Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

نگاهی دقیق به خودروی جی سی دبلیو جی پی JCW GP + عکس

در این مطلب از میهن پست نگاه دقیقی به خودروی جی سی دبلیو جی پی JCW GP که در حقیقت قوی‌ ترین و گران‌ ترین هاچبک تاریخ مینی است خواهیم داشت.

مشخصات مینی جی سی دبلیو جی پی JCW GP

قیمت: ۳۵۳۴۵ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۶۴ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

پیش از آنکه حتی نگاهی به جدیدترین محصول مینی داشته باشید یک عدد وجود دارد که همه‌چیز موردنیاز را به شما خواهد گفت: ۲۶۴ کیلومتر در ساعت. سومین نسل از مینی جان کوپر ورکس GP سریع‌ترین و دیوانه‌وارترین مینی تاریخ است.

تنها ۵۷۵ دستگاه از ۳ هزار دستگاه تولیدی در بازار بریتانیا عرضه خواهد شد و بنابراین مینی می‌تواند قیمت بیشتری را برای این خودرو طلب کند و این‌گونه هم هست. با قیمت ۳۵۳۴۵ پوندی، مینی JCW GP 2020 گران ترین هاچبک تاریخ این خودروساز بوده اما خب شما با این پول چیزهای زیادی را به دست می‌آورید.

جدیدترین نسخه از GP به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۲ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر مجهز است. این پیشرانه در محصولات قبلی مینی نیز بکار رفته اما با سیستم چهار چرخ محرک همکار بوده است. این در صورتی است که خودروی موردنظر ما تنها دیفرانسیل جلو بوده و با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. خبری از گیربکس دستی حتی به‌صورت سفارشی نیز نیست.

تغییرات ظاهری GP قطعاً چشمگیر است اما شاید باب میل همه نباشد. قوس‌های چرخ فیبر کربنی که مشابه استخوان خارجی هستند افزایش فاصله بین چرخ های روبرویی را به خوبی پوشش داده‌اند. این تغییر باعث شده چسبندگی خودرو بهبود یابد.

اولین تجربه تست این خودرو در آلمان نشان داد که GP هاچبکی داغ و هیجان‌انگیز است اما سؤالاتی درباره کیفیت سواری این خودرو باقی ماند. تنها با چند کیلومتر رانندگی در جاده‌های بریتانیا مشخص می‌شود که سیستم تعلیق GP بسیار متمرکز بوده و خیلی بخشنده نیست. سیستم تعلیق بسیار خشک و سفت بوده و بنابراین در جاده‌های مخملی منتظر ناراحتی ستون فقرات خود باشید.

چیزی که جای سوال باقی نمی‌گذارد پیشرانه‌ی ۳۰۲ اسب بخاری است. در دورهای زیر ۲۵۰۰ اندکی تأخیر در توربو دیده می‌شود اما پس از آن است که روی دیگر این نیروگاه نمایان شده و تا دور ۶۵۰۰ مینی چابک و سرحال به پیش می‌رود.

مینی می‌گوید این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای دارد که برای یک خودروی دیفرانسیل جلو خیلی سریع است؛ و GP دقیقاً همین حس را نشان می‌دهد. البته گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ظاهراً هماهنگی خوبی با کلیت خودرو ندارد. دنده‌ها با اندکی تأخیر تعویض می‌شوند و حتی استفاده از پدال‌های روی فرمان نیز چیزی را عوض نمی‌کند.

میزان قدرت پیشرانه بسیار به محدودیت‌های مینی نزدیک است. با شتاب گیری سنگین و تلاش چرخ های جلو برای یافتن مسیری با چسبندگی بالا، خودرو به تقلا می‌افتد و از طرفی دیفرانسیل قفل شونده مکانیکی نیز قدرت را به‌صورت کاراتر بین چرخ های جلو توزیع می‌کند. اینجا شما هستید و فرمان اسپورت که در دستانتان حس خوشایندی ایجاد می‌کند.

اما آنجایی که JCW GP 2020 می‌درخشد پیچ‌هاست. بخش جلوی خودرو چسبندگی زیادی داشته و خبری از کم فرمانی نیست. این خودرو با سرعتی بالا پیچ‌ها را پشت سر می‌گذارد و این امر نشان می‌دهد که مینی محصولی برای پیست طراحی کرده و بهتر است از آن در رانندگی‌های روزمره استفاده نکنید.

این حقیقت که خبری از صندلی‌های عقب نیست بر گفته‌های ما صحه می‌گذارد. البته بقیه کابین مشابه دیگر محصولات مینی بوده و از جمله موارد برجسته کابین می‌توان به صندلی‌های چرمی، پشت آمپرهای دیجیتال و صفحه مرکزی بزرگ اشاره کرد.

مینی پکیج تورینگ را نیز در نظر گرفته که شامل سیستم تهویه مطبوع خودکار، صندلی‌های گرم شونده و پکیج ناوبری با قیمت ۲ هزار پوند است.

مینی JCW GP 2020 خودرویی است که لذت و ناامیدی را به یک اندازه تلقین می‌کند. پرفورمنس پیشرانه خودرو استثنایی بوده ولی سیستم تعلیق بسیار سفت عمل می‌کند. نقطه‌ضعف دیگر این خودرو گیربکس کند است. مشخص است که شما باید با این موارد کنار بیایید و اگرچه مینی خودرویی هیجان‌انگیز تولید کرده اما به راحتی نمی‌توان از کنار موضوعات یاد شده عبور کرد.

باهم در میهن پست تصاویری از جی سی دبلیو جی پی JCW GP را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا