گوناگون

تورم بیش از حد مصوبات در شورای پایتخت

=عضو کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران با بیان اینکه تورم بیش از حد در مصوبات ادوار گذشته شورای شهر پایتخت داریم اظهار کرد: اگر بخواهیم تمامی مصوبات شورا را جمع‌آوری کنیم چندین جلد کتاب مصوبه خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، ولی‌الله شجاع‌پوریان با اشاره به اینکه بخش زیادی از مصوبات ادوار گذشته شورای شهر تهران تاکنون به صورت دست‌نویس باقی مانده یا تنقیح نشده است گفت: مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها عدم تشکیل واحدی برای رصد اجرای مصوبات ابلاغ شده توسط شورای شهر است.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاه، واحد یا اداره ای در شورای شهر تهران وجود نداشته که از صفر تا 100 اجرای مصوبات را در بخش‌ها و مناطق مختلف رصد کند.

این عضو کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در دوره چهارم شورا به دنبال رفع این مشکل هستیم اظهار کرد: به همین دلیل باید کمیته‌ای برای تنقیح مصوبات در شورای شهر به وجود آوریم که با همکاری کمیسیون نظارت و حقوقی اداره مصوبات و معاونت اجرایی به روند کار کمک کند.

شجاع‌پوریان افزود می‌توان از تجربیات دولت به عنوان قوه مجریه و همچنین مجلس به عنوان قوه مقننه، شهرداری و نیز شورای شهر تهران استفاده کرد تا هرگاه تنقیح مصوبات را آغاز کردیم مسیر را به گونه‌ای سپری کنیم که در نقطه صفر قرار نداشته باشیم و در این زمینه ساماندهی، بازنگری و واکاوی مصوبات ادوار گذشته شورای شهر تهران را در دستور کار قرار دهیم.

وی همچنین در مورد مصوبات شورای شهر پایتخت که تاکنون اجرا نشده و یا مصوباتی که مدت زیادی از تصویب آنها می‌گذرد، خاطرنشان کرد: ‌بخشی از مصوبات مدت زمان طولانی است که از تصویب آنها گذشته و اگر ما مجددا به ضرورت آنها پی ببریم می‌توانیم در قالب یک مصوبه جدید آنها را در نظر بگیریم.

این عضو کمیسیون نظارت و امور حقوقی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید تمام مصوبات ادوار گذشته این شورا تنقیح شود گفت: باید موازی کاری‌ها شناخته شده، موارد اضافی کنار گذاشته شود. موضوع‌بندی‌ها را در دستور کار قرار دهیم و با توجه به زمان‌بندی خاص تدبیرهای لازم صورت گیرد. علاوه بر این بخش‌هایی که لازم است چاپ شود و یا به صورت الکترونیک و با فهرست‌بندی مشخص در آینده به گونه‌ای که قابلیت دسترسی داشته باشد در پرتال شورای شهر قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا