Mihanpostعلمی و فناوری

سلامت بدن با این عادت‌های خوب به خطر می افتد ؟

میهن پست – شاید برای همه افراد قابل باور نباشد وقتی کارشناسان معتقدند که بعضی از رفتارها و عادت‌های خوبی که برای سلامتی روح و جسم ما توسط پزشکان و کارشناسان توصیه می شوند، در مقابل، مضر و آسیب رسان هم باشند.

بنابراین بیشتر افراد جامعه برای شادابیشان تمام عادات خوبی که برای سالم و تندرست ماندن لازم است را انتخاب می کنند، اما جدیدا کارشناسان و پژوهشگران معتقدرند که ممکن است این عادت های خوب چندان هم مفید نباشد و بلکه آسیب رسان هم باشد.

در این میان ما در میهن پست لیستی از چند عادت خوبی که تکرار مکرر آن ممکن است به افراد آسیب بزن را برای شما مخاطب گرامی معرفی می کنیم…

نوشیدن مداوم قهوه در صبح: اگر چه قهوه دارای خاصیت های پژشکی زیادی برای بن انسان است اما مصرف مداوم آن می‌تواند موجب کم آبی بدن‌ و منشاء بعضی از نارسایی ها در بدن ما انشان ها شود.

استفاده مداوم از مواد ضدعفونی کننده دست و پا: با این‌که استفاده از ضدعفونی کننده دست برای از بین رفتن میکروب‌ها،کاری توصیه شده و عادت خوبی به نظر می رسد اما استفاده  مداوم از آن، باعث می شود که همواره مقداری از مواد شیمیایی را روی دست‌ استفاده کننده از آن باقی که به تدریج این مواد از راه پوست وارد گردش خون افراد شده و باعث عفونت های خونی خواهد شد.

ورزش بعد از خوردن غذا: اگر چه تحرک بعد از خوردن غذا می‌تواند در سوزاندن کالری اضافی بدن به شما کمک کند. اما ورزش کردن بعد از خوردن غذا می تواند ساختار بدن شما را به واسطه اخلال در سوخت و ساز حالتی نا آرام را در بدن شما ایجاد کند ، چرا که بدن فرد به هنگام ورزش نیازمند آب خواهد بود که این موضوع با خوردن آب زیاد به هنگام پر بودن معده فرد ، معده و رودها را تحت فشار قرار داده که در این هنگام آپاندیس یا روده کور تحت فشاری شدید قرار گرفته و باعث عفونی شدن و در نهایت جراحی می شود.

گوش دادن به موسیقی:  اگر چه روانشناسان گوش دادن به موسیقی را راهی عالی برای آرامش می دانند و معتقدند هیچعامل دیگری به اندازه موزیک نمی‌تواند به فرد انگیزه یک شروع خوب صبحگاهی را بدهد، اما گوش دادن مداوم به موزیک آن هم با هدفون می‌تواند نه تنها در میزان شنوایی فرد تاثیر منفی بگذارد بلکه باعث ایجاد سردرد و آسیب رساندن به گوش میانی می شود.

مصرف ویتامین ها و مکمل های شیمیایی: مصرف مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی بدون مشورت با پزشک، می‌تواند منجر به بروز مشکلات جدی شود. بنابراین و بر اساس نتایج علمی مصرف این مکمل‌ها بدون تجویز پزشک می‌تواند احتمال اختلال رشد در بدن را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا