گوناگون

خسارت 90 درصدی بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بر اثر حوادث غیرمترقبه

مدیرکل ستاد حوادث ومدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: در 5 ماهه‌ی نخست سال، 32 مورد حادثه و بلایای طبیعی در سطح استان رخ داده، که این اتفاقات باعث خسارت 90 درصدی به بخش کشاورزی در استان شده است.

«امیرعباس جعفری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی با اعلام مطلب فوق اظهار کرد: بیشترین حوادث رخ داده در استان شامل رانش زمین، طوفان، تگرگ و صاعقه است.

وی افزود: سیل، تگرگ، طوفان و صاعقه شایع‌ترین حوادث در 5 ماهه‌ی نخست سال، بود که بر اثر این بلایای طبیعی حدود 1000میلیارد تومان به بخش کشاورزی، مسکن، برق، راه وابنیه خسارت وارد شد که متأسفانه 9 نفر بر اثر این اتفاقات جان خود را از دست دادند و 3 نفر مجروح شدند.

جعفری خاطرنشان کرد: امسال سیل و تگرگ زیانبارترین حوادث غیرمترقبه بود که حدود 90 درصد به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد که این اهمیت بسیاری دارد.

مدیرکل ستاد حوادث و مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در خصوص اجرای طرح‌های مقابله با حوادث طبیعی اظهار کرد: در این زمینه نیز 76 پروژه‌ی عمرانی با اعتباری بالغ بر 308 میلیارد ریال برای این طرح‌ها از جمله احداث دایک خاکی در پلدشت، ایجاد مراکز تحقیقات مدیریت بحران و مهندسی زیرساخت‌ها اجرایی می‌شود.

وی افزود: جابجایی روستای گوگرد درمعرض رانش، مطالعه‌ی ریز پهنه‌بندی شهر ارومیه، سلماس، خوی و مهاباد، لایروبی انهار و رودخانه‌ها از پروژه‌های مدیریت بحران در حال اجرای استان است.

جعفری تصریح کرد: خرید 10دستگاه ژنراتور برق، خرید 20 دستگاه موبایل ثریا و650 پکیچ امداد و نجات برای شهرستان‌های استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا