پیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

راهیابی احسان لشگری به فینال کشتی آزاد جایزه بزرگ فیلا

به گزارش میهن پست – احسان لشگری به فینال رقابتهای کشتی آزاد جایزه بزرگ فیلا راه یافت و مرتضی رضایی برای مدال برنز مسابقه می‌دهد. رقابت‌های کشتی آزاد جایزه بزرگ فیلا در باکوی آذربایجان آغاز شد که 4 کشتی‌گیر ایران در این رقابت‌ها به روی تشک رفتند. در وزن 86 کیلوگرم احسان لشگری به فینال رسید و در 74 کیلوگرم مرتضی رضایی برای مدال برنز مسابقه می‌دهد.
یونس سرمستی(57 کیلوگرم) و عبدالله قمی( 125 کیلوگرم) دو کشتی‌گیری بودند که حذف شدند.

در وزن 86 کیلوگرم احسان لشگری دارنده مدالهای برنز جهان و المپیک در حالی که به دلیل شکست در مسابقات انتخابی تیم ملی، شانسی برای حضور در مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی ندارد، بردهای حسرت‌انگیزی را برای خودش رقم زد. لشگری ابتدا سباستین یرزانسکی از لهستان را 11 بر 6 برد. سپس مقابل ابراهیم یوسف‌اف از آذربایجان به برتری 10 بر یک رسید و در نیمه نهایی نیز الکساندر گوستیف از آذربایجان را 8 بر 6 برد و فینالیست شد.

شامیل کودای ماگومداف از روسیه حریف لشگری در فینال است. البته این پیروزیها حسرت لشگری را برای نتیجه نگرفتن در مسابقات انتخابی تیم ملی دو چندان می‌کند.

به نقل از ایسنا ، در سایر اوزان، در وزن 57 کیلوگرم یونس سرمستی قهرمان سابق جوانان جهان پس از استراحت در دور اول به مصاف رستم آمپار از روسیه رفت و در حالی که وقت اول را 5 بر صفر برده بود، در نهایت 9 بر 7 شکست خورد و حذف شد چرا که کشتی‌گیر روسی در نیمه نهایی 6 بر 5 به خینچگاشویلی از گرجستان باخت.

در وزن 74 کیلوگرم مرتضی رضایی قلعه، شروع خوبی داشت. او ابتدا سوکالسکی از لهستان را در حالی که 7-0 پیش بود، با ضربه فنی شکست داد. سپس در مصاف با اشرف علی‌یف کشتی‌گیر کشور میزبان در حالی که 6 بر صفر پیش بود با ضربه فنی برنده شد. رضایی در نیمه نهایی مقابل جبرئیل حسن‌اف دیگر کشتی‌گیر شاخص آذربایجان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و امشب برای مدال برنز مسابقه می‌دهد.

همچنین در وزن 125 کیلوگرم عبدالله قمی در حالی که در جام علی‌یف آلن زاسیف نایب قهرمان جهان از اوکراین را شکست داده بود، در این جا 5 بر 3 مغلوب او شد و از دور مسابقات کنار رفت. زاسیف در دور بعد 3 بر یک به هموطنش خوتسیانوفسکی باخت.

فینالیست‌های کشتی آزاد جایزه بزرگ باکو:

57 کیلوگرم: ولادیمیر خینچگاشویلی (گرجستان) – کوارزاتیلوف (آذربایجان)

61 کیلوگرم: ولادیمیر دوبوف (بلغارستان) – حاجی علی‌یف (آذربایجان)

65 کیلوگرم: ماگومد مسلم‌اف (آذربایجان) – برنت مت کالف (آمریکا)

70 کیلوگرم: اسرائیل کاسوموف (روسیه) – امین عزیزاف (آذربایجان)

74 کیلوگرم: جبرئیل حسن‌اف (آذربایجان) – رشید قربان‌اف (ازبکستان)

86 کیلوگرم: احسان لشگری (ایران) – شامیل کودای ماگومداف (روسیه)

97 کیلوگرم: ختاگ گازیموف (آذربایجان) – والری آندریتسف (اوکراین)

125 کیلوگرم: گئورگی ساکاندلیدزه (گرجستان) – الکساندر خوتسیانوفسکی (اوکراین)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا