Mihanpostپیشنهاد سردبیرماشين

جیپ گرند چروکی L بصورت رسمی معرفی شد + عکس

همان‌طور که انتظار می‌رفت، طراحی بیرونی جیپ گرند چروکی L تفاوت‌های زیادی با نسخهٔ کنونی دارد ولی همچنان شکل آشنای یک جیپ اصیل را حفظ کرده است. جیپ از نسخهٔ کاملاً جدیدی از گرند چروکی با نام گرند چروکی L پرده‌برداری کرده که نسخه‌ای لوکس و سه ردیفه است و در کنار نسخهٔ دو ردیفهٔ کنونی به بازار عرضه خواهد شد. قسمت جلویی خودرو با چراغ‌های باریک افقی و جلوپنجرهٔ هفت‌قسمتی، شباهت زیادی به کانسپت گرند واگنییر دارد و بسته به تیپ خودرو، طراحی سپر هم متفاوت است.

در نمای جانبی، طول اضافهٔ گرند چروکی L کاملاً مشخص است زیرا فاصلهٔ محوری خودرو به ۳,۰۹۱ میلی‌متر افزایش یافته و طول کلی به ۵,۲۰۴ میلی‌متر رسیده است. در این نما، خط سقف مثل گرند واگنییر تقریباً صاف است و با تریمی کرومی به سمت شیشهٔ عقب جریان پیدا کرده است. همچنین برای اولین بار رینگ‌های ۲۱ اینچی هم ارائه شده‌اند. ویژگی مهم عقب خودرو نیز چراغ‌های LED باریکی است که البته فرم کلی آن‌ها آشنا به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، طراحی بیرونی گرند چروکی L تکاملی ظریف اما قابل‌توجه نسبت به مدلی دارد کی طی دههٔ گذشته به آن عادت کرده‌ایم.

داخل گرند چروکی L اما تفاوت فاحشی با نسخهٔ کنونی دارد زیرا در اینجا داشبورد کاملاً جدیدی به چشم می‌خورد که یک نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی استاندارد یا ۱۰.۱ اینچی سفارشی را در خود جای می‌دهد. هردوی این نمایشگرها از جدیدترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی UConnect 5 فیات-کرایسلر به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره‌مند هستند. این اس‌یووی هفت‌نفره به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۳ اینچی هم مجهز است که قابل تنظیم بوده و می‌تواند اطلاعات مختلفی مثل سیستم دید در شب را به نمایش درآورد.

در گرند چروکی L با افزودن به فاصلهٔ محوری و همین‌طور ردیف سوم صندلی‌ها، حالا در صندوق بار فضایی به حجم ۴۸۵ لیتر وجود دارد که با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم این رقم به ۱۳۳۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. درصورتی‌که صندلی‌های ردیف دوم هم جمع شوند فضای باری به حجم ۲۴۰۰ لیتر فراهم می‌شود. گرند چروکی L در چهار تیپ مختلف ارائه می‌شود که اولی لاردو نام دارد و به‌صورت استاندارد به غربیلک فرمان چرمی با قابلیت تنظیم دستی، نمایشگر ۸.۴ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز است.

در تیپ بعدی بنام لیمیتد، تودوزی چرمی، تنظیم برقی هشت جهتهٔ صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم، سیستم صوتی آلپاین با نُه بلندگو و رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی هم به موارد قبلی اضافه می‌شوند. لوکس‌ترین و بالاترین تیپ گرند چروکی L هم سامیت نام دارد که از سردکن صندلی‌های ردیف اول و دوم، حافظه و ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم صوتی مکینتاش با ۱۹ بلندگو، دستیار فعال رانندگی و نمایشگر ۱۰.۱ اینچی استاندارد برخوردار است.

جیپ مثل همیشه روی توانایی‌های آفرود گرند چروکی L هم تمرکز زیادی داشته و به همین دلیل گیربکس کمکی دو سرعته و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی عقب را به همراه سه نسخهٔ مختلف از سامانهٔ چهارچرخ محرک Quadratrac را برای آن ارائه کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این ماشین سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift است که پنج حالت مختلف را ارائه می‌کند. در حالت عادی، ارتفاع خودرو از سطح زمین ۲۱۰ میلی‌متر است، در حالت آفرود این ارتفاع ۴۰ میلی‌متر افزایش پیدا می‌کند و در حالت آفرود ۲ نیز ۶۰ میلی‌متر دیگر به آن افزوده می‌شود. در این سیستم حالتی بنام آئرو هم وجود دارد که ارتفاع خودرو را ۲۰ میلی‌متر نسبت به حالت عادی کاهش می‌دهد.

فیات-کرایسلر در گرند چروکی L سرانجام از پلت‌فرم سالخوردهٔ دایملر دست کشیده و از پلت‌فرم جدید خود بنام جورجیو استفاده کرده است؛ اما بااین‌وجود، در زیر کاپوت خودرو تغییری صورت نگرفته و موتور پایه همچنان همان ۳.۶ لیتری V6 پنتااستار با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. برای تیپ‌های اوورلند و سامیت هم موتور ۵.۷ لیتری V8 همی قابل انتخاب خواهد بود که ۳۵۷ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و انتقال قدرت استاندارد از نوع محرک عقب است اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. گرند چروکی L با موتور شش سیلندر می‌تواند تا ۲۸۰۰ کیلوگرم و با موتور هشت سیلندر تا ۳۲۷۰ کیلوگرم را بکسل کند.

برای گرند چروکی L مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده هم به‌صورت استاندارد در نظر گرفته شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، تشخیص عبور و مرور عقب، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، هشدار خروجی از خط و دستیار حفظ حرکت میان خطوط اشاره کرد. علاوه بر این، دستیار فعال رانندگی هم به‌صورت استاندارد در تیپ سامیت استاندارد و به‌صورت سفارشی در دیگر تیپ‌ها ارائه می‌شود. جیپ فعلاً قیمت‌گذاری گرند چروکی L را اعلام نکرده است.

باهم در میهن پست تصاویری از جیپ گرند چروکی L را تماشا خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا