گوناگون

دادگاه استرالیا شکایت یک ایرانی را رد کرد

دادگاه عالی استرالیا روز چهارشنبه شکایت یک ایرانی علیه سیاست های دولت «تونی ابوت» در انتقال مهاجران غیرقانونی به جریزه «پاپوآ گینه نو» را رد و اعلام کرد: اقدام دولت در این زمینه قانونی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از سیدنی، پلیس استرالیا این ایرانی را که در ژوییه سال 2013 وارد جزیره «کریسمس» استرالیا شده بود، به منطقه «مانوس» که بخشی از جزیره «پاپوآ گینه نو» است، منتقل کرد و پس از آن بود که وی علیه اقدام دولت استرالیا شکایت کرد.

نام این ایرانی ذکر نشد، اما وکلای وی در جلسه دادگاه به موضوع غیرقانونی بودن قانون مهاجرت استرالیا اشاره و اعلام کردند: استرالیا نمی تواند کشور دیگری را به عنوان محل اقامت مهاجران غیرقانونی انتخاب و آنان را به آنجا منتقل کند.

دادگاه عالی استرالیا در رسیدگی به شکایت این ایرانی، از اقدام دولت حمایت و اعلام کرد: انتقال مهاجران غیرقانونی به اردوگاه هایی در جزیره «پاپوآ گینه نو» قانونی است.

«گینه نو» جزیره ای در اقیانوس آرام بین اندونزی و استرالیا است.

فرد ایرانی که علیه دولت استرالیا اقامه دعوی کرد در اردوگاه «مانوس» در «پاپوآ گینه نو» زندگی می کند، این اردوگاه در ماه فوریه صحنه برخوردهای اعتراض آمیزی بود که در نتیجه آن یک نفر کشته شد.

سازمان ملل متحد و گروه های حامی حقوق بشر بارها از سیاست دولت استرالیا در این زمینه انتقاد کردند و از مسوولین این کشور خواسته اند تا رفتار بشردوستانه تری با مهاجران غیرقانونی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا