Mihanpostسینمافرهنگی

بچه‌ها چگونه در «گاگول گا» سرنوشت یک دزد را تغییر می‌دهند+ عکس

به گزارش میهن پست – فرزاد اژدری از ارائه فیلمنامه ای با نام «گاگول گا» به شورای کودک بنیاد سینمایی فارابی خبر داد که داستان آن درباره دزدی است که از آینده به زمان حال می‌آید و با دزدیدن یک کودک ماجراهایی برای او رخ می‌دهد.
فرزاد اژدری کارگردان سینمای کودک درباره همکاری با بنیاد سینمایی فارابی به خبرنگار مهر گفت: فیلمنامه‌ای با نام «گاگول گا» را به شورای کودک بنیاد سینمایی فارابی داده‌ام و قرارست به صورت مشارکت ۵۰ درصدی آن را تولید کنیم. البته این فیلمنامه از مدت ها پیش در اختیار این بنیاد قرار گرفته ولی هنوز پاسخ مشخصی مبنی بر تولید مشترک دریافت نکرده‌ام.

وی در ادامه افزود: بنا داشتم این فیلم سینمایی را به بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک برسانم ولی همچنان منتظر و البته بی‌خبرم. زمان زیادی تا جشنواره باقی نمانده و دیگر مطمئن نیستم که فیلم به جشنواره کودک امسال برسد.

کارگردان فیلم «عملیات مهدکودک» با تاکید بر اینکه با تولید مشترک بین فیلمساز و بنیاد سینمایی فارابی موافق است، بیان کرد: باور من این است که تولید فیلم های سینمایی باید براساس مشارکت انجام شود تا هم سرمایه‌گذار دولتی و هم تهیه‌کننده بخش خصوصی هر دو خودشان را مالک کار بدانند و نکته دیگر اینکه وقتی سرمایه‌گذار صرفا دولتی باشد کارگردان به عنوان صاحب معنوی اثر به نوعی مجبور است حرف سرمایه گذار دولتی را بزند و به نوعی نگاه فیلمنامه نویس و کارگردان تحت الشعاع قرار می گیرد ولی در تولیدات مشارکتی استقلال فیلمساز بیشتر حفظ می شود و از همین رو من با سیاست کلی این بنیاد سینمایی مبنی بر تولید مشارکتی موافق هستم.

اژدری با اشاره به موضوع فیلم سینمایی «گاگول گا» گفت: در این فیلم سینمایی هم مانند دو فیلم «عملیات مهد کودک» و «سلام بر فرشتگان» داستان توسط چند کودک پیش می رود و از جلوه های ویژه، اکشن و هر آنچه شادی و هیجان کودک را در راستای ارائه پیام برمی انگیزد، برخوردار است.

 در این فیلم سینمایی هم مانند دو فیلم «عملیات مهد کودک» و «سلام بر فرشتگان» داستان توسط چند کودک پیش می رود و از جلوه های ویژه، اکشن و هر آنچه شادی و هیجان کودک را در راستای ارائه پیام برمی انگیزد، برخوردار است
در این فیلم سینمایی هم مانند دو فیلم «عملیات مهد کودک» و «سلام بر فرشتگان» داستان توسط چند کودک پیش می رود و از جلوه های ویژه، اکشن و هر آنچه شادی و هیجان کودک را در راستای ارائه پیام برمی انگیزد، برخوردار است

وی در ادامه تاکید کرد: داستان درباره سارقی است که از آینده می‌آید و دزدی می‌کند و در میانه این دزدی یکی از بچه‌ها را می دزد و کودک با دزد به آینده سفر می کند و متوجه می شود این سارق یکی از دوستان خودش در کودکی است که به دلیل تربیت نادرستی که داشته، در آینده به یک دزد تبدیل شده است. وقتی این کودک به زمان حال بر می گردد موضوع را با دیگر دوستانش در میان می گذارد و تصمیم می گیرند دوست خود را از آینده ای که در انتظارش است، نجات دهند.

کارگردان فیلم «سلام بر فرشتگان» در پایان با اشاره به برآورد بودجه این فیلم سینمایی عنوان کرد: به دلیل داشتن صحنه های اکشن و همچنین جلوه های ویژه، برآورد بودجه بالا است و قرار است نیمی از این هزینه را تهیه کننده بخش خصوصی متقبل شود اما با این وجود هنوز پاسخ مناسبی دریافت نکرده ایم. نکته دیگر اینکه زمان اندکی به برگزاری جشنواره باقی مانده است و امیدوارم تولید این فیلم به صرف حضور در جشنواره در دقیقه ۹۰ انجام نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا