Mihanpostاقتصادیبورسپیشنهاد سردبیر

رکورد معاملات در بورس انرژی شکسته شد

به گزارش میهن پست – امروز در بازار فیزیکی بیش از ۲ هزار بشکه میعانات گازی، انواع حلال، آیزوریسایکل و در بازار مشتقه ۳۷۰۰ قرارداد سلف استاندارد برق معامله شد.

به نقل از مهر ، در معاملات یکشنبه ۶ بهمن ماه در رینگ داخلی بازار فیزیکی و در روز متراکم عرضه ها، شرکت ملی نفت ایران ۲۲۱۰ بشکه میعانات گازی پالایشگاه ایلام را عرضه کرد.

خریداران هر بشکه میعانات گازی عرضه شده را حدود ۲ میلیون ریال خریداری کردند از این رو ارزش محموله میعانات گازی معامله شده ۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال برآورد می شود.

در ادامه معاملات امروز، ۲۵۲۰ تن آیزوریسایکل پالایشگاه نفت اصفهان به ارزش ۵۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال داد و ستد شد. از دیگر محصولات پالایشگاه اصفهان امروز یک میلیون و ۳۹۸ هزار لیتر حلال ۴۰۲ به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال به فروش رسید.

روز پر فروش برای پالایشگاه نفت اصفهان با عرضه ۱۷۴ هزار لیتر حلال ۴۰۶ ادامه پیدا کرد. ارزش این محموله ۳ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال بود که خریداران به صورت نقد وجه معامله را پرداخت کردند

در ساعات پایانی بازار فیزیکی پالایشگاه نفت اصفهان ۱۰۸ هزار لیتر حلال ۴۰۰ را با موفقیت عرضه کرد و بفروش رساند. این محموله هم از سوی مشتریان به قیمت ۲ میلیارد ریال خریداری شد.

پالایشگاه نفت تبریز امروز همچنین هم با عرضه سه میلیون لیتر حلال ۴۰۲ حضور موفقی را در بین فروشندگان کالا تجربه کرد. محموله بزرگ حلال ۴۰۲ تبریز به قیمت ۵۵ میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال فروخته شد.

بازار مشتقه (تابلو برق) ۳۷۱۳ قرارداد سلف موازی استاندارد برق در ۲ نماد بار پایه روزانه و بار پیک روزانه داد و ستد شد. ارزش معاملات برق امروز بالغ بر۲۲  میلیاردو ۶۱۳ میلیون ریال شد. حجم معاملات امروز بورس انرژی در روز پر فروغ همه بازارها  از ۱۶۷ میلیارد ریال فراتر رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا