Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

دلایلی که باعث می شود«کارلوس کی‌روش»در ایران نماند

به گزارش میهن پست – نتایجی که تیم ملی فوتبال ایران در جام‌‍جهانی کسب کرد، تمایل علاقمندان به فوتبال برای تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش را افزایش داده و حالا همه از مسئولان ورزش می‌خواهند که زمینه تمدید قرارداد این مربی پرتغالی را فراهم کنند. اما سوال این است که چه موانعی بر سر راه تمدید این قرارداد وجود دارد و چرا کی‌روش نمی‌خواهد قراردادش را با شرایط جدید تمدید کند؟

به  نقل از مهر، با اینکه تیم ملی در بیستمین دوره مسابقات فوتبال جام جهانی نتایج درخشانی کسب نکرد و نتوانست برای اولین بار از گروهش صعود کند، اما نمایشی که مقابل نیجریه و آرژانتین داشت میزان رضایتمندی مردم از عملکرد این تیم را بالا برد. این میزان رضایت تا آنجا پیش رفت که بسیاری از علاقمندان به فوتبال خواستار تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش برای حضور در جام ملت های آسیا شدند.

کی روش بارها در مصاحبه هایش تاکید کرده که هیچ پیشنهاد جدیدی به وی ارائه نشده است اما او در آخرین مصاحبه ای که بعد از دیدار با بوسنی داشت اشاره کرد که پاسخی به پیشنهاد او داده نشده است. وی قبل از حضور در جام جهانی پیشنهاد مالی خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده و منتظر پاسخ این فدراسیون و مسئولان وزارت ورزش بود.

در پیشنهادی که کی روش به فدراسیون فوتبال ارائه کرده، رقم یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار برای خودش و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای دستیارانش برای یک سال آمده بود. فدراسیون فوتبال نیز که تمایل دارد وی را به عنوان سرمربی تیم ملی حفظ کند، دادن پاسخ نهایی را به نظر مثبت دولت و وزارت ورزش برای پرداخت این مبلغ موکول کرد.

کی روش بارها در مصاحبه هایش تاکید کرده که هیچ پیشنهاد جدیدی به وی ارائه نشده است اما او در آخرین مصاحبه ای که بعد از دیدار با بوسنی داشت اشاره کرد که پاسخی به پیشنهاد او داده نشده است
کی روش بارها در مصاحبه هایش تاکید کرده که هیچ پیشنهاد جدیدی به وی ارائه نشده است اما او در آخرین مصاحبه ای که بعد از دیدار با بوسنی داشت اشاره کرد که پاسخی به پیشنهاد او داده نشده است

وزارت ورزش و جوانان نیز که به عنوان متولی ورزش و وزارتخانه زیر مجموعه دولت باید نظر نهایی را می داد و پرداخت هزینه حدود ۱۵ میلیارد تومانی را تایید می کرد، تاکنون پاسخ روشنی به این پیشنهاد نداده است. با این حال وزارت ورزش از ابقا کی روش در تیم ملی ایران استقبال کرده و وزیر ورزش نیز خواستار تمدید قرارداد او شده اما قدم جدی در این راستا برداشته نشده است.

از سوی دیگر کارلوس کی روش قبل از جام جهانی و در سفری که تیم ملی به آفریقای جنوبی داشت مذاکراتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور انجام داد. او حتی در مصاحبه ای که در طول جام جهانی با یک روزنامه پرتغالی داشت این موضوع را تایید کرده بود. این روزنامه همچنین تاکید کرده بود که کی روش سرمربی یک تیم آفریقایی خواهد شد.

با این حال خبرهایی هم مبنی بر اختلاف نظر بین رئیس فدراسیون فوتبال و کی روش هم منتشر شده که ادامه راه در شرایط مطلوب گذشته را با چالش مواجه خواهد کرد. اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که برخی بازیکنان نیز به دنبال این هستند تا فدراسیون فوتبال را تحت فشار بگذارند تا قرارداد کارلوس کی روش را تمدید کند. اما مشکل اصلی که در این زمینه وجود دارد قیمت بالای کی روش و دستیارانش است که تامین هزینه ۱۵ میلیارد تومانی برای یک سال از عهده فدراسیون فوتبال خارج است.

یکی دیگر از مواردی که ماندن کی روش در فوتبال ایران را دشوار می کند این است که او با تیم ملی ایران در بالاترین سطح فوتبال دنیا حضور داشته و حالا رویدادی به نام جام ملت های آسیا را در پیش دارد که به مراتب از سطح پایین تری نسبت به جام‌جهانی برخوردار است و نمی‌تواند مربی بزرگی چون کی‌روش را همچنان با انگیزه نگه دارد. البته او خواهان تمدید قرارداد به مدت چهار سال دیگر شده که با توجه به رقمی نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان برای چهار سال بعدی است، این تمدید صورت بگیرد.

کی‌روش نیز که در سطح اول فوتبال دنیا مربیگری کرده و به خوبی شرایط پیش رویش را تجزیه و تحلیل می کند، حالا به دنبال تیم جدیدی است که بتواند با آن در جام جهانی آینده حضور داشته باشد. شاید رفتن به سمت آفریقای جنوبی در راستای همین هدف صورت گرفته است.

با این حال قرار است نشست هایی بین رئیس فدراسیون فوتبال و کارلوس کی روش برگزار شود تا مذاکرات نهایی به انجام برسد، اما کنار هم گذاشتن همه این شرایط نشان می دهد که احتمال ماندن کی روش در فوتبال ایران بسیار ضعیف است و او راه دیگری را انتخاب خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا