گوناگون

حرکت دسته های عزاداری شهادت حضرت علی(ع) در خیابان های بیجار

81242371 5831496

به گزارش ایرنا، مردم سوگوار و عزادار بیجار در حالی که در غم شهادت امام علی (ع) لباس سیاه بر تن داشتند در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در خیابان های این شهر به راه افتادند.

شهادت مولای متقیان تاریخ را به سوگ عظمای خود نشاند و با گذشت چندین قرن از این واقعه تاسف بار، مردم شهرستان بیجار در سالروز شهادت حضرت امیر المومنین (ع) به سوگ نشستند و با اجرای آیین های عزاداری و سوگواری، ارادت و پایداری خود را به اهل بیت نشان دادند.

حرکت دسته های عزاداری و سینه زنی در خیابان های اصلی شهر بیجار در روز شهادت حضرت علی (ع) از سوی بیش از 17 مسجد از مهمترین فعالیت های روز شهادت آن حضرت در بیجار است.

مردم شهرستان بیجار از نیمه دوم ماه مبارک رمضان، خود را برای برگزاری مجالس، پخش نذورات و اطعام فقراء و افطاری های مختلف از غذای گرم تا خشک آماده می کنند.

اطعام ایتام، فقراء و خانواده های نیازمند تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، همسایگان و بستگان، پخت و توزیع حلیم، شله زرد، نان روغنی، شیر برنج، خرما، حلوا، توزیع نان رایگان از طریق نانوایی های محلات حاشیه شهر و اطعام و افطاری های سبک در مساجد هنگام نماز مغرب و عشاء از جمله کارهای خوب مردم بیجار در این ماه مبارک است.

کمک های نقدی و جنسی به مراکز خیریه، عزاداری در شب های ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع)، حرکت دسته های عزاداری سینه زنی در خیابان های اصلی شهر، آذین بندی مساجد و سردرب منازل با بیرق های مشکی، برگزاری مجالس قرائت زیارت عاشورا، دعای کمیل، محافل تلاوت و تفسیر قرآن و نهج البلاغه در اغلب مساجد تنها گوشه ای از فعالیت های مردم شهرستان بیجار در ماه مبارک رمضان است.

در ماه مبارک رمضان امسال علاوه بر روحانیون و طلاب بومی بیجار، حدود 120 مبلغ و مبلغه از سوی حوزه های علمیه قم، تهران و همدان به شهرها و روستاهای تابعه اعزام شدند.ک/4

7350/533

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا