گوناگون

جهانبخش: از اعتماد کادرفني تيم‌ملي دلگرم شدم

عليرضا جهانبخش مهاجم تيم ملي فوتبال ايران در 3 ديدار جام جهاني مقابل نيجريه، آرژانتين و بوسني به ميدان رفت.

او در هر 3 مسابقه به عنوان بازيکن جانشين وارد زمين شد و توانست عملکرد قابل قبولي ارائه کند.

وي با حضور در برنامه 2014 شبکه 3 در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

*از اعتمادي که به من شد دلگرم شدم

جهانبخش در ابتدا در مورد حضورش در جام جهاني 2014 برزيل گفت: جام جهاني خوبي را پشت سر گذاشتيم ميدان بزرگي بود افتخار مي کنم خدمت تيم ملي بودم تلاش مي کردم بهترين عملکرد را داشته باشم. وقتي در اين سن به من اطمينان شد خيلي به من دلگرمي داد. لحظاتي که به من بازي رسيد سعي کردم بهترين عملکرد را ارائه کنيم. تيم ملي خوب کار کرد و توانستيم کيفيت خوبي را به جهان نشان دهيم اين که ستايش شديم نشانه بسيار خوبي است.

*اگر ماندگار بودم زبان هلندي را ياد مي‌گيرم

وي در مورد اينکه آيا در هلند و باشگاه نايمخن دچار مشکل نشد، عنوان کرد: ابتداي حضورم در هلند تلاش کردم زبان انگليسي را ياد بگيرم با توجه به اينکه اکثر بازيکنان ليگ هلند به زبان انگليسي مسلط هستند استفاده از اين زبان بسيار مهم است. باشگاه هم معلم زبان گرفت و تلاش مي کردم هر هفته زبانم قوي تر شود. خدا رو شکر زود ياد گرفتم و توانستم خيلي زود با بازيکنان ارتباط برقرار کنم. اگر در هلند ماندگار شدم سعي مي‌کنم زبان اين کشور را هم ياد بگيرم.

*مي‌خواستم تيمم را بعد از جام‌جهاني انتخاب کنم

مهاجم تيم ملي در ادامه در مورد اينکه آيا پيشنهاد‌ خاصي از تيم‌هاي اروپايي دريافت کرده است، خاطرنشان کرد: قبل از جام جهاني به من پيشنهاد شد اما تمرکزم روي جام جهاني بود. هفته بعد بايد به هلند برگردم با باشگاه صحبت کنم از خروخينگن و باشگاه‌هاي ديگر پيشنهادهاي خوبي رسيده است. باشگاه قصد داشت بعد از جام جهاني تصميم بگيرد و من هم همين تصميم را داشتم. هفته بعد به هلند بر مي‌گردم. مي‌خواهم تصميم درستي بگيرم و اميدوارم باشگاه هم موافقت کند.

* مارادونا به طور نسبي از پله بهتر است

جهانبخش در مورد اينکه آيا پله بهتر است يا مارادونا اظهار داشت: فکر مي‌کنم هر دو نفر از اسطوره‌هاي‌ بزرگ فوتبال هستند. اين مسئله به سليقه افراد است. در برزيل مهمترين بحث هواداران دو تيم همين مسئله بود. انتخاب بهترين بازيکن تاريخ بين پله و مارادونا مهم‌ترين بحث بود. فيلم بازي‌هاي مارادونا را ديدم و فکر مي‌کنم يک برتري نسبي نسبت به پله دارد.

*همدلي رمز موفقيت هلند در اين جام است

وي در مورد عملکرد هلند در جام جهاني گفت: هلند هميشه در ادوار گذشته تيم‌هاي خوبي داشته است. مهمترين مسئله در اين جام جهاني حضور فن‌خال بود که سيستم اين تيم را عوض کرد. هميشه 433 بازي مي‌کرد اما در اين جام هلند 532 بازي کرد. خيلي‌ها انتقاد مي‌کردند اما خود فن‌خال به اين سيستم اعتقاد داشت. يکي از‌دلايل مهم همين موضوع است. از ابتداي اين جام تلاش کردند تيم خوبي داشته باشند. هلند تلفيقي از نفرات با تجربه و جوان است.

مهاجم تيم فوتبال نايمخن در مورد اينکه هميشه بين بازيکنان بزرگ هلند اختلافاتي وجود داشته است، عنوان کرد: يکي از بزرگترين مشکلات هلند همين مسئله است. مهمترين چيزي که فن‌خال سعي کرد عوض کند همين تيم بودن است. بعد از هر گل نيمکت‌نشينان اين تيم خوشحال مي ‌شوند و بسيار صميمي هستند.

وي در مورد اينکه مدافعان هلند ضعيف هستند و اين تيم از اين موضوع ترس دارد، گفت: يکي از مهم‌ترين بحث ها موضوع دفاعي هلند بود. خيلي‌ها فکر مي‌کردند اين تيم در دفاع مشکل شود. شايد به همين خاطر اين تيم سيستم 532 را استفاده مي‌کنند. مدافعان هلند بسيار هماهنگ هستند.

جهانبخش در مورد عملکرد سيليسون خاطرنشان کرد: سيليسن 2 سال پيش در باشگاه نايمخن بازي مي‌کرد. او عملکرد خوبي داشت و به آژاکس رفت. در سال 2012 نتوانست در اين تيم بازي کند اما فصل قبل در تمام بازي‌ها به ميدان رفت و باعث شد که به تيم ملي دعوت شود.

*در نيمه اول دو تيم با احتياط کار کردند

جهانبخش در مورد نيمه اول بازي آرژانتين و هلند خاطرنشان کرد: در نيمه اول بازي پاياپايي را مشاهده کرديم هر دو تيم محتاط بودند و از بازي ديروز درس گرفتند. برزيل ديروز احساسي کار کرد. دو تيم امشب حملات خوبي داشتند اما در نيمه اول بيشتر روي کارهاي دفاعي تمرکز کردند.

وي در مورد اينکه روبن زياد پاس نمي‌دهد و آيا در رسانه‌هاي هلند به اين موضوع انتقاد نمي‌کنند، گفت: من در هلند انتقادي در اين مورد نشنيدم البته روبن در اين جام بيشتر کار گروهي کرد و روي نظم تيمي تأکيد بيشتري داشت.

*پيش‌بيني ما در بازي آرژانتين و هلند برعکس شد

جهانبخش در مورد صعود آرژانتين به فينال جام جهاني عنوان کرد: همه پيش‌بيني‌هاي ما در اين بازي کاملا برعکس شد. آرژانتين به پيروزي رسيد و توانست راهي فينال شود.

*بوسني بدون استرس بود

وي در پايان در مورد اينکه چرا ايران مقابل بوسني در جام جهاني شکست خورد عنوان کرد: اين تيم بدون استرس بازي مي‌کرد و کار راحت‌تري نسبت به ما داشت. گل زود هنگامي هم که دريافت کرديم باعث شد تمرکزمان را از دست بدهيم.

جهانبخش در مورد مشکل که براي ابرويش در اين بازي به وجود آمد گفت: ابرويم دچار مشکل شد که پزشکان با چسب بخيه آن را مداوا کردند تا در ادامه بازي مشکلي نداشته باشم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا