Mihanpostاقتصادیبانک هاپیشنهاد سردبیر

جزئیاتی از سرانجام ۱/۵ میلیارد دلار از ارزهای آزاد شده ایران

به گزارش میهن پست – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی کمیسیون امنیت ملی توضیح ندادند که تکلیف ارزهای آزاد نشده بعد از اتمام توافق ۶ ماهه چیست.

ابراهیم آقا محمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به جلسه صبح امروز کارگروه اقتصاد مقاومتی کمیسیون متبوعش با مسئولان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصاد و دارایی در خصوص ارز آزاد شده پس از توافق ژنو گفت: اعضای کمیسیون از توضیحات بانک مرکزی قانع نشدند.

وی افزود: مسئولان گفتند موانع و مشکلاتی وجود دارد که باعث شده هنوز پول بلوکه شده ایران به طور کامل وصول نشود.

وی با بیان اینکه مسئولان بانک مرکزی عنوان کردند یک میلیارد و نیم از مجموع ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار پول بلوکه شده ایران وصول شده است ادامه داد: در جلسه امروز عنوان کردند که ارز آزاد شده براساس نیاز و اولویت بندی در بخش های تعیین شده هزینه می شود.

نماینده خرم آباد در مجلس گفت: وصول پول های بلوکه شده ایران باید براساس یک جدول زمانبندی انجام می شود اما گزارشاتی که امروز ارائه شد این مسئله را تایید نمی کند.

وی افزود: ما به غرب اعتماد کردیم اما کارشکنی آمریکا و بانک های طرف قرارداد از یک سو و آماده نبودن سازوکار در داخل کشور از سوی بانک مرکزی و وزارت امور خارجه از سوی دیگر باعث شد روند رضایت بخشی از بازگشت ارزهای بلوکه شده وجود نداشته باشد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: قرار است وجوه بلوکه شده ایران طبق توافق ژنو در عرض ۶ ماه وصول شود اما اگر زمان ۶ ماهه به اتمام برسد تکلیف این ارزهای آزاد نشده مشخص نیست که البته مسئولان بانک مرکزی هم در این باره توضیح قانع کننده ای ندادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا