گوناگون

بیماری مرموزی که هیچ دارویی حریفش نمی شود

2333923 216به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، مرض چاقی احتمال ابتلا به بیماری‌های گوناگون، به خصوص بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم، آپنه مسدود کننده خواب، انواع مشخصی از سرطان، آرتروز استخوان و آسم را افزایش می‌دهد.

مرض چاقی بیشتر به وسیله ترکیب بیش از اندازه انرژی غذایی ورودی، تحرکات بدنی کم، و استعداد ژنتیکی، ایجاد می‌شود. هرچند اندک مواردی در ابتدا به وسیله ژن، اختلالات غدد درون ریز، داروها یا امراض روانی ایجاد می‌شوند.

تا کنون هیچ دارویی که به طور قطع این بیماری را نابود کند به وجود نیامده است و تمام دارو ها صرفا برای مدت زمانی خاص از وزن فرد می کاهند و دوباره پس از مدتی وزن کاسته شده باز می گردد.
بررسی ها نشان می دهند، مرض چاقی، با افزایش شیوع در بزرگسالان و کودکان، یکی از عمده ترین علل قابل پیشگیری مرگ و میر در سرتاسر جهان می‌باشد، و صاحب نظران آن را به عنوان یکی از جدی ترین مشکلات سلامت عمومی در قرن بیست و یکم می دانند.

نتایج مطالعات نشان می دهند، این بیماری مرموز که تقریبا در بسیار ی از انسان ها وجود دارد حتی 1 کیلوگرم افزایش وزن نیز سبب بروز آسیب های زیادی به سایر ارگان های بدن می شود و تنها با ورزش و کاهش غذاهای مصرفی می توان آن را از بین برد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا