گوناگون

تيم‌هاي ليگ‌برتري 15ميليارد، آسيايي‌ها 18ميليارد

سازمان ليگ فوتبال ايران سقف بودجه باشگاه‌هاي ليگ برتري و آسيايي را ابلاغ کرد.

سازمان ليگ با ارسال نامه‌اي به شانزده باشگاه ليگ برتري فوتبال ايران قانون سقف بودجه اين باشگاه‌ها براي فعاليت در ليگ را تعيين کرد.

به نقل از ايسنا، پيش از اين مسئولان سازمان ليگ، فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و وزارت صنايع جلساتي را درباره تعيين سقف بودجه باشگاه‌ها براي فعاليت در مسابقات فوتبال ليگ برتر برگزار کردند که چهارشنبه تصميم گيري نهايي در اين باره انجام شد و پس از آن هم سازمان ليگ (پنجشنبه) امروز با ارسال نامه‌ به شانزده باشگاه ليگ برتري تصميم‌هاي مصوب شده را به آنها ابلاغ کرد.

گفته مي‌شود سقف بودجه باشگاه‌ها براي ليگ برتر پانزده ميليارد تومان است که اين مبلغ فقط مي‌تواند صرف عقد قراردادها، ‌هزينه اسکان، اجاره هتل و سفرهاي درون کشوري شود.

بنابر قانون جديد اعلام شده از سوي سازمان ليگ باشگاه‌هايي که در ليگ قهرمانان آسيا نماينده دارند مي‌توانند 20 درصد افزايش بودجه داشته باشند، بنابراين رقم سقف بودجه آنها به حدود 18 ميليارد تومان مي‌رسد.

از طرفي باشگاه‌ها براي خدمات فوتبال پايه و توسعه و فعاليت آکادمي‌هاي‌شان سقف بودجه آزاد دارند.

پيش از اين سازمان ليگ از تمامي باشگاه‌ها درخواست کرده بود که بودجه اين فصل‌شان براي ليگ برتر را اعلام کنند که گفته مي‌شود باشگاه‌هاي سپاهان، استقلال و پرسپوليس مبلغي فراتر از بودجه مصوبه شده فعلي را اعلام کرده‌اند که بنابراين بايد کاهش بودجه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا