گوناگون

خروج شرکت‌هاي آمريکايي از پايگاه هوايي بلد عراق

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات واشنگتن اعلام کردند شرکت های امریکایی پنجشنبه صدها تن از کارکنان خود را از پایگاه هوایی «بلد» خارج کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، یک مقام دفاعی آمریکا خبر خروج چند صد نفر از پیمانکاران امریکایی را از این پایگاه مهم هوایی واقع در 80 کیلومتری شمال پایتخت و انتقال آنان به بغداد به دلایل امنیتی، تأیید کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا تأیید کرد اتباع امریکایی تحت پوشش قرارداد با دولت عراق برای حمایت از برنامه فروش های نظامی خارجی امریکا (FMS) در عراق به دلایل امنیتی در این منطقه ، به طور موقت از مکان کنونی شان جابجا می شوند.

این سخنگو در عین حال تأکیدکرد سفارت امریکا در بغداد همچنان به کار خود ادامه می دهد و وضعیت کاری کارکنان سفارت وکنسولگری ها تغییری نیافته است.

یک مقام دفاعی امریکا که خواست هویتش فاش نشود گفت تخلیه کارکنان این پایگاه توسط شرکت های امریکایی صورت می گیرد و دولت امریکا در این زمینه هیچ گونه دخالتی ندارد.
این شرکت های پیمانکاری امریکایی که از سوی دولت عراق به کار گرفته شده اند، در زمینه برنامه های مرتبط با جنگنده های اف – 16 کار می کنند و در واقع در فهرست حقوق بگیران دولت امریکا نیستند.
پایگاه هوایی «بلد» زمانی یکی از پر ترددترین فرودگاههای جهان به شمار می رفت که رقمی نزدیک به 36 هزار نیروی امریکایی در آن اسکان داشتند که بعدها در نوامبر 2011 کنترل آن در اختیار دولت عراق قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا