گوناگون

رونالدو ستاره‌ای که در اوج خاموش شد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ” رونالدو لوییز نازاریو دلیمو” بازیکن محبوب سر بابی رابسون فقید انگلیسی در سالهای مربیگری در تیم بارسلونا بود. رونالدویی که جزو نوادرو نوابغ فوتبال دنیا قلمداد می شود بازی‌های باشگاهی خود را در کروزیرو برزیل شروع کرد. اما خیلی زود به باشگاه آیندهوون هلند ملحق شد. بعد از درخشش در باشگاه آیند هوون چشمان سر بابی رابسون او را انتخاب کرد و به باشگاه آبی اناری‌پوشان ایالات کاتالونیا ملحق شد.

رونالدو که عاشق وشیفته‌ی توپ گرد فوتبال بود دریک مسابقه مهم خاطره ای از خود برجای گذشات که همیشه در اذهان عمومی باقی مانده و البته رابسون فقید در رابطه با او این نکته را اشاره می کند که اگر رونالدو عاشق توپ نبود، شاید می‌توانست یکی از حساس‌ترین ضربات پنالتی تاریخ دوران فوتبال را به دست آورد.

رونالدو برزیلی که دو جام جهانی را تجربه کرده به عنوان بازیکن در جامهای 1194 و 2002 فاتح جام جهانی و در سال 1998 نایب قهرمان رقابت‌های جام جهانی شد.

در سالهای 1996،1197 و 2002  آقای گل جام جهانی 2002 موفق شد عنوان برترین بازیکن سال جهان را از آن خود کند و حالا از مسی که چهار بار این عنوان را به خود اختصاص داده در کنار زین الدین زیدان ستاره فوتبال فرانسه تنها بازیکنانی هستند که سه بار عنوان مرد سال فوتبال جهان را از آن خودش کرده است.
 
 این بازیکن فوق العاده برزیلی در باشگاه‌های بزرگی نظیر اینتر،رئال‌مادرید‌ و میلان بازی کرده و از این حیث یک رکورد جالب توجه را دارد.
 
 او با بازی در تیم پورینیتانس‌ برزیل دوران فوتبال خود را به عنوان بازیکن به پایان رساند و در حال حاضر در زمره‌ی یکی از مدیران عالی برگزار کننده جام جهانی برزیل 2014 است.
 
رونالدو موفق شد 98 بازی ملی برای تیم ملی کشورش انجام دهد و در طول این رقابت ها، 62 گل را هم به ثمر رساند و البته یک رکورد جالب توجه دارد و آن هم زدن 15 گل در جام‌های جهانی که از  این حیث او را نسبت به تمامی مهاجمان کشوری که اکثر بازیکنانش شیفته‌ی گلزنی و مهاجم شدن هستند متمایز‌می‌کند.
 
رونالدو‌ به انتخاب مجله فرانس فوتبال به عنوان یکی از 11 بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیا انتخاب شد که همانا مورد انتخاب پله، اسطوره‌ی فوتبال برزیل بوده هم  قرار گرفته و حالا به عنوان یکی از چهره‌های محبوب برزیل سعی می‌کند شرایط را برای برگزاری رقابت‌های جام جهانی به گونه‌ای انجام دهد که کشور خودش را در نگاه جهانیان ممتاز جلوه دهد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا