Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

ناسا جزئیاتی از کهکشان تازه کشف شده «تانیا» منتشر کرد + عکس

کماکان ناسا در خصوص کاوش های خود همه روزه اطلاعاتی به بیرون می فرستد که در این میان این سازمان موفق به شناسایی کم‌نورترین جسم مشاهده شده در جهان اولیه شده که کهکشانی در ۱۳٫۸ میلیارد سال پیش یعنی ۴۰۰ میلیون سال پس از انفجار بزرگ است.این کهکشان که با نیروی ترکیبی تلسکوپ‌های فضایی هابل و اسپیتزر شناسایی شده، نخستین نمونه شناسایی شده توسط آن‌ها نیست اما نشانگر گروه کوچک و کم‌نورتری از کهکشان‌های بتازگی شکل گرفته است که تا کنون تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده‌اند.

کم نورترین کهکشان جهان

باید گفت که این یافته‌ها، درک جدیدی را از چگونگی شکل‌گیری کهکشان‌های اولیه ارائه می‌دهد. این کشف برای نخستین بار به دانشمندان اجازه داد تا ویژگی‌های کم‌نورترین اجسام شکل‌گرفته پس از انفجار بزرگ را بررسی کنند.

بنابراین این کهکشان که « تانیا» به معنی نوزاد در زبان سرخپوستی نام گرفته است، از لحاظ اندازه شبیه کهکشان‌های ماهواره‌ای راه شیری است و متخصصان تصور می‌کنندکه البته این کهکشان، احتمالا هسته در حال رشدی است که احتمالا به یک کهکشان بزرگ و کامل تبدیل خواهد شد.

در این میان ستاره‌شناسان امیدوارند که تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۱۸، آن‌ها را قادر سازد تا مراحل جنینی تولد کهکشان را که کمی پس از انفجار بزرگ بوده، مشاهده کنند.

منبع:nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا