گوناگون

روزهای ناسالم پایتخت 3 برابر روزهای پاک

سلامت نیوز: روزهای ناسالم پایتخت 3 برابر روزهای پاک /گرد و غبار تهران در 4 ماه گذشته فراتر از استاندارد بود.

شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران اعلام کرد: در 4 ماه گذشته تنها 6 روز هوای تهران پاک بوده است این درحالی است که 18 روز هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم و یک روز نیز کاملاً ناسالم بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در 4 ماه گذشته تنها 6 روز هوای تهران پاک بوده، در صورتی که 18 روز هوا برای گروه های حساس جامعه ناسالم و یک روز نیز کاملاً ناسالم بوده است.

بر اساس این گزارش، در ساعات پایانی روز نهم تیر که شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در تهران بودیم، شاخص ذرات معلق به 191 رسید، در صورتی که بیشترین میزان ذرات معلق که در سال گذشته در تهران به ثبت رسید، 170 بوده است.

این گزارش می افزاید، هر چند وضعیت کیفیت هوای تهران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطلوب تر شده اما چندین بار در سال جدید شاهد وقوع پدیده گرد و غبار شدید در تهران بودیم.

بنا بر این گزارش، به ترتیب مناطق 16 در جنوب، 4 در شمال شرق و 2 در غرب تهران، شاهد اوج غلظت ذرات معلق در زمان وقوع پدیده گرد و غبار بوده اند و بیشترین میزان ذرات معلق در آنها به ثبت رسیده که غلظت آن بسیار فراتر از میزان استاندارد بوده است.

شایان ذکر است پدیده گرد و غبار که روز نهم تیر پایتخت را فرا گرفت و منشأ آن ناشی از معادن شن و ماسه غرب استان تهران به عنوان کانون‌های داخلی ورود گرد و خاک به شهر تهران اعلام شد، به توده‌ای از ذرات جامد ریز، غبار و گاهی دود گفته می شود که علاوه بر ایجاد محدودیت دید افقی به میزان یک تا دو کیلومتر، برای بیماران قلبی و تنفسی نیز بسیار زیان‌آور است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا