Mihanpostپیشنهاد سردبیرگوناگون

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان از خانم امیره طویل تا بنت ناصر مسند

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان که همگی بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه دارند را بشناسید. برخی از آنها از همسران پادشاهان کشورها هستند و بعضی دیگر نیز با تجارت به چنین ثروتی رسیده اند.

بخشی از جمعیت ثروتمندترین های دنیا اهل خاورمیانه و از قضا مسلمان هستند. بعضی از آن ها ثروت خود را از طریق کار به دست آورده اند و بعضی ها آن را به ارث برده اند، اما برخی از آن ها هم هستند که با تعدادی از ثروتمندترین مردان دنیا ازدواج کرده اند. فارغ از نحوه ی کسب ثروت شان، در ادامه با ۱۰ مورد از ثروتمندترین زنان مسلمان دنیا آشنا خواهیم شد.

۱- شاهزاده خانم امیره طویل – عربستان سعودی

شاهزاده خانم امیره طویل در سال ۱۹۸۳ به دنیا آمد. او همسر ولید بن طلال، یکی از اعضای خاندان سعودی است. شاهزاده ولید یک تاجر ۵۸ ساله است و در فهرست وبسایت فوربس از ثروتمندترین مردان دنیا، در جایگاه بیست و ششم قرار دارد.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۲- ملکه رانیا – اردن

ملکه رانیا همسر شاهزاده عبدالله دوم است. او متولد سال ۱۹۷۰ است و همسرش عبدالله بن حسن پادشاه اردن است که در سال ۱۹۹۹ به سلطنت رسید. عبدالله دوم هرگز درباره ی مقدار ثرتش صحبتی نکرده، اما با توجه به هزینه ی یک میلیارد دلاری ای که صرف ساخت پارک موضوعی «استار» اردن شده، می توان متوجه شد که او از پول و ثروت چیزی کم ندارد.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۳- شاهزاده خانم حاجه حافظه سرور بلقیه – برونئی

شاهزاده خانم حاجه حافظه سرور بلقیه، دختر سلطان بلقیه، پادشاه برونئی است. او در سال ۱۹۸۰ به دنیا آمد و پدرش، سلطان برونئی در سال ۱۹۹۷ ثروتمندترین فرد دنیا نام گرفت. پدر او یک ماشین رولز رویس با روکش طلای ۲۴ عیار دارد که این علاوه بر ۷ هزار خودروی دیگر او است. سلطان بلقیه همچنین بزرگ ترین خانه ی دنیا را دارد که یک قصر ۱،۷۰۰ اتاق خوابه است. سلطان برونئی ۲۰ میلیون دلار هم خرج برگزاری عروسی دخترش کرد.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۴- شاهزاده خانم لالا سلما – مراکش

شاهزاده خانم لالا سلما متولد سال ۱۹۷۸ و همسر محمد ششم، پادشاه مراکش است. او ۲ فرزند دارد و علیرغم آنکه بانوی اول کشور خود است اما ترجیح می دهد از جلب توجه عمومی به خود پرهیز کند و در این امر موفق هم بوده. ثروت خالص همسر او اینطور که گفته می شود نزدیک به ۲/۵ میلیارد دلار است.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۵- شیخه مایتا بنت محمد بن رشید مکتوم – امارات متحده عربی

شیخه مایتا در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ به عنوان نماینده ی امارات متحده عربی حضور داشت و موفق به کسب مدال نقره در این رقابت ها شد. او و خانواده اش بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار ثروت دارند.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۶- شیخه هنادی بنت ناصر ثانی – قطر

شیخه هنادی یک کارآفرین حوزه ی املاک، سرمایه گزار و بانکدار، و یکی از موفق ترین زنان در اقتصاد قطر است. او مدیر عامل پروژه ی توسعه ی آژانس املاک Waab City و همینطور مشاور ویژه بانک Standard Chartered است. علاوه بر این ها، شیخه هنادی معاون مدیر عامل گروه ناصر بن خالد ثانی و پسران است و ثروت او بیشتر از ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۷- شاهزاده خانم فاطمه کلثوم زحر گداباری – عربستان سعودی

شاهزاده خانم فاطمه کلثوم زحر گداباری یکی از اعضای خاندان سعودی است که یکی از ثروتمندترین خاندان های سلطنتی دنیا به شمار می رود و کشور عربستان هم یکی از ثروتمندترین اعضای اوپک است، به طوری که ۳۹ درصد از ذخایر نفتی اوپک به این کشور تعلق دارد.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۸- سلطانه نور زهیره – مالزی

سلطانه نور زهیره همسر سلطان میزان زین العابدین، پادشاه سابق مالزی است. او متولد سال ۱۹۷۳ است و در فاصله ی سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ سیزدهمین ملکه ی همسر مالزی بود. سلطانه نور زهیره گرچه از خانواده ای بسیار ثروتمند است اما هرگز میزان ثروت فاش نشده. با این حال، طبق بسیاری از منابع، خانواده ی او نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار ثروت دارد.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۹- شاهزاده خانم حاجه مجیده نور البلقیه – برونئی

شاهزاده خانم حاجه مجیده نور البلقیه دومین دختر و چهارمین فرزند حسن بلقیه، پادشاه برونئی است. او در سال ۱۹۷۶ به دنیا آمد و در سال ۲۰۰۷ با خیر الخلیل، یک اشراف زاده و دستیار مدیر اجرایی دفتر نخست وزیری برونئی، ازدواج کرد. پدر مجیده، سلطان برونئی، ثروتمندترین فرد دنیا در سال ۱۹۹۷ بود.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

۱۰- شیخه موضه بنت ناصر مسند – قطر

شیخه موضه دومین همسر از سه همسر شیخ حامد بن خلیفه ثانی، امیر سابق قطر، در سال ۱۹۵۹ به دنیا آمد. ثروت شیخ حامد نزدیک به ۸/۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود. وجود منابع طبیعی ای همچون ذخایر گاز طبیعی در قطر سبب شده این کشور یکی از بالاترین درآمد سرانه در دنیا را داشته باشد و به همین دلیل یکی از نقاط پرطرفدار برای زندگی و کسب و کار در میان زنان و مردان ثروتمند خاورمیانه باشد.

ثروتمندترین زنان مسلمان جهان

منبع: parhlo

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا