Mihanpostبورسپیشنهاد سردبیر

جزئیات عقب‌نشینی ۷۳ هزار واحدی شاخص بورس کشور

به گزارش میهن پست – دماسنج بازار سرمایه در معاملات امروز ریزش شدیدی را تجربه کرد و تا نیمه ۷۳ هزار واحد عقب نشینی کرد.

به  نقل از ایسنا، در ابتدای معاملات امروز بورس تهران، روند ریزشی بازار سرمایه شدت گرفت و تالار شیشه ای با تشکیل صف های فروش سنگین مواجه شد به طوری که دماسنج بازار سرمایه در معاملات امروز تا نیمه ۷۳ هزار واحد عقب نشینی کرد.

بر این اساس با ادامه افت قیمت‌ها در بورس تهران دماسنج بازار سرمایه را روند نزولی در پیش گرفت و با ۹۸۳ واحد افت به کانال ۷۳ هزار و ۵۱۶ واحدی برگشت.

به نظر می رسد مخالفت خودروسازان با فرمول جدید قیمت گذاری خودرو به همراه به تعویق افتادن افزایش قیمت محصولات از مسائل تاثیر گذار در روند بازار سرمایه امروز باشد.از سوی دیگر بازار سرمایه در حالت انتظار قرار داشته و سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی درانتظار مشخص شدن تکلیف پرونده هسته ای و قیمت گذاری محصولات هستند.

این در حالی است که در معاملات امروز اکثر صنایع بورسی موجبات افت شاخص بورس را فراهم کردند به طوری که صنایع پتروشیمی، بانکی، مخابراتی و خودرویی بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

بر این اساس شرکتهای یعنی شرکتهای ارتباطات سیار،تاپیکو،نفت و گاز پارسیان،پالایشگاه بندرعباس،مخابرات،غدیر و بانکهای ملت،پاسارگاد و صادرات،فولاد مبارکه،ایران خودرو و بانک سینا از شرکتهای تاثیر گذار در ریزش بازار سرمایه بودند.

در بازار امروز روند پرعرضه صنعت خودرو منجر به تشکیل صف فروش برای نمادهای این گروه شد به طوری که علاوه بر شرکتهای خودرویی، شرکتهای هلدینگ خلیج فارس،نیروترانس و سایپا از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در مجموع در بازار منفی امروز ارزش بازار سرمایه به شدت کاهش پیدا کرد و ارزش بازار به ۳۵۱ هزار میلیارد تومان رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا