گوناگون

روش‌دراکولایی برای درمان آلزایمر!

مطالعات جدید آشکار ساخت نوعی ترکیب شیمیایی در خون افراد جوان می‌تواند موجب تقویت مغز و عضلات تحلیل‌رفته شده و در نتیجه برای مقابله با آلزایمر نیز مفید باشد.

به گزارش ایسنا، پزشکان معتقدند تزریق مرتب خون افراد جوان ذهن و بدن را جوان نگه می‌دارد.

«کریس ماسون» از دانشگاه کالج لندن گفت: این یافته می‌تواند به افرادی که از بیماری‌هایی همچون آلزایمر رنج می‌برند کمک کند. همچنین این احتمال وجود دارد که بتوان به جای تزریق، قرص‌هایی تولید کرد که همین خاصیت را داشته باشند.

در این بررسی که توسط متخصصان آمریکایی در کالیفرنیا انجام شد گروه‌هایی از موش جوان و پیر پس از آنکه رگ‌های خونی‌شان به منظور جریان داشتن از یکی به دیگری مرتبط شده بودند مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین به موش‌های پیرتر به طور مرتب خون جوان تزریق شد. در این مطالعه مشخص شد خون جوان تعداد ارتباط‌ها بین سلول‌ها را در مرکز حافظه مغز افزایش داده و این ارتباطات را تقویت می‌کند. به گفته پزشکان این طور به نظر می‌رسد که مغز موش‌های پیر پس از دریافت خون جوان تجدید قوا می‌کند.

 به نقل از روزنامه دیلی میل، در یک بررسی دیگر که در دانشگاه‌ هاروارد انجام گرفت متخصصان از خون موش‌های جوان برای تقویت قوای بدنی موش‌های مسن استفاده کردند. همچنین طاقت و استقامت این حیوانات هم افزایش پیدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا