گوناگون

بنزین یورو ۴ باید به سرعت توزیع شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توزیع بنزین یورو۴ در سراسر کشور باید به سرعت اجرائی شود زیرا عدم توزیع این بنزین در کشور، سبب ایجاد مشکلات زیست‌محیطی در سراسر ایران می‌شود.

مجید منصوری بیدکانی پیرامون توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان اظهار کرد: برای توزیع بنزین یورو4 در اصفهان مسئولان اعلام کردند که قرار است این بنزین از ابتدای مهر توزیع شود و امیدوار هستیم قولی که داده‌اند، محقق شود چراکه آلایندگی‌های ناشی از سوخت بنزین، آسیب جدی به سلامت مردم نه تنها اصفهان که کل کشور وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم بنزین یورو4 و در آینده یورو5 همه جای کشور توزیع شود، خاطرنشان کرد: کسانی که از این بنزین استفاده می‌کنند، فرزندان همین جامعه هستند و دارند در همین هوا تنفس می‌کنند و سلامت آنها در خطر است.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کشور توجه ویژه‌ای به بحث سلامت مردم داشته اما باید بر این مسئله تاکیدات بیشتری کند و اجازه ندهد حداقل در کلان‌شهرها توزیع بنزین به تاخیر بیفتد و آن را آرام آرام به کل جامعه سرایت دهند که جامعه بتواند تنفسی داشته باشد.

وی درباره شایعه‌ای مبنی بر توزیع بنزین یورو2 به‌جای یورو4، بیان کرد: بنزین موجود در بازار بنزین با کیفیت پایین و قدری نا سالم بوده که با توجه به شرایط تحریم‌ها مجبور شده بودند آن را در سطح کشور توزیع کنند اما این مسئله آسیب جدی را در بخش سلامت کشور به جای گذاشته بود، با این حال توزیع بنزین یورو4 در برخی نقاط کشور آغاز شده ولی هنوز این به کل جامعه سرایت نکرده و همه جا را زیر پوشش قرار نداده که امیدواریم توزیع این بنزین را در کل کشور اعم از شهر و روستا داشته باشیم.

منصوری افزود: البته اکنون در همه جای کشور بنزین یورو 4 نداریم اما آنچه در تهران توزیع شده، یورو2 نبوده اما ممکن یورو4 هم نبوده و ما بین این 2 بوده باشد بنابراین تایید می‌کنم که مقداری از بنزین یورو2 در بازار بوده اما مقدار آن را نمی‌دانم اما میزان آن بسیار کم بوده که البته همین مقدار کم نیز آسیب‌هایی داشته است.

وی با بیان اینکه از میزان دقیق بنزین یورو2 اطلاع ندارم، اظهار کرد: باید گفت که مقداری از بنزین یورو4 پخش شده در بازار کشور با یورو2 بوده که آسیب هم رسانده و امیدورایم در فازهای بعدی شاهد این نباشیم که بنزین با کیفیت نا مرغوب در جامعه داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا