از گروه تاتا محسوب می‌شود. در این میان با معرفی لندروور دیسکاوری اسپرت، به نظر می رسد در سال ۲۰۱۶ دیگر جایی برای ال آر ۲ وجود نداشته باشد.

مزدا ۵ ون

کمپانی مزدا نیز به نوبه خود دارای طرفداران زیادی است که همه ساله انتظار تولید مدل هایی جدیدی از این کمپانی را می کشند، که در مقابل نیز در پاسخ به اعتماد این مشتریان همواره شرکت خودرو سازی mazda توانسته است جواب این اعتماد ها را با ارائه و تولید محصولات جدید و با کیفیت بدهد که در این میان و در سال ۲۰۱۶ به عقیده کارشناسان، مزدا باید تغییراتی اساسی در ظاهر این مینی ون خود اعمال خواهد کرد و این خودرو دیگر با این ظاهر تولید نخواهد شد.

هوندا کراس تور

Honda Crosstour 2013

کمپانی هوندا اگر چه محصولاتش در ایران چندان دیده نمی شود و ایرانی ها اطلاعات چندانی نسبت به این دسته از محصولات این خودرو سازی ژاپنی را ندارند اما همواره این برند برای بیشتر کسانی که حتی برای یکبار هم سوار خودروهای این کمپانی نشده اند ، این برند را برندی قابل قبول می دانند اما در اروپا و بخصوص آمریکا که تولیدات این کمپانی به وفور دیده می شود با در سال ۲۰۱۳ با تولید هوندا کراس تور انتقادات فراوانی متوجه این محصول کمپانی هوندا از منظر طراحی بوده است. چیزی شبیه به آکورد در حالت کراس اوور! که عملا موفقیتی در جذب مخاطب نداشته است.و این خودرو نیز به احتمال زیاد در سال جاری میلادی یعنی سال ۲۰۱۶ از خط تولید خارج خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا