گوناگون

دژاگه: اگر بتوانيم صعود کنيم عالي مي‌شود

  اشکان دژاگه که به همراه تيم ملي فوتبال ايران در برزيل حضور دارد بر اين باور است که تيم ملي اين کشور مي‌تواند شگفتي‌هايي در اين جام رقم بزند.

هافبک فولام در ديدار دوشنبه مقابل نيجريه نخستين بازي خود در جام جهاني را انجام خواهد داد. بسياري بر اين باور هستند که ايران در گروهي که شامل آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين است مي‌تواند شانس‌هاي خوبي داشته باشد اما او که پيشتر براي تيم ملي فوتبال آلمان در تمامي رده‌هاي سني زير 21 سال به ميدان رفته کمي نگران است.

دژاگه در اين زمينه گفت: ما در جام جهاني قصد نداريم جام را فتح کنيم اما بدون شک شگفتي‌هايي را رقم خواهيم زد. اين چهارمين بار است که ايران به جام جهاني فوتبال مي‌رسد اما هيچ گاه نتوانسته از گروه صعود کند. به همين خاطر عالي مي‌شود اگر بتوانيم به مرحله حذفي برسيم. فکر مي‌کنم شانس انجام اين کار را داريم. در جام جهاني در شرايطي به ميدان مي‌رويم که هيچ فشاري رويمان نيست، به همين خاطر مي‌توانيم با خيالي آسوده بازي کنيم. در گروه سختي بايد با آرژانتين، بوسني و هرزگوين و نيجريه بازي کنيم اما در فوتبال هيچ چيز مشخص نيست.

دژاگه افزود: اين مي‌تواند بهترين اتفاق ممکن براي ايران طي سال‌هاي زيادي باشد. اميدواريم اين افتخار را براي کشورمان کسب کنيم. بازيکنان خوبي در ترکيب داريم. بازيکناني مانند رضا قوچان نژاد، مهاجمي که براي چارلتون اتلتيک انگليس به ميدان مي‌رود، عليرضا جهانبخش که در نايمخن هلند توپ مي‌زند و دنيل داوري که فصل پيش براي اينتراخت برانشوايگ در بوندسليگا دروازه‌باني مي‌کرد.

اين يک افتخار براي هر بازيکن است که در جام جهاني که بزرگترين رخداد فوتبالي است به ميدان برود. به نظر مي‌رسد دژاگه در ديدار نخست تيمش مقابل نيجريه در ترکيب ثابت اين تيم قرار داشته باشد.

وي در اين خصوص گفت: براي يک فوتباليست بهتر از اين نمي‌شود. اين يک رويا براي هر بازيکن جواني است. اين نخستين جام جهاني است که در آن به ميدان مي‌روم. کمي استرس دارم اما هيجان زده هم هستم. اولين جام جهاني که به خاطر مي‌آورم، جام جهاني 1994 آمريکا است که در آن روبرتو باجو پنالتي فينال را خراب کرد. البته فيلم بازي‌هاي جام جهاني 1990 ايتاليا را هم ديدم، جايي که آلمان غربي موفق شد در ضربه‌هاي پنالتي انگليس را شکست دهد و در نهايت هم جام را بالاي سر برد. زمان برگزاري آن جام من چهار ساله بودم اما همسايه‌مان در آلمان چون مي‌دانست فوتبال را دوست دارم دي وي دي‌هاي آن جام را به من داد و من نيز آن بازي‌ها را بارها تماشا کردم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا