گوناگون

بزرگترین خانه تاریخی ایران، هتل می شود

81193218 5747132

خانه عامریهای کاشان در دوره زندیه احداث شده و در دوره قاجار بوسیله ˈسهام السلطنه عامری فردˈ توسعه یافته است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان،ˈمهران سرمدیانˈ در جلسه شورای اداری این شهر اظهار داشت: زیر ساخت های گردشگری در کاشان رو به توسعه است و در این پیوند برخی از خانه های تاریخی کاشان تبدیل به هتل می شود.

وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از هشت هزار گردشگر خارجی از کاشان دیدن کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد افزایش داشته، بطوری که ظرفبت مراکز اقامتی کاشان تا پایان شهریور امسال تکمیل شده است.

وی همچنین به تعیین اعضای کمیته ˈنجات بخشی و آزادسازی ثبت جهانی محوطه باستانی سیلکˈ کاشان توسط معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اشاره و تاکید کرد: این کمیته در راستای دستیابی به اهداف خود بزودی تشکیل جلسه خواهد داد.

محوطه باستانی سیَلْک در منطقه فین کاشان، قدمتی در حدود هفت هزار سال دارد.

سرمدیان خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی در دو ماه گذشته موفق به اخذ اعتبارات ملی به میزان 10 میلیارد ریال شده و در حال جذب این اعتبار است.

بیش از یکهزار و 600 اثر تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که افزون بر 330 اثر در فهرست میراث ملی کشور و حدود10 اثر میراث معنوی در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

7429/545

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا