گوناگون

تشریح فعالیت‌های علمی پژوهشی بسیج دانشجویی خراسان رضوی

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، صادق حسنی مقدم که جوان ترین مدیر در بسیج دانشجویی استان است در نشستی خبری با اعلام برنامه های علمی بسیج دانشجویی گفت: با توجه به این که بیشتر دانشجویان در زمینه ورود به بازار کار و اشتغال مهارت کافی ندارند مصمم شدیم تا برنامه‌ای با عنوان «عبور از توفان» که برای برطرف کردن این دغدغه تدارک دیده شده است، را اجرایی کنیم.

وی با بیان این که ظرفیت این دوره ها حداکثر ۷۰ نفر است و در یک دوره زمانی ۳ ماهه و به صورت نیمه مجازی برگزار می شود، افزود: این برنامه با همکاری پارک علم و فناوری استان و چند شرکت دانش بنیان و دانشگاه های مشهد در قالب دوره های آشنایی با کسب و کار و مهارت افزایی برگزار می شود. خروجی این دوره دانشجویانی خواهند بود که قابلیت کارآفرین شدن و ارتباط و آشنایی کامل با صنعت را خواهند داشت. حسنی مقدم برگزاری دوره های کارآموزی دررشته های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی پزشکی و مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات ، برپایی سمینار آموزشی مهندسی صنایع و مدیریت و همچنین توانمندسازی مدیران علمی بسیج دانشجویی را از دیگر برنامه هایی اعلام کرد که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت بسیج دانشجویی در 3 عرصه گفتمان سازی و مطالبه گری تخصصی، عرصه آموزش محور و عرصه پژوهش محور و ارتباط با صنعت اشاره کرد و گفت: حاکم ساختن امید و حس خودباوری و نشاط علمی بر فضای علمی دانشگاه و همچنین ایجاد دید جامع درباره فعالیت های علمی در دانشجویان بسیجی، ایجاد دغدغه میان دانشجویان در مورد شناسایی و حل مشکلات علمی و تخصصی رشته تحصیلی خود از اهداف بسیج است. ایجاد حلقه های مطالعاتی، برگزاری همایش و سمینار در زمینه اقتصاد بدون نفت ، نشست های بررسی چالش های صنعت پتروشیمی یا صنایع دیگر، انجام مطالعات در زمینه نحوه پیاده سازی الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت و بررسی راهکارهای تحول در علوم انسانی می تواند به عنوان چند راهکار در این عرصه مطرح شود.

مسئول مرکز تحقیقات شهید آقاسی زاده وابسته به بسیج دانشجویی استان نیز در این نشست خبری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت درونی کشور، گفت: در این مرکز که از سال 79 آغاز به کار کرده است تا کنون 5 کارگروه با عنوان های هوافضا، علوم انسانی و جنبش نرم افزاری، معماری و شهرسازی اسلامی،زیست فناوری و همچنین الکترونیک و مخابرات راه اندازی شده است.

سید حسین حسینی با بیان این که مراکز مهمی با این مرکز همکاری دارند و پروژه هایی را برای اجرا به این مرکز ارائه کرده اند، ادامه داد: در این کارگروه ها پروژه های مهمی در عرصه های دفاعی، علوم انسانی و الکترونیک انجام شده است به طور مثال پروژه ای درباره اثرات زیست فناورانه حجاب بر هوش هیجانی و هوش بیولوژیک در حال انجام است.

وی خدمت رسانی به جامعه و جریان سازی علمی را از ثمرات اجرای این پروژه ها بیان کرد و افزود: تا پایان سال جاری مجوز اولین پژوهشکده دانشجویی راه اندازی می شود و در این پژوهشکده دانشجویان نخبه بسیجی پروژه های مهم در رشته های هوا فضا، الکترونیک و شبیه سازی را دنبال می کنند.

وحید بذری، معاون علمی پژوهشی مرکز مشهد نیز هدف اصلی بسیج از حمایت از دانشجویان را هویت بخشی به آنان بیان کرد و از برگزاری کلاس های آموزشی کارشناسی ارشد با همکاری ۲موسسه آموزشی نصیر و مدرسان شریف خبر داد و گفت: این دوره ها برای دانشجویان بسیجی با 40 درصد تخفیف برگزار خواهد شد.همچنین برای افزایش بازدهی سطح علمی دانشجویان بازدید علم هدفمند در دانشگاه برگزار م شود.

حمدرضا عابدان، مسئول مرکز مهارت افزا شهد آقاس زاده راه انداز مرکز جوار دانشگاه را از دستاوردها ان مرکز دانست وگفت: مرکز جوار دانشگاه با هدف برگزار دوره ها ارزان قمت، حمات از دانشجوان در زمنه تامن قطعات مورد ناز ، برگزار کارگاه ها کوتاه مدت همراه با اعطا مدرک فن و حرفه راه انداز شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا