گوناگون

تاکید استاندار اردبیل بر ضرورت استقرار تفکر بسیجی و جهادی در ادارات

استاندار اردبیل گفت: سیستم اداری کشور از نو و بر اساس تعالیم اسلامی تعریف شده و تفکرات بسیجی و جهادی در ادارات استقرار یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مجید خدابخش در همایش بزرگداشت روز بسیج کارمندان در محل سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ترویج تفکرات بسیجی و جهادی را راه گریز از گرفتاری از نظام بروکراسی و غربی برشمرد.

وی داشتن روحیه بسیجی و جهادی را در سیستم‌های اداری کشور و استان لازم و ضروری دانست و افزود: اگر امروز اقتصاد و فرهنگ به عنوان یک دغدغه و چالش در جامعه مطرح می‌شود، بی‌شک بخشی از آن به دلیل دوری دستگاه‌های اجرایی از روحیه بسیجی و جهادی است.

خدابخش آشنایی و بازخوانی روش، سیره و منش شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر را یکی از وظایف اصلی دولتمردان دانست و خاطرنشان کرد: رجایی و باهنر با تفکرات اسلامی و اندیشه الهی توانستند با تعهد به ارزش‌های مکتبی، برای استقرار حکومت اسلامی تلاش کرده و برای همیشه در تاریخ کشور به عنوان الگو و نماد باقی بمانند.

استاندار اردبیل حفظ و استقرار ارزش‌های اسلامی را یکی از اصلی‌ترین وظایف کارکنان دولت دانست و افزود: این راه همان راهی است که شهیدان رجایی و باهنر پیمودند و نگذاشتند کشور و نظام به بی‌آبرویی مبتلا شود.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به دغدغه و علل نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، بر وظیفه خطیر دولتمردان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در رفع بخشی از چالش‌ها و دغدغه‌های رهبری در خصوص اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد.

خدابخش با بیان اینکه نظام اداری و فرهنگ دستگاه‌های اجرایی باید با فرهنگ اسلامی تطبیق یابد، افزود: اگر فرهنگ اسلامی ضمیمه نظام اداری کشور شود بی‌تردید دستگاه‌های اجرایی گرفتار و یا مرتکب اشتباه نخواهند شد.

دولتمردان در خدمت به مردم از نگاه حزبی پرهیز کنند

سرهنگ پاسدار فرهاد توحیدی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز با بیان اینکه دولتمردان باید بدون توجه به حزب و جناح‌بندی مشکلات مردم را حل کنند، افزود: اولویت اصلی کشور حل مشکلات مردم است نه جناح و حزب.

توحیدی خون شهدا را ضامن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان و تصریح کرد: اگر بعد از 35 سال از عمر انقلاب، کشور ایران توانسته در مقابل تمام توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان ایستادگی و مقابله کند بی‌تردید به برکت خون شهدا و امام شهدا است.

وی خدمت‌رسانی به مردم را یک اصل اساسی در نهادهای دولتی دانست و خاطرنشان کرد: دولتمردان نباید با نشستن در پشت میزها و در دست گرفتن پست‌های ریاستی اصل خدمت به مردم را فراموش کنند.

درد جهان اسلام به روش زالودرمانی حل شدنی است

قاسمیان معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: ما باید درد جهان اسلام را به روش زالودرمانی درمان کنیم که منظور از زالو، داعش است.

وی تصریح کرد: وابستگی گروهی و جناحی، خودشیفتگی و خود مطلق انگاری، گرفتاری به خطاهای تحلیلی ( تعمیم افراطی، مشاهده گزینش، کفایت زودرس و اثر هاله) و گرفتاری به آنفولانزای نیویورکی از علل اصلی بیماری ثقل سامعه است.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه قدرت، سیاست و جغرافیا سه ضلع مثلث ژئوپولیتیک هستند، خاطرنشان کرد: قدرت در حال حاضر در حال انتقال از غرب به شرق و از دولت‌ها به ملت‌هاست.

در پایان این همایش از کارمندان نمونه بسیجی ادارات استان اردبیل با اهداء لوح سپاس و هدیه تجلیل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا