گوناگون

بيمه دندان پزشکي کودکان زير ۱۴ سال از ۲۵ مرداد

سلامت نیوز: اوايل خرداد بود که وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان بيمه سلامت خبر دادند که خدمات دندان پزشکي براي کودکان زير ۱۴ سال تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،طبق وعده وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، قرار بود اين بسته خدماتي از اواسط خرداد به افراد تحت پوشش ارائه شود که متاسفانه اين وعده محقق نشد، اما با پي پيگيري ها، اردشير محسني بندپي، رئيس سازمان بيمه سلامت از گذراندن مراحل تدوين آيين نامه هاي اجرايي اين بسته و تعيين تعرفه و قيمت خدمات سخن گفت و وعده داد اين بسته خدمتي تا پايان تير اجرايي شود، وي از اعتبار ۱۸۰ ميليارد توماني براي تحقق اين کار خبر داد و تصريح کرد: افراد زير ۱۴ سال مي توانند از خدمات دندان پزشکي تحت پوشش بيمه برخوردار شوند و البته ۲ بسته خدمتي نيز براي روستاييان و مادران باردار ارائه مي شود که بسته حمايت از مادران باردار به منظور آموزش و پيشگيري به اين طرح اضافه شده است.با توجه به پايان تيرماه و اجرايي نشدن اين بسته، به سراغ رئيس سازمان بيمه سلامت رفتيم.

سرانجام تعرفه خدمات دندان پزشکي براي کودکان زير ۱۴ سال که قرار بود در ماه هاي گذشته با پوشش بيمه اي عرضه شود، در شوراي عالي بيمه به تصويب رسيد وبه گفته رئيس سازمان بيمه سلامت خدمات بيمه دندان پزشکي کودکان زير ۱۴ سال، از ۲۵ مرداد ارائه مي شود.

اردشير محسني بندپي از تصويب تعرفه هاي اين بسته خدمتي در شوراي عالي بيمه خبر داد و گفت: منتظر دريافت ابلاغيه مصوبات شوراي عالي بيمه هستيم تا آن را به تمام مراکز استان ها و پزشکان طرف قرارداد ابلاغ و اعلام کنيم.

محسني بندپي در پاسخ به اين که بالاخره مشمولان طرح از چه زماني مي توانند با مراجعه به مراکز درماني از اين خدمات بهره مند شوند؛ تصريح کرد: حداکثر يک هفته پس از دريافت ابلاغيه و مصوبه شوراي عالي بيمه اين کار صورت مي گيرد و مردم مي توانند از خدمات بيمه دندان پزشکي کودکان زير ۱۴ سال استفاده کنند.

وي تاکيد کرد: با آخرين پيگيري که از شوراي عالي بيمه انجام داده ايم اميدواريم حداکثر تا ۱۵ مرداد ابلاغيه به ما اعلام شود و ما نيز با ابلاغ آن به مراکز استان ها خدمات بيمه اي را از ۲۵ مرداد به مردم ارائه کنيم.

شايان ذکر است وزير کار در معرفي خدمات مربوط به بسته بيمه دندان پزشکي کودکان زير ۱۴سال، به سياست هاي پيشگيرانه اشاره کرده و گفته بود: آموزش بهداشت، معاينه دوره اي دندان ها، نحوه صحيح مسواک زدن، نخ کشيدن، فلورايد تراپي، فيشور سيلنت، ترميم، جرم گيري و بروساژ از جمله خدمات پيش بيني شده، در اين بسته است.

وي در پاسخ به سوالي درباره بيمه شدن تعدادي ديگر از داروهاي بيماران صعب العلاج و اين که قرار بود ۱۰۰ قلم دارو تا پايان تير تحت پوشش بيمه قرار گيرد، تصريح کرد: بين ۵۰ تا ۱۰۰ داروي بيماران صعب العلاج به فهرست بيمه اضافه مي شود که هنوز نهايي نشده است و در طول مرداد اين کار نهايي مي شود.

وي از پيگيري هاي جدي به منظور تحت پوشش بيمه قرار گرفتن داروهاي بيماران بستري پيوند کبد و مغز استخران خبر داد و افزود: پيش از اين تنها داروي بيماران بستري پيوند کليه بيمه بود ولي در حال مذاکره هستيم تا داروي بيماران بستري پيوند کبد و مغز استخوان هم تحت پوشش بيمه قرار گيرد.

رئيس سازمان بيمه سلامت در پاسخ به اين که در صورت نهايي شدن اين امرچند درصد هزينه داروي اين بيماران تحت پوشش بيمه قرار مي گيرد؛ گفت: همانند داروهاي ديگر ۷۰ درصد آن ها مشمول بيمه مي شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا