گوناگون

توفان رقیق هم تهران را تاریک کرد!

140448 522توفانی که در قیاس با توفان هفته گذشته به شدت ضعیف و رقیق بود، هم پایتخت را به چالش کشید تا آشکار شود که نسبت دادن همه مشکلات به هواشناسی، فرافکنی است.

به گزارش «تابناک»، توفان امروز در حالی رقم خورد که کارشناسان شدت وزش باد را 30 نات اعلام کرده اند؛ یعنی سرعتی که مرز تشکیل توفان است و البته باید با محدودیت دید افقی رقم بخورد که این گونه است، ولی سرعت توفان شدید دوشنبه دوازدهم خرداد 66نات بود، توفان تا دقایقی دیگر به سمنان هم می‌رسد.

بدین ترتیب می توان دریافت که توفان امروز به نسبت آنچه دوشنبه گذشته رخ داد به شدت کندتر است (سرعت توفان دوازدهم خرداد تهران ۶۶ نات ثبت شده بود) اما عجیب اینجاست که به رغم این سرعت کمتر، بار دیگر قطعی برق در بسیاری از نقاط شهر، شهروندان را به مشکلاتی دچار ساخته است.

مهندس احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: توفان از لحظاتی پیش در پایتخت آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود، وزش این تندباد تا حدود نیم ساعت دیگر ادامه داشته باشد.

وی افزود: تا لحظه مخابره این خبر، بیشترین سرعت وزش این توفان در فرودگاه مهرآباد 72 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بر پایه نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود، از بعدازظهر شنبه شاهد بارندگی در پایتخت باشیم.

در پی وقوع توفان در تهران کرج، سازمان هواشناسی در استان هاي قزوين، البرز و تهران نسبت به وقوع رویدادی مشابه هشدار داد.

گفتنی است، سرعت توفان در کرج 60 و تهران 90 کيلومتر بر ساعت اعلام شده است.

این در حالی است که بنا بر گزارش های رسیده، توفان پایتخت و کلان شهر کرج تاکنون 11 مصدوم داشته است که حال هیچ کدام وخیم نیست و مورد فوتی نیز نداشتیم و برخی درختان و شیشه در و پنجره تخریب شده است.

همچنین سازمان هلال احمر از شهروندان خواست از رفت و آمد غير ضرور، عبور از نزديکي درختان قديمي و سيم هاي برق خودداري کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا