گوناگون

دشام، کاپیتان تکنیکی خروس‌ها در جام 98

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیدیه دشام‌ زاده 15 اکتبر 1968در شهر بایون فرانسه است.

او بازیکن سابق تیم‌های باشگاهی المپیک مارسی، نانت، بوردو، یوونتوس، چلسی و والنسیا بود و البته بزرگترین دوران افتخار خود را در دو باشگاه المپیک مارسی و یوونتوس ایتالیا سپری کرد.

هافبک دفاعی نه یک هافبک طراح و مغز متفکر تیم بیانکونری و ارث بزرگی برای مرد سال‌های نه چندان دور فوتبال کشورش یعنی میشاییل پلاتینی بود.

دشام که در دوران فوتبالیش یک فرمانده مقتدر در مرکز میدان بود به دوران مربیگری گام نهاد و در سال 2001 وارد تیم موناکو شد.

تیم شاهزاده نشین‌ و با سرمایه‌ای مناسب که می‌توانست او را وارد عرصه‌ی مربیگری کند، اما پس از موناکو و پس از چهار فصل سرمربیگری به باشگاه بیانکونری شهر تورین آمد که تعلق خاطر زیادی به این باشگاه داشت.

پس از سقوط تیم یوونتوس به سری B ایتالیا، دشام سرمربیگری این تیم را پذیرفت و با رهنمود ساختن این تیم به سری A پیش از فصل 2006 – 2007 این تیم را ترک نمود.

حضور موفقیت آمیز در تیم المپیک مارسی و مشکلاتی که برای “لورام برام” سرمربی و دوست سابق او در تیم ملی فرانسه بوجود آورد باعث شد که سران فوتبال فرانسه عنان مربیگری تیم ملی کشورشان را به دیدیه دشام بسپارند.

حالا او سرمربی تیمی است که قصد دارد در جام بیستم حاضر باشد.

چنانچه دشام بتواند عنوان قهرمانی رقابت‌های برزیل 2014 را از آن خود سازد می‌تواند در کنار قیصر بزرگ فوتبال آلمان‌ها افتخاری جاودانه برای خود تدارک ببیند.

اظهار نظر عجیب دیدیه دشام به واسطه عدم دعوت از سمیر نصری و اریک آبیدال یکی از تیترهای بزرگ رسانه‌ای یک ماه گذشته را تدارک دید، او در اظهار نظر جالب توجه خود گفت: بهترین‌ها را با خودم به جام جهانی نمی‌برم.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا