Mihanpostپیشنهاد سردبیرگوناگون

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 که حتما باید ببینید (بخش دوم)

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 که بخش اول آن را چندی پیش منتشر کردیم در این مطلب به اتمام خواهند رسید. فیلم هایی بی نظیر که امسال حتما باید آنها را نگاه کنید.

 

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Hillbilly Elegy

کارگردان: ران هاوارد

بازیگران: ایمی آدامز، گلن کلوز، گابریل باسو، هیلی بنت، فریدا پینتو و بو هاپکینز

تاریخ اکران: اعلام نشده

شاید کارنامه ران هاوارد در سال‌های گذشته بسیار بالا و پایین داشته و از کارهای تحسین شده‌ای چون فیلم A Beautiful Mind، فیلم Frost/Nixon و فیلم Rush تا آثار متوسطی چون فیلم In the Heart of the Sea دیده می‌شود، اما آثار او همواره مورد توجه بسیاری بوده و حال در همکاری با نتفلیکس فیلم Hillbilly Elegy را کارگردانی کرده است. در این فیلم شاهد نقش‌آفرینی ایمی آدامز هستیم که بسیاری شانس زیادی را برای آدامز برای حضور در فصل جوایز قائل شده‌اند و شاید او امیدوار است که سرانجام در سال ۲۰۲۰ طلسم اسکار نگرفتنش نیز خاتمه پیدا کند. این فیلم اقتباسی از رمانی به همین نام اثر جی دی ونس است. طبق رمان ونس، رمان Hillbilly Elegy به جستجوی نسخه به روز شده رویای آمریکایی خواهد پرداخت و داستان سه نسل از خانواده آپالاش (Appalachian) از زبان جوان‌ترین عضو خانواده گفته خواهد شد که در دانشگاه ییل دانشجوی حقوق است و در ادامه مجبور می‌شود تا به زادگاهش بازگردد.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Morbius

کارگردان: دانیل اسپینوزا

بازیگران: جرد لتو، مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس و تایریس گیبسون

تاریخ اکران: ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۰ (۱۰ مرداد ۱۳۹۹)

پس از موفقیت فیلم Venom، حال سونی به‌دنبال گسترش دنیای شخصیت‌های مرد عنکبوتی است و در تابستان سال ۲۰۲۰ قرار است شاهد اکران فیلم  Morbius، یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 و دومین فیلم این مجموعه باشیم. این فیلم داستان دکتر مایکل موربیوس با بازی جرد لتو، را دنبال می‌کند که در دوران کودکی دچار یک بیماری خونریزی نادر می‌شود و پس از نجات یافتن حال یک دانشمند شده که تلاش می‌کند تا زندگی خود را نجات دهد که پس از تلاش برای درمان بیماری خود و در یک آزمایش مرگبار، به چیزی شبیه یک خون آشام تبدیل می‌شود. در طول تریلر شاهد تغییر گذشته و منشا داستانی شخصیت موربیوس هستیم که ظاهرا قرار است شکل انسانی بیشتری نیز داشته باشد.
همچنین این فیلم مارول 2020 به‌نظر کمی جدی‌تر از فیلم ونوم است، اما رنگ‌بندی و تصویر فیلم کاملا مشابه است. بااین‌حال، در پایان اولین تریلر فیلم Morbius شاهد یک غافلگیری هم بودیم که در پایان تریلر شخصیت آدریان تومز ملقب به والچر با بازی مایکل کیتون، حضور داشت و حال باید دید سر و کله اسپایدرمن هم در فیلم پیدا خواهد شد یا خیر. همچنین فیلم موربیوس می‌تواند زمینه‌ساز ساخت فیلم شش خبیث نیز شود و همچنین جرد لتو امیدوار است با موربیوس خاطرات تلخ جوکر را نیز فراموش کند. باید دید آیا موربیوس می‌تواند یکی از بهترین فیلم های 2020 از دنیای سینمایی مارول شود یا خیر.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

The King’s Man

کارگردان: متیو وان

بازیگران: هری دکینسون، رالف فاینز، جایمن هانسو، جما آرترتون، آرون تیلور-جانسون، ریس ایفانز، متیو گود، چارلز دنس، استنلی توچی و دانیل برول،

تاریخ اکران: ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۸ شهریور ۱۳۹۹)

در سال ۲۰۱۴ فیلم Kingsman: The Secret Service برای اکشن و صحنه‌های خشن و متفاوتش بسیار سر زبان‌ها افتاد و همین موضوع باعث ادامه دادن آن شد، اما در مقابل همیشه این سؤال که سازمان کینگزمن در ابتدا به چه شکل بوده و منشا آن چگونه بوده است، برای طرفداران مطرح شد و حال سازندگان دو قسمت اصلی فیلم Kingsman به سراغ یک فیلم پیش درآمد از دنیای کینگزمن رفته‌اند. در فیلم The King’s Man یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 قرار است شاهد تشکیل سازمان کینگزمن باشیم که درواقع اولین سازمان اطلاعاتی مستقل است که سریع‌تر از دولت‌ها مأموریت را انجام می‌دهند تا حملات تروریستی خنثی شود. اتفاقات فیلم پس از حوادث جنگ جهانی اول آغاز خواهد شد که شاهد حضور بنیانگذار کینگزمن و شاگرد وی هستیم که صد البته گروه اعضای دیگری نیز دارد. تریلرهای فیلم وعده تکرار صحنه‌های اکشن مشهور کینگزمن را می‌دهد که بیشتر شبیه به قسمت اول آن است. اگرچه اکران این فیلم دو بار عقب افتاده، اما در حال حاضر قرار است در شهریور شاهد انتشار آن باشیم که بعید نیست موفقیت آن باعث ادامه پیدا کردن نسخه پیش درآمد فیلم Kingsman نیز شود، اما پس از آن انتظار می‌رود فیلم Kingsman 3 تولید شود.

 

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

The Conjuring: The Devil Made Me Do It

کارگردان: مایکل چاوز

بازیگران: پاتریک ویلسون، ویرا فارمیگا، جولیان هیلیارد، سارا کاترین، شارلین آمویا، شنون کوک، رونی جن بلوینز و استیسی جانسون

تاریخ اکران: ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۱ شهریور ۱۳۹۹)

پس از موفقیت فیلم The Conjuring در سال ۲۰۱۳، این فیلم ترسناک 2020 به یک مجموعه تبدیل شد و طی این سال‌ها شاهد ساخت و انتشار اسپین‌آف‌های متعددی از آن بودیم و همچنین یک دنباله برای این فیلم نیز منتشر شد. حال فیلم The Conjuring 3 یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 قرار است در سال ۲۰۲۰ به‌روی پرده‌های سینما برود که در آن بار دیگر شاهد بازگشت اد و لورن وارن هستیم. فیلم The Conjuring: The Devil Made Me Do It قرار است داستانی دلهره‌آور و گره‌خورده به ترورها، قتل‌های ترسناک و یک موجود اهریمنی ناشناخته را فاش کند که حتی محققان ماور الطبیعه با تجربه‌ای چون اد و لورن وارن را نیز شوکه کرده است. این یکی از حساس‌ترین پرونده‌های آن‌ها محسوب می‌شود که با مبارزه برای روح یک پسر جوان کلید می‌خورد و سپس آن‌ها را به نقطه‌ای فراتر از هر مکانی که قبلا دیده بودند، می‌برد؛ تا در زمان و مکانی قرار بگیرند که درون آن برای اولین‌بار در تاریخ ایالات متحده باشد که یک مظنون به قتل به‌عنوان دفاع ادعا می‌کند که تحت کنترل یک نیروی شیطانی بوده است. تاکنون تصویر یا تریلری از این فیلم منتشر نشده است.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

The Many Saints of Newark

کارگردان: آلن تیلور

بازیگران: مایکل گاندولفینی، آلساندرو نیوولا، جان برنتال، ویرا فارمیگا، میشل د روسی، ری لیوتا، بیلی مگنوسن و کوری استول

تاریخ اکران: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹)

بدون شک سریال The Sopranos یکی از بهترین سریال‌های تاریخ تلویزیون است که بسیاری از سریال‌های جنایی و مافیایی این سریال را الگوی خود قرار داده‌اند. حال در روزهایی که ساخت فیلم پیش درآمد یا دنباله یا حتی اسپین‌آف براساس سریال‌های محبوب داغ است، برادران وارنر و نیو لاین سینما به سراغ سریال سوپرانوز رفته و یک فیلم پیش درآمد براساس آن را تولید کرده‌اند. اتفاقات فیلم The Many Saints of Newark در دهه ۶۰ میلادی در شهر نیوآرک جریان دارد و مایکل گاندولفینی، فرزند جیمز گاندولفینی فقید که نقش اصلی سریال را بر عهده داشت، نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است و حال مایکل وظیفه سختی دارد تا میراث پدرش را ادامه دهد. آلن تیلور با اینکه کارنامه سینمایی قابل اعتمادی ندارد، اما او قسمت‌های زیادی از سریال را کارگردانی کرده بود و همین موضوع باعث شد تا وی که آشنایی بسیار خوبی به دنیای سوپرانوها داشت، وظیفه کارگردانی فیلم The Many Saints of Newark یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 را نیز بر عهده داشته باشد. در هر حال شاید این نکته مهم باشد که بسیاری از فیلم‌هایی که براساس سریال ساخته شده، نتوانسته‌اند کیفیتی در حد و اندازه‌های سریال اصلی را ارائه دهند، اما این موضوع شاید توسط فیلم The Many Saints of Newark کمی تغییر کند.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

The Trial of the Chicago 7

کارگردان: آرون سورکین

بازیگران: ساشا بارون کوهن، ادی ردمین، یحیی عبدالمتین دوم، جرمی استرانگ، جوزف گوردون لویت، الکس شارپ، ویلیام هرت، توماس میدلتیچ، مایکل کیتون و مارک رایلنس

تاریخ اکران: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹)

اگرچه آرون سورکین برای نوشتن فیلمنامه فیلم The Social Network که برای آن جایزه اسکار دریافت کرده، شناخته می‌شود، اما پس از کارگردانی فیلم Molly’s Game نشان داد که در کارگردانی نیز پتانسیل بالایی دارد. فیلم The Trial of the Chicago 7 براساس داستان Chicago Seven در دست ساخت است که داستان یک گروه هفت نفره از متهمان را دنبال می‌کند که توسط دولت فدرال به توطئه، تحریک به شورش و سایر اتهامات مرتبط با فعالیت‌های ضد جنگ ویتنام و همچنین اعتراضات ضد فرهنگی به مناسبت کنوانسیون ملی دموکراتیک که در شهر شیکاگو در ایالت ایلینوی در سال ۱۹۶۸ برگزار شد، متهم شده‌اند. فیلم The Trial of the Chicago 7 یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 یکی از فیلم‌های پر ستاره سال ۲۰۲۰ است که شانس بالایی برای آن در فصل جوایز نیز تصور می‌شود. اکران محدود این فیلم قرار است از ۴ مهر آغاز شود و یک هفته بعد اکران گسترده‌تر فیلم آغاز خواهد شد. فیلم محاکمه‌ی ۷ شیکاگویی می‌تواند یکی از فیلم‌های جنجالی سال نیز تبدیل شود و باید دید که سورکین چقدر در فیلم روی جنجالی‌تر کردن فیلم تمرکز کرده یا اینکه ترجیح داده کمی محطاتانه عمل کند.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Venom 2

کارگردان: اندی سرکیس

بازیگران: تام هاردی، وودی هارلسون، میشل ویلیامز، نائومی هریس و استیون گراهام

تاریخ اکران (احتمالی): ۲ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۱ مهر ۱۳۹۹)

فیلم Venom با اینکه نتوانست نظر منتقدان و طرفداران سر سخت اسپایدرمن را جلب کند، اما در گیشه عملکرد بسیار خوبی داشت و همین موضوع باعث شد تا سونی خیلی سریع ساخت دنباله این فیلم را آغاز کند. اطلاعات خیلی زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Venom 2 یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که ادی براک و ونوم در این قسمت قرار است دربرابر کلیتوس کسدی با بازی وودی هارلسون، قرار بگیرند که درواقع ما قرار است شاهد حضور شخصیت کارنیج در این فیلم باشیم. قابل انتظار است در این فیلم شخصیت ونوم و کارنیج مبارزه کنند که باید دید سازندگان از اتفاقات فیلم قبلی درس گرفته‌اند یا خیر. همچنین کارنیج تنها سیمبیوت جدید فیلم Venom 2 نیست و ظاهرا قرار است شاهد حضور Shriek نیز باشیم که احتمالا به کارنیج کمک خواهد کرد. علاوه‌بر این، شایعاتی مبنی بر حضور کوتاه اسپایدرمن نیز شنیده می‌شود که باتوجه‌به تریلر فیلم موربیوس، این شایعات نسبت به گذشته قوت بیشتری گرفته‌اند، اما تنها زمان درستی یا نادرستی این موضوع را مشخص خواهد کرد. همچنین اندی سرکیس جانشین روبن فلیشر روی صندلی کارگردانی دنباله فیلم ونوم شده است.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Death on the Nile

کارگردان: کنت برانا

بازیگران: کنت برانا، گل گدوت، آرمی همر، جودی کومر، لتیشیا رایت، آنت بنینگ، اما مک‌کی، علی فضل، رز لزلی، سوفی اوکوندو، راسل برند و تام بیتمن

تاریخ اکران: ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ۱۳۹۹)

با اینکه فیلم Murder on the Orient Express نقدهای متوسطی را دریافت کرد، اما موفقیت تجاری فیلم باعث چراغ سبز استودیوی قرن بیستم برای ساخت دنباله این فیلم شد. کنت برانا بار دیگر برای کارگردانی فیلم Death on the Nile بازگشته و همچنین بار دیگر نقش هرکول پوآرو را نیز بازی کرده است و قرار است یک پرونده قتل مرموز دیگر را حل کند. فیلم قتل روی نیل براساس رمانی جنایی به همین نام اثر آگاتا کریستی ساخته شده که در آن پوآرو برای تعطیلات به مصر سفر می‌کند در طول این سفر، یک قتل در کشتی‌ای در رودخانه نیل که پوآرو نیز در آن حضور داشته است، رخ می‌دهد. مانند قسمت اول فیلم Death on the Nile نیز قرار است یک اثر پر ستاره باشد که بسیاری امیدوار هستند تا با رفع مشکلات قسمت اول، به اثری با کیفیت بهتر از رمان‌‌های کریستی و دنیای پوآرو تبدیل شود. همچنین در صورت موفقیت تجاری این قسمت شاید هرکول پوآرو نسخه کنت برانا نیز آینده بهتری پیدا کند و شاهد ادامه ساخت فیلم‌های آن براساس دیگر رمان‌های آگاتا کریستی باشیم.

 

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Last Night in Soho

کارگردان: ادگار رایت

بازیگران: آنیا تیلور جوی، مت اسمیت، توماسین مک کنزی، دایانا ریگ، ترنس استامپ، ریتا تاشینگهم، سینوو کارلسن و مایکل آجائو

تاریخ اکران: ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۴ مهر ۱۳۹۹)

ادگار رایت شاید بیشتر برای ساخت فیلم‌های کمدی و اکشن شناخته شود، اما این کارگردان بریتانیایی هرگز از امتحان کردن خود در یک ژانر دیگر و متفاوت نترسیده است و حال به سراغ ژانر ترسناک رفته است. اطلاعات خیلی زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Last Night in Soho یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 در دسترس نیست و اتفاقات فیلم جدید رایت در شهر لندن و محله سوهو جریان دارد و شخصیت اصلی پروژه جدید وی یک زن خواهد بود که آنیا تیلور جوی نقش آن را بر عهده دارد. ادگار رایت که درواقع پس از فیلم Baby Driver به سراغ این اثر رفته و هنوز ممکن است دنباله فیلم بیبی درایور را نیز تولید کند، اما طبق گفته وی حداقل ۲۵ سال از زندگی خود را در محله سوهو گذرانده و ظاهرا فیلم کمی برای او شخصی نیز است. بااین‌حال، درکنار حضور بازیگران شناخته شده‌ای مثل تیلور جوی و مت اسمیت، در فیلم شاهد حضور فیلم Last Night in Soho بازیگر جویای نامی به‌نام توماسین مک‌کنزی نیز هستیم که بازی اخیر وی در فیلم JoJo Rabbit مورد توجه بسیاری قرار گرفته و حال در اثر جدید رایت نیز نگاه‌های بسیاری به او چشم دوخته است.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

The Witches

کارگردان: رابرت زمکیس

بازیگران: ان هتوی، اکتاویا اسپنسر، استنلی توچی، چارلز ادواردز، مورگانا رابینسون و کودی-لی استیک

تاریخ اکران: ۹ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۸ مهر ۱۳۹۹)

رابرت زمکیس با اینکه وظیفه کارگردانی آثار بزرگی مثل فیلم Back to the Future و فیلم Forrest Gump را در کارنامه خود داشته، اما امروز دیگر خبری از روزهای خوب این کارگردان نیست. فیلم The Witches جدیدترین اثر زمکیس است که درواقع بازسازی از یک رمان قدیمی به همین نام اثر رولد دال است که پیش از این یک فیلم ترسناک از آن تولید و در سال ۱۹۹۰ منتشر شده بود. نسخه زمکیس قرار است اقتباس وفادارانه‌تری باشد و همچنین ظاهرا به‌جای یک فیلم ترسناک، بازسازی فیلم The Witches یک اثر ماجراجویانه، کمدی و فانتزی خواهد بود که کاملا نقطه مخالف فیلم ۱۹۹۰ است. این رمان تحسین شده داستان یک پسر بچه هفت ساله را دنبال می‌کند که با جادوگرهای واقعی مواجه می‌شود. این پسر هفت ساله با مادربزرگش در یک هتل در کشور انگلستان زندگی می‌کند. ان هتوی نقش اصلی فیلم جادوگران را بر عهده دارد که در حال حاضر هنوز تصویری از حضور وی در این فیلم منتشر نشده است. بسیاری امیدوار هستند تا زمکیس بازگشت خوبی با فیلم The Witches داشته باشد.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Halloween Kills

کارگردان: دیوید گوردون گرین

بازیگران: جیمی لی کرتیس، جیمز جود کورتنی، جودی گریر، اندی ماتیچاک، کایل ریچاردز، نانسی استفانز، رابرت لانگ‌استریت، آنتونی مایکل هال و چارلز سایفرس

تاریخ اکران: ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۵ مهر ۱۳۹۹)

ریبوت جدید فیلم Halloween که درواقع دنباله قسمت اصلی بود، شاید مخالفان و موافقان زیادی داشته باشد، اما بدون شک یکی از موفق‌ترین سافت ریبوت‌های چند سال اخیر بود که عجیب هم نبود یونیورسال در ادامه همکاری خود با بلوم‌هاوس ساخت دو دنباله دیگر برای فیلم هالووین را تایید کند. فیلم Halloween Kills اولین قسمت از دو دنباله جدید این مجموعه ترسناک است که اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این فیلم ترسناک 2020 در دسترس نیست. در حال حاضر تنها تایید شده که لوری استرود قرار است بار دیگر با مایکل مایرز مواجه شود و بار دیگر با این دشمن قدیمی مبارزه کند. در فیلم Halloween Kills قرار است شاهد بازگشت شخصیت‌های قدیمی زیادی نیز باشیم که پیش از این در قسمت‌های گذشته با مایکل مایرز مواجه شده بودند. فیلم Halloween Ends دنباله دیگر فیلم هالووین است که این فیلم قرار است سال ۲۰۲۱ اکران شود و ظاهرا قرار است پایانی برای این مجموعه باشد و شاید در آینده شاهد ساخت ریبوت کامل دیگری از آن باشیم، اما چیزی که مشخص است مجموعه هالووین حداقل از نظر تجاری روزهای موفقی را سپری می‌کند و یونیورسال و بلوم‌هاوس به‌نظر می‌رسد که قرار است به این همکاری موفق ادامه دهند.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

The Eternals

کارگردان: کلوئی ژائو

بازیگران: ریچارد مدن، آنجلینا جولی، جما چان، کمیل نانجیانی، سلما هایک، لورن ریدلوف، برایان تایری هنری، لیا مک‌هیو، دان لی، بری کیوگن و کیت هرینگتون

تاریخ اکران: ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹)

پس از موفقیت فیلم نگهبانان کهکشان در سال ۲۰۱۴، مارول سرمایه‌گذاری بیشتری روی مجموعه‌ها و شخصیت‌های کمتر شناخته شده کرد و حال نوبت به اترنالز رسیده است که به‌نظر می‌رسد این گروه پتانسیل بسیار خوبی برای گسترش دنیای کهکشانی مارول دارد. فیلم The Eternals که یکی از پر ستاره‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول نیز محسوب می‌شود،‌ دومین فیلم فاز چهارم است که به‌نظر می‌رسد اتفاقات آن قرار است در چندین بازه زمانی مختلف جریان داشته باشد. فیلم The Eternals داستان یک گروه ابرقهرمانی جدید در دنیای سینمایی مارول را دنبال می‌کند که از بیگانگان باستانی تشکیل شده که هزاران سال به‌طور مخفیانه در زمین زندگی کرده‌اند. به‌دنبال وقایع فیلم Avengers: Endgame، یک فاجعه غیر منتظره آن‌ها را مجبور می‌کند تا از سایه خارج و با دشمنان باستانی خود یعنی دویانت‌ها (The Deviants) مواجه شوند.

قابل انتظار است که تمرکز بیشتر فیلم روی شخصیت‌هایی مثل سرسی و ایکاریس باشد، اما در این فیلم قرار است شاهد معرفی بلک نایت نیز باشیم که ممکن است پیش زمینه‌ای برای ساخت فیلم یا سریالی مستقل براساس شخصیت بلک نایت با کاپیتان بریتانیا را نیز ایجاد کند. مارول وعده داده که فیلم The Eternals قرار است اثری متفاوت در MCU باشد که تاکنون به جز چندین تصویر و ویدیو از پشت صحنه و تصاویر هنری، شاهد تصویر رسمی از فیلم نبوده‌ایم و هنوز در انتظار انتشار اولین تریلر فیلم هستیم که پیش از این یک نسخه کوتاه از آن در کمیک کان برزیل نمایش داده شده بود، اما این تیزر هرگز به‌صورت رسمی منتشر نشده است.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

No Time To Die

کارگردان: کری فوکوناگا

بازیگران: دنیل کریگ، رامی ملک، لیا سدو، نائومی هریس، جفری رایت، رالف فاینز، بن ویشاو، روری کینیار، آنا د آرماس، لاشانا لینچ و کریستوفر والتس

تاریخ اکران: ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۵ آذر ۱۳۹۹)

فیلم Spectre چهارمین حضور دنیل کریگ در نقش جیمز باند بود که در سال ۲۰۱۵ به‌کارگردانی سم مندس اکران شد، اما نتیجه چیزی نبود که طرفداران مجموعه 007 و کسانی که فیلم Skyfall را ستایش می‌کردند، انتظار آن را داشتند و درنهایت و پس از اتفاقاتی که در پشت صحنه رخ داده بود، کریگ گفت که دیگر نقش جیمز باند را بازی نمی‌کند. از آن زمان تهیه‌کنندگان در تلاش بودند تا کریگ را از بازنشستگی در نقش 007 منصرف کنند و در ابتدا تصمیم داشتند برای دو فیلم قرارداد قرارداد امضا کنند و حتی شایعات زیادی مبنی بر جیمز باند بعدی نیز شنیده می‌شد. درنهایت کریگ قبول کرد که برای یک قسمت دیگر بازگردد، اما این پایان جنجال‌های فیلم نبود. مندس تصمیم گرفت تا بازنگردد و درنهایت دنی بویل کارگردان این قسمت شد. اما این پایان ماجرا نبود و بویل به‌دلیل اختلاف نظر پروژه را ترک کرد و کری فوکوناگا به‌عنوان کارگردان جدید فیلم معرفی شد تا سرانجام فیلم از بن‌بست خارج شود.

فیلم No Time to Die داستان جیمز باندی را دنبال می‌کند که در حال لذت بردن از زندگی شخصی خود در جامائیکا است که در ادامه فلیکس لیتر از جیمز باند درخواست کمک می‌کند. او به باند ماموریتی می‌دهد که باید یک دانشمند دزدیده شده را نجات دهد که یک گروه تبهکار به‌رهبری شخصی به‌نام سافین با بازی رامی ملک، به‌دنبال ساخت یک سلاح بسیار خطرناک با فناوری بسیار پیشرفته هستند. فیلم No Time to Die قرار است آخرین حضور جیمز باند نسخه کریگ باشد که نمایش‌های فیلم وعده یک اثر با کیفیت را می‌دهند، اما گفته می‌شود که شخصیت لاشانا لینچ ممکن است به‌عنوان اسپین‌آف مجموعه ادامه پیدا کند و درواقع این فیلم زمینه ادامه این مجموعه بدون حضور جیمز باند را فراهم خواهد کرد. همچنین در آخرین اتفاق اکران قسمت جدید فیلم James Bond به‌خاطر شیوع ویروس کرونا تا ۷ ماه عقب افتاده است.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Raya and the Last Dragon

کارگردان: پاول بریگز و دین ویلنز

صداپیشگان: کسی استیل و آوکافینا

تاریخ اکران: ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ (۵ آذر ۱۳۹۹)

مانند پیکسار آخرین آثار استودیوی انیمیشن‌سازی شرکت والت دیزنی نیز دنباله‌ بودند و حال پس از ساخت و انتشار دو دنباله، دیزنی نیز بار دیگر به سراغ آثار اورجینال رفته است که در پشت آن ادل لیم، نویسنده‌ی فیلم Crazy Rich Asians حضور دارد. اتفاقات انیمیشن Raya and the Last Dragon در سرزمینی به‌نام کوماندرا جریان پیدا می‌کنند؛ دنیایی شامل پنج قبیله که همگی در سرزمینی زندگی می‌کنند که توسط اژدهایی خلق شده است که مدت‌ها از نابودی او می‌گذرد. این سرزمین آخرین هدیه‌ی اژدهایان به مردم ساکن در آن محسوب می‌شود و کوماندرا اکنون توسط یک نیروی شرور و تاریک مورد حمله گرفته است. این وسط هم رایا شخصی نیست جز یک جنگجوی تنها که در تلاش برای نجات خود و مردمانش است و تصمیم دارد هرطور که می‌شود آخرین اژدهای باقی‌مانده را پیدا کند. چون اعتقاد دارد این اژدها می‌تواند کوماندرا و ساکنین آن را نجات دهد. در حال حاضر به‌جز یک تصویر و اطلاعات اولیه، شاهد انتشار تصاویر یا اطلاعات بیشتری نبودیم.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Dune

کارگردان: دنی ویلنوو

بازیگران: تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، استلان اسکارشگورد، جاش برولین، خاویر باردم، زندیا، جیسون موموآ و دیو باتیستا

تاریخ اکران: ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)

از دنی ویلنوو به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین کارگردان‌های دهه اخیر نام برده می‌شود که کارگردانی آثاری چون فیلم Prisoners، فیلم Sicario، فیلم Arrival و فیلم Blade Runner 2049 دیده می‌شود. اگرچه اولین تجربه بلاک‌باستری ویلنوو در گیشه موفق عمل نکرد، اما او شانس خود را قرار است دوباره در ریبوت فیلم Dune امتحان کند که فیلمی بسیار پر ستاره نیز است و پیش از این اقتباس ناموفقی از آن ساخته شده بود. فیلم Dune داستان اسطوره‌ای و احساسی پاول آترییدز در یک ماجراجویی قهرمانانه را دنبال می‌کند که او به‌عنوان یک مرد با آینده درخشان و با استعداد بالا به دنیای می‌آید که سرنوشتش فراتر از درک او است که باید به خطرناک‌ترین سیاره موجود در جهان سفر کند تا از آینده خانواده و مردمش اطمینان حاصل کند.

همان‌طور که درگیری نیروهای بدخواه برای به انحصار در آوردن گرانبهاترین منابع جهان که می‌تواند بزرگ‌ترین پتانسیل‌های بشر را افشا کند، بسیار شدت گرفته، تنها کسانی می‌توانند از این مناقشات زنده بمانند که بتوانند ترس خود را شکست دهند و فاتح آن شوند. فیلم Dune قرار است دارای یک دنباله نیز باشد که در حال حاضر زمان شروع ساخت آن مشخص نیست و همچنین یک سریال تلویزیونی نیز براساس آن در دست ساخت است. از فیلم تل‌ماسه به‌عنوان ارباب حلقه‌های سال ۲۰۲۰ یا جنگ ستارگان با مخاطبان بزرگسال نیز یاد می‌شود که بسیاری امیدوار هستند تا به اثری موفق تبدیل شود.

 

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Godzilla vs. Kong

کارگردان: آدام وینگارد

بازیگران: میلی بابی براون، کایل چندلر، جانگ زئی، الکساندر اسکارشگرد، ایزا گونزالس، ربکا هال، دمیان بیچیر، دانای گوریرا، برایان تایری هنری و فرانسیس مک دورمند

تاریخ اکران: ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ (۳۰ آذر ۱۳۹۹)

دنیای سینمایی MonsterVerse با اکران فیلم Godzilla در سال ۲۰۱۴ آغاز به‌کار کرد و با اکران فیلم Kong: Skull Island در سال ۲۰۱۷ شاهد گسترش آن بودیم. سال ۲۰۱۹ فیلم Godzilla: King of the Monsters به‌روی پرده‌های سینما رفت، اما این فیلم نتوانست عملکرد خوبی در گیشه داشته باشد و همچنین نقدهای متوسطی را دریافت کرد که همین موضوع باعث شد تا از هم‌اکون این فیلم روی قسمت بعدی این دنیای سینمایی نیز تاثیر بگذارد. فیلم Godzilla vs Kong قرار است با چندین ماه تأخیر در پاییز سال ۲۰۲۰ اکران شود که درواقع دنباله مستقیمی برای فیلم King of the Monsters خواهد بود که در این قسمت شاهد رویارویی گودزیلا با کینگ کونگ خواهیم بود.

اطلاعاتی از داستان این فیلم منتشر نشده، اما تایید شده که کینگ کونگ نسبت به حضور اولش بسیار بزرگ‌تر شده که در تصویر کوتاهی که در کمیک کان برزیل منتشر شد نیز کاملا مشخص است. بااین‌حال،‌ در فیلم Godzilla vs Kong قرار است شاهد حضور تایتان‌های بیشتری باشیم که تاکنون نام تایتان دیگری در فیلم تایید نشده، اما می‌توان از پایان فیلم King of the Monsters حضور چند کایجو را پیش‌بینی کرد و حتی می‌توان انتظار داشت که شاهد بازگشت کینگ گیدورا نیز باشیم که این موضوع هنوز رسما تایید نشده است. در هر حال باید دید که پیروز فیلم Godzilla vs Kong کدام هیولا خواهد بود و همچنین این فیلم می‌تواند به ادامه بقا این مجموعه کمک کند یا پایانی برای آن است.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

West Side Story

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران: انسل الگورت، ریچل زیگلر، ریتا مورنو، کوری استول، برایان دارسی جیمز، آریانا دی‌باس، دیوید آلوارز، مایک فایست، آنا ایزابل و مدی زیگلر

تاریخ اکران: ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۸ آذر ۱۳۹۹)

فیلم West Side Story براساس یکی از نمایش‌های موزیکال لئونارد برنستاین که در سال ۱۹۶۱ منتشر شد، در دست ساخت است. پیش از این یک اقتباس سینمایی از این نمایش موزیکال در سال ۱۹۶۱ تولید و منتشر شده بود و حال استیون اسپیلبرگ وظیفه کارگردانی این فیلم موزیکال 2020 را بر عهده داشته که قرار است نسخه امروزی‌تری نیز برای آن باشد. اگرچه شاید دیدن اسپیلبرگ در یک فیلم موزیکال کمی عجیب به‌نظر برسد، اما تونی کوشنر، نویسنده فیلم Munich (مونیخ) و فیلم Lincoln (لینکلن)، وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم داستان وست ساید را بر عهده داشته تا بسیاری به موفقیت دوباره این زوج در این اثر داشته باشند که نسبت به همکاری قبلی آن‌ها بسیار متفاوتر است. فیلم West Side Story قرار است یک داستان عاشقانه با نمایش اختلاف طبقاتی تا شرایط زندگی بین گروه‌ها و اقوام مختلف را نشان دهد که از همین‌رو بسیاری اعتقاد دارند که این فیلم سینمایی 2020 شانس بالایی برای حضور در فصل جوایز دارد و دیزنی و استودیوی قرن بیستم نیز امید زیادی به موفقیت این اثر در فصل جوایز دارند که صد البته مهم‌ترین فیلم دیزنی در فصل کریسمس نیز فیلم West Side Story است. همچنین شاید جالب است بدانید که اسپیلبرگ ریچل زیگلر، بازیگر نقش اصلی زن فیلم را پس از تماشای وی در هنگام خواندن آهنگ فیلم A Star is Born در یوتیوب انتخاب کرده بود.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

The Croods 2

کارگردان: جوئل کرافورد

صداپیشگان: نیکولاس کیج، اما استون، رایان رینولدز، کاترین کینر، کلارک دوک، کلوریس لیچمن، کت دنینگز، کلی مری ترن، لزلی من و پیتر دینکلیج

تاریخ اکران: ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ (۳ دی ۱۳۹۹)

با اینکه از زمان اکران انیمیشن The Croods در سال ۲۰۱۳ که با موفقیت زیادی نیز در گیشه و در نزد منتقدان همراه بود، شاهد تایید ساخت دنباله این انیمیشن بودیم، اما انیمیشن The Croods 2 مسیر عجیب و سختی را طی کرده است. در ابتدا اکران این انیمیشن تا سال ۲۰۱۸ عقب افتاد و سپس ساخت آن متوقف شد. بااین‌حال، یونیورسال و دریم‌ورکس تصمیم گرفتند تا شانس دوباره‌ای را به این اثر دهند و حال پس از این مسیر قرار است در تعطیلات سال ۲۰۲۰ شاهد اکران این انیمیشن باشیم. اگرچه انیمیشن The Croods 2 تنها انیمیشن دریم‌ورکس در سال ۲۰۲۰ نیست و پیش از آن انیمیشن Trolls World Tour اکران خواهد شد، اما دنباله انیمیشن The Croods مهم‌ترین و کار اصلی آن‌ها در سال ۲۰۲۰ است که به موفقیت آن نیاز دارند؛ به‌خصوص اینکه دنباله‌های انیمیشن‌های دریم‌ورکس از کیفیت خیلی قابل قبولی برخودار نیستند و موارد موفق کمی تاکنون داشته است. اطلاعاتی از داستان و اتفاقات این انیمیشن در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که شخصیت‌های جدیدی قرار است اضافه شوند.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Tom and Jerry

کارگردان: تیم استوری

بازیگران: کلویی گریس مورتس، مایکل پنیا، کالین جست، کن جیونگ، پالاوی شاردا و راب دلینی

تاریخ اکران: ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ (۳ دی ۱۳۹۹)

ساخت یک فیلم لایو اکشن شاید آخرین چیزی باشد که طرفداران تام و جری انتظار آن را داشته و حتی منتظر آن باشند، اما در هر حال برادران وارنر فیلم Tom and Jerry را تولید کرده است تا یک اثر خانوادگی و سرگرم کننده را در تعطیلات سال ۲۰۲۰ ارائه دهد. این فیلم با ترکیبی از تصاویر لایو اکشن/انیمیشن تولید شده که در آن تام و جری مانند انیمیشن اصلی قرار نیست حرف بزنند و درواقع صامت یا بدون دیالوگ هستند، اما در مقابل قرار است با شخصیت‌های انسانی متعددی نیز ملاقات کنیم. فیلم Tom and Jerry داستان کایلا، کارمند جدید یک هتل مجلل را دنبال می‌کند که جری تهدید کرده که عروسی‌ای را که قرار است در این هتل برگزار شود، خراب می‌کند. او برای خلاص شدن از جری، یک گربه شکست خورده و آواره در کوچه به نام تام را استخدام می‌کند که جری در ادامه ثابت خواهد کرد که شکست دادن او به همین سادگی نیست و همه چیز قرار نیست طبق برنامه پیش برود. با‌این‌حال، رئیس کایلا که شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم خواهد بود، وارد می‌شود که ظاهرا در نظر دارد تا تام و جری را از بین ببرد و حال این دو برای سرنگونی او باید با یکدیگر متحد شوند. بااین‌حال، سابقه تیم استوری حداقل چندان امیدوار کننده نیست، اما برای قضاوت در مورد فیلم Tom and Jerry هنوز بسیار زود است.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

The Last Duel

کارگردان: ریدلی اسکات

بازیگران: آدام درایور، بن افلک، مت دیمون، جودی کومر، هریت والتر، ناتانیل پارکر و سم هزلدین

تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۵ دی ۱۳۹۹)

پس از فیلم All the Money in the World قرار بود ریدلی اسکات بار دیگر به سراغ مجموعه Alien برود، اما این اتفاق رخ نداد تا وی وظیفه کارگردانی فیلم دیگری را بر عهده بگیرد. فیلم The Last Duel جدیدترین فیلم ریدلی اسکات است که در آن شاهد حضور بازیگران و ستارگان زیادی مثل آدام درایور، بن افلک، مت دیمون و جودی کومر هستیم که دیزنی و استودیوی قرن بیستم حساب ویژه‌ای روی این فیلم سینمایی 2020 در فصل جوایز باز کرده‌اند و امید زیادی به موفقیت آن دارند. اکران محدود این فیلم قرار است از تاریخ ۵ دی آغاز شود و اکران گسترده فیلم نیز برای ۸ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۹ دی ۱۳۹۹) در نظر گرفته شده است. این فیلم براساس رمان The Last Duel: A True Story of Trial by Combat in Medieval France اثر اریک یاگر در دست ساخت است. اتفاقات The Last Duel در فرانسه قرن چهاردهم میلادی جریان خواهد داشت و یک داستان انتقامی را دنبال می‌کند و تمرکز آن روی دو شوالیه است. این فیلم داستان شوالیه‌ای را دنبال می‌کند که از جنگ برگشته و متوجه بی‌حرمتی شوالیه دیگر به همسرش می‌شود. با درخواست شوالیه اول از پادشاه فرانسه،مبارزه‌ای برای اجرای عدالت ترتیب داده می‌شود که اگر شوالیه اول پیروز شود، شوالیه دوم به کام مرگ فرستاده و مجازات خواهد شد، اما اگر شوالیه دوم پیروز شود، ادعای زن برای بی‌حرمتی رد خواهد شد و در ادامه او در معرض خطر سوزاندن قرار می‌گیرد.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

On the Rocks

کارگردان: سوفیا کوپولا

بازیگران: رشیدا جونز، بیل مری، مارلون وینز، جسیکا هنویک، جنی سلیت و باربارا بین،

تاریخ اکران: اعلام نشده

سوفیا کوپولا شاید بیشتر به‌عنوان دختر فرانسیس فورد کوپولا شناخته شود و شاید هنوز فاصله زیادی تا سطح پدر خود داشته باشد، اما طی این سال و با کارگردانی آثاری چون فیلم Lost in Translation و فیلم The Beguiled توانسته تا حد زیادی از زیر سایه پدر خود خارج شود. حال کوپولا در تجربه جدید فیلم On the Rocks یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 را کارگردانی کرده که با همکاری مشترک A24 و Apple TV Plus تولید شده تا این سرویس نوپا نیز سهمی از بازار سینمای مستقل و فیلم‌هایی که شانس حضور در فصل جوایز دارند، را داشته باشد و به نحوی با آمازون و نتفلیکس رقابت کند. این فیلم سینمایی 2020 قرار است سه ماه توسط A24 در سینماها نمایش داده شود و سپس به‌صورت اختصاصی از سرویس استریم اپل در دسترس قرار بگیرد. فیلم On the Rocks داستان مادر جوانی را دنبال می‌کند که در یک ماجراجویی در نیویورک در حال ارتباط دوباره و مجدد با پدر خود است. در این فیلم کوپولا بار دیگر با بیل مری همکاری کرده و همچنین رشیدا جونز را نیز در فهرست بازیگران خود دارد.

 

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

News of the World

کارگردان: پل گرینگرس

بازیگران: تام هنکس، هنکس، هلنا زنگل، توماس فرانسیس و میر وینینگهم

تاریخ اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۵ دی ۱۳۹۹)

پل گرینگرس شاید بیشتر برای کارگردانی مجموعه فیلم Jason Bourne شناخته شود، اما اگر کارهای او را دنبال کرده باشید، قطعا فیلم Captain Phillips را دیده‌اید یا حداقل صحبت‌ها در مورد آن را شنیده‌اید. پس از همکاری موفق در فیلم کاپیتان فیلیپس، حال گرینگرس بار دیگر قرار است در فیلم News of the World با تام هنکس همکاری کند؛ همکاری که کمی با حاشیه نیز همراه بوده است. فیلم اخبار جهان در ابتدا قرار بود توسط فاکس قرن بیستم و والت دیزنی تولید و منتشر شود، اما تعطیلی فاکس 2000 و رابطه دوستی گرینگرس و رئیس این استودیو، باعث شد تا گرینگرس پروژه ساخت این فیلم سینمایی 2020 را به یونیورسال انتقال دهد. اتفاقات فیلم News of the World در روزهای پس از جنگ داخلی آمریکا جریان دارد؛ این فیلم قرار است داستان یک گوینده خبر به‌نام کید را دنبال کند که همسر خود را از دست داده و به تگزاس سفر می‌کند تا اخبار جهان را به مردم محلی بگوید.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

I’m Thinking of Ending Things

کارگردان: چارلی کافمن

بازیگران: جسی باکلی،‌ جسی پلمونس، تونی کولت و دیوید تیولیس

تاریخ اکران: اعلام نشده

چارلی کافمن فیلمساز شاید خیلی پر کاری نباشد، اما او برای کارهایی چون فیلم Synecdoche, New York و انیمیشن Anomalisa توانست تحسین‌های زیادی را دریافت کند و حال با فیلم I’m Thinking of Ending Things یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020 بازگشته است که این فیلم قرار است از نتفلیکس منتشر شود. در ابتدا بری لارسون قرار بود در این فیلم نقش آفرینی کند، اما درنهایت به علت تداخل با برنامه‌هایش تصمیم به جدایی گرفت و جسی باکلی که خیلی سریع در حال رشد و پیشرفت است، جانشین وی شد. فیلم I’m Thinking of Ending Things براساس رمانی به همین نام اثر ایان رید در دست ساخت است. جیک و نامزدش یک سفر به یک مزرعه دور افتاده را برای دیدن والدین جیک آغاز می‌کنند. پس از اینکه جیک از مسیر این سفر منحرف می‌شود و در ادامه شخصیت لارسون را در یک جای متروکه ترک می‌کند، شاهد تنش‌های روانشناختی و ترس و وحشت هستیم. باتوجه‌به کارنامه کافمن درمی‌یابیم که موضوع این فیلم به فیلم‌های او مثل فیلم Adaptation که فیلمنامه آن را نوشته و انیمیشن Anomalisa (انومالیسا) که وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه آن را بر عهده داشته، شباهت دارد و همین موضوع باعث جذابت‌تر شدن این پروژه شده است.

بهترین فیلم های سینمایی سال 2020

Mank

کارگردان: دیوید فینچر

بازیگران: گری اولدمن، آماندا سایفرد، لیلی کالینز، تام برک، چارلز دنس و تاپنس میدلتون

تاریخ اکران: اعلام نشده

دیوید فینچر طی سال‌های گذشته همکاری گسترده‌ای با شبکه نتفلیکس داشته و سریال House of Cards، سریال Mindhunter و سریال Love, Death and Robots با این غول استریم همکاری کرده بود. حال فینچر فیلم جدیدش را با شبکه Netflix تولید کرده که اولین فیلم او از زمان اکران فیلم Gone Girl در سال ۲۰۱۴ بوده است. جزئیات زیادی از داستان و اتفاقات فیلم Mank یکی از بهترین فیلم های سینمایی سال 2020  در دسترس نیست، اما منابع نزدیک به پروژه می‌گویند که فیلم Mank به روند توسعه پر سروصدای فیلمنامه فیلم Citizen Kane خواهد پرداخت که توسط اورسن ولز و منکیویچ نوشته شد و درنهایت فیلم همشهری کین تنها در بخش بهترین فیلمنامه اورجینال موفق شد جایزه اسکار دریافت کند. همچنین این فیلم به‌صورت سیاه و سفید فیلم‌برداری شده است. فیلم Mank براساس آخرین فیلمنامه جک فینچر، پدر دیوید فینچر، در دست ساخت است که این نویسنده در سال ۲۰۰۳ دار فانی را وداع گفت و این فیلم درواقع می‌تواند یک اثر شخصی برای فینچر نیز باشد که قرار است پس از نزدیک به ۶ سال بازگردد و به همین منظور بسیار شانس بالایی را برای فینچر قائل شده‌اند و اعتقاد دارند که فیلم Mank ممکن است هدف بزرگ نتفلیکس برای فصل جوایز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا