گوناگون

تولید بیش از 24 تن سبزی در خراسان جنوبی

2365399 969

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرجهادکشاورزی طبس با بیان این مطلب گفت: سالانه 24هزار و 592تن سبزی در طبس تولید می‌شود که بالغ بر 20هزار و 400 تن آن سبزیجات برگی است.

اسدی ارزش این سبزیجات را 156میلیارد و555 میلیون ریال اعلام کرد وافزود: شوید، جعفری، اسفناج، شنبلیله، نعناع، پیازچه، ریحان، شاهی، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیر، شلغم، بادمجان، گشنیز، تربچه وکاهو از جمله سبزی‌های طبس است.

وی با اشاره به اینکه سبزی‌های تولید شده در طبس به خارج از کشور و استان صادر می‌شود، تصریح کرد: 800 تن سبزی به خارج از کشور و استان‌های خراسان رضوی و تهران صادر می‌شود.

اسدی با بیان اینکه 800بهره‌بردار در زمینه تولید سبزی در طبس فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: : امسال به دلیل سرمازدگی و یخبندان 10تا15 درصد کاهش عملکرد در میزان سبزی برداشت شده داشتیم و پیش‌بینی تولید 21 هزار و 662 تن می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی طبس ، ایجاد مزارع الگوئی و معرفی ارقام اصلاح شده مناسب از نظر عملکرد و سازگاری و بازار پسندی برای صادرات خارج از کشور ، جایگزینی مناسب کود، سبز شدن و تراکم یکنواخت، افزایش عملکرد و کنترل تلفیقی علف هرز را از جمله سیاست‌های جهادکشاورزی برای افزایش کمیت و کیفیت تولید سبزی اعلام کرد./ب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا